Haluaisin Me&i myyjäksi! Kuinka toimin ja voivatko nämä asiat olla esteenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toiveikas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toiveikas"

Vieras
Olen Meandin suurkuluttaja, mutta nyt meillä koittaakin köyhemmät ajat kun ä-loma loppuu ja hoitovapaa alkaa... Ajattelin josko saisin lisätienestiä Me&i:n myyjänä! :) Sivuilta kävin jo sen verran katselemassa, että sitä kautta laitetaan hakemus ja yhteyttä otetaan sitten tarpeen mukaan. Mulla on vain sellainen mutta, että minulta meni luottotiedot nuoruustoilailuiden takia, enkä tiedä voiko se olla esteenä kun tuossa myyjän hommassa pitäisi kuitenkin ns.perustaa oma yritys... :( Velka-asia on siis ihan hoidossa jo, mutta tiedot ovat poissa vielä vuoden päivät. Voiko homma kaatua tuohon?

Lisäksi mietin, kuinka tuollaiset lisätulot vaikuttavat hoitorahaan? Jos tulot ovat epäsäännölliset niin kuinka hoitoraha määräytyy?

Myöskin kokemukset muilta myyjiltä tai entisiltä sellaisilta kiinnostaisivat! Onko teidän ollut vaikeaa saada asiakkaita? Me asumme melko uudella asuinalueella, jolla ei tietääkseni ole muita myyjiä. Toisaalta uusi asuinalue merkitsee myös sitä, että kovin läheisiä kaverisuhteita ei ole ehtinyt muodostua täällä. Mietinkin saisinko tarvittavan määrän kutsuja kasaan, vai kannattaako itseään markkinoida esim.perhekerhossa tai lähitalojen rappukäytävässä?

Ja juu, tämä on nyt sellainen juttu jota todella haluaisin ja siksi on asioita pyöritelty jo paljonkin! ;)

Itse olen PartyLitella konsulttina ja meillä ei ainakaan pitäisi homman kaatua tuollaisiin seikkoihin. Y-tunnusta varten kun ei luottotietoja tarvita. Ei siis meillä ainakaan tarvitse hakea edes toiminimeä, pelkkä y-tunnus riittää. Ja tulot, jotka on y-tunnuksen alla, eivät vaikuta kelan tukiin. Että luulis et me&i:lla ois samoin.

Mitenniin Y tunnuksen alaiset tulot eivät vaikuta kelan tukiin?

:O

Vaikuttaa. Kaikki tulot vaikuttavat, jos ne sitä sorttia ovat.
Eli lisätienestin tulot vaikuttavat, jos niitä on paljon. Rajoja en muista, ne pitää ja kannattaa kysyä ennalta.

Muutoin suosittelisin kyllä ottamaan yhteyttä meandiin itsessään, kai siellä sivustolla joku 'haluatko jälleenmyyjäksi' kohta on?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24989641:
Mitenniin Y tunnuksen alaiset tulot eivät vaikuta kelan tukiin?

:O

Vaikuttaa. Kaikki tulot vaikuttavat, jos ne sitä sorttia ovat.
Eli lisätienestin tulot vaikuttavat, jos niitä on paljon. Rajoja en muista, ne pitää ja kannattaa kysyä ennalta.

Muutoin suosittelisin kyllä ottamaan yhteyttä meandiin itsessään, kai siellä sivustolla joku 'haluatko jälleenmyyjäksi' kohta on?

No tottakai kaikki tulot vaikuttavat! :) Mietin vain kuinka homma menee käytännössä kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään säännöllinen kuukausipalkka. Voisin kuvitella että keikkaa riittää hyvinkin aina alkukaudesta, mutta myöhemmin on hiljaisempaa.

Meandin sivuilta pystyy jättämään sähköisen hakemuksen, mutta tuohon luottotietoasiaan en ole saanut vastausta mistään netistä.

me&i myyjät ei saa itse metsästää asikkaita ja tilata kutsuja, vaan kaikki tapahtuu organisaation kautta. Itse et saa mainostaa missää netissä että olet myyjä ja otat tilauksia tms. Ei rappuihin ilmoituksi ja muita.

Aika monet kutsut saa pitää kuukaudessa että lyö oikeasti leiville se touhu.

Entä mitä sanoo sosku? Saako soskusta rahaa jos myy jotain meikkejä tai rintaliivejä ovelta ovelle? Tosi paskaa jos tulot vaikuttaa soskun tukiin!! Onhan ne omaa rahaa siis itse TIENATTUA eikä soskusta SAATUA!!! Ei pitäis järjen mukaan kuulua soskulle pätkääkään!!

[QUOTE="alkup.";24989669]No tottakai kaikki tulot vaikuttavat! :) Mietin vain kuinka homma menee käytännössä kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään säännöllinen kuukausipalkka. Voisin kuvitella että keikkaa riittää hyvinkin aina alkukaudesta, mutta myöhemmin on hiljaisempaa.

Meandin sivuilta pystyy jättämään sähköisen hakemuksen, mutta tuohon luottotietoasiaan en ole saanut vastausta mistään netistä.[/QUOTE]

Siis vastasin tuota y tietojutskaa sille partyliten konsultille.

Oletko kysynyt asiosita sieltä meandin konttuurilta, minne sen hakemuksenkin voi lähettää? MIksi nähdä hirveä vaiva selaamalla nettiä ja keskustelupalstoja asiasta jonka voi kysyä suoraankin? :D

Mutta en usko että vaikuttaa, ei niitä tosiaan y tunnuksen saamiseen kysellä- toisaalta voi vaikuttaa meandin sinulle lähettämän myyntitavaran maksupolitiikkaan, että saatko luottoa heiltä vai et.

Kysy :)

[QUOTE="alkup.";24989669]No tottakai kaikki tulot vaikuttavat! :) Mietin vain kuinka homma menee käytännössä kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään säännöllinen kuukausipalkka. Voisin kuvitella että keikkaa riittää hyvinkin aina alkukaudesta, mutta myöhemmin on hiljaisempaa.

Meandin sivuilta pystyy jättämään sähköisen hakemuksen, mutta tuohon luottotietoasiaan en ole saanut vastausta mistään netistä.[/QUOTE]

Noissa tuissa saa kuitenkin tienata sunnuntaisin ja siksi ei siis vaikuta. Kun pienimuotoisesti tekee :D

Sehän menee niin että ostat me&i :lta koko malliston itsellesi. Sen voi jaksaa muutamaan erään, tosin en tiedä jos luottotietomerkintöjä niin varmaan pitää kerralla maksaa se mallisto itselleen. Sen jälkeen ne on sinun omaa ja voit kauden jälkeen myydä pois. Kun olet me&i myyjä, et voi myydä netissä, kirppareillta tms, muissa paikoissa me&i tuotteita.

Paljon saa olla kutsuja jos meinaa tehdä ihan ammatikseen tätä ja saa ihan konkreettisia tuloja. Miltä alueelta olisit pitämässä, sekin vaikuttaa jos kyseisellä alueella on jo paljon myyjiä ja heillä valmiit asikaskunnat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetelijä;24989687:
Entä mitä sanoo sosku? Saako soskusta rahaa jos myy jotain meikkejä tai rintaliivejä ovelta ovelle? Tosi paskaa jos tulot vaikuttaa soskun tukiin!! Onhan ne omaa rahaa siis itse TIENATTUA eikä soskusta SAATUA!!! Ei pitäis järjen mukaan kuulua soskulle pätkääkään!!

Miksipä sitten vinkua sossusta rahaa jos tienaat itse omat rahasi? :D

[QUOTE="sirkka";24989680]me&i myyjät ei saa itse metsästää asikkaita ja tilata kutsuja, vaan kaikki tapahtuu organisaation kautta. Itse et saa mainostaa missää netissä että olet myyjä ja otat tilauksia tms. Ei rappuihin ilmoituksi ja muita.

Aika monet kutsut saa pitää kuukaudessa että lyö oikeasti leiville se touhu.[/QUOTE]

No mutta.... Milläs hiivatilla niitä kutsuja sitten saa?? Yhdeltä tutulta kuulin, että ensimmäisenä kautena on tosi tärkeää markkinoida itseään (tarkoittiko tällä sitten suullista markkinointia vai??), varsinkin jos ei ole niin laajaa kaveripiiriä, että pelkästään sieltä tulisi ne 25kutsut/kausi.

Ja mitä tuohon jälkimmäiseen tulee, niin tarkoitukseni ei ole tehdä tästä leipätyötä, vaan helpottaa hieman taloudellisesti tuota hoitovapaa-aikaa ja olla mahdollisesti kotona ihan siihen asti että nuorimmainen on sen 3-vuotta.

Ihmiset netissä varaavat ne kutsut, ja sieltä ohjataan aina jollekkin myyjälle tiedot, ja myyjä ottaa yhteyttä sitten kutsujen pitäjälle eli emännälle. Suosittelen että soitat suoraan jonnekkin me&in infohenkilöön niin ymmärät perusperiaatteet paremmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetelijä;24989687:

Jaa no minäpä alan tekemään jotain bisnestä mistä tienaan muutaman tonnin kuussa, ja sitte sanon sossun tädille, että nämähän on mun itse tienaamia rahoja, ei nämä saa vaikuttaa siihen mitä mä tienaan.

Haloo!!! Tottakai tulot vaikuttaa tukiin, ja niin sen pitää ollakin. Jos ihmisellä on jostain tuloja millä periaatteessa pärjää, niin miks veronmaksajien taskusta pitäis semmoselle ihmiselle vielä pihistää lisää?!?

[QUOTE="Siis";24989767]ei vaikuta sivubisneksesi mutta jos saat kotihoidontuen lisäksi hoitolisää niin siihen voi vaikuttaa.[/QUOTE]

Juu, saan hoitolisää. Ja tiedän että vaikuttaa nimenomaan siihen. Mutta kiinnostaa tietää kuinka homma Kelan kanssa toimii käytännössä kun tulot ovat ihan riippuvaiset kulloisestakin kuukaudesta. Toimitanko Kelaan joka kuukausi jonkun palkkanauhan jonka mukaan hoitolisä maksetaan vai kuinka? Anteeksi, hölmöyteni, en ole ennen tehnyt töitä hoitovapaalla! :xmas:

Kodinhoidontukeen ei vaikuta tulot, ainoastaan siihen lisäosaan jos sitä saat. Mut perusosan saamisen ainut edelleytys on, että lapset eivät ole päivähoidossa, ei se kuinka paljon vanhempi tienää. Vanhempainvapaalla saa tehdä töitä vain sunnuntaisin, jolloin se ei vaikuta tukeen, mutta siis kodinhoidontuessa tuota sääntöä ei ole.

Ihmiset netissä varaavat ne kutsut, ja sieltä ohjataan aina jollekkin myyjälle tiedot, ja myyjä ottaa yhteyttä sitten kutsujen pitäjälle eli emännälle. Suosittelen että soitat suoraan jonnekkin me&in infohenkilöön niin ymmärät perusperiaatteet paremmin :)

Mun kaks kaveria on meandi myyjiä ja kyllä he itse mainostaa itseään ja hankkivat kutsujen emäntiä. just facebookis toinen kyseli haluaisko joku emännöidä meandikutsuja.

[QUOTE="kysyjä";24989801]Onko tuo kuinka rajoitettua... meinaan, että tiedän meidän kirppiksellä meandi myyjän myyvän meandin tuotteita... kuka tuota seuraa ja miten. Eikä mitenkään satunnaisesti vaan aina kun hällä pöytä on niin siellä meandia myy.[/QUOTE]

Silloin kun on me&i myyjänä niin ei saa missään muualla myydä vaatteita kuin kutsuilla. Vanhat myyjät saa myydä kyllä missä halajaa. Mutta jos tuosta käräyttäisi niin jotain sanktiota tulisi sopimus rikkomisesta.

Yhteistyössä