Sattuisiko täällä olemaan muita kenellä BED?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vertaistuki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vertaistuki

Vieras
BED (=Binge Eating Sundrome) eli ahmimishäiriö.

Minua ei ole diagnosoitu enkä pahemmin ole halunnut edes hakea apua koska hävettää liikaa ja tuntuu, ettei tätä oteta tosissaan oikein missään...
Olen siis itsediagnosoinut itseni ja yritän "hoitaa itseäni".

Valittetavan usein kuitenkin sorrun ja silloin ahmin kaikkea.. mutta jotain positiivistakin, kahden vuoden aikana painoni on pudonnut 12kg (pikkuhiljaa :) ) että huonomminkin VOISI mennä. Monen vuoden ajan vain lihoin. Nyt olen 170cm ja painan 90kg. Itseinho on suuri aina ahmimisten jälkeen (ja fyysinen paha olo, huh). Nyt on taas tilanne että ruoat pyörii mielessä...

Onko sulla näläntunne tallella? Tuutko täyteen ollenkaan? Mielenkiinnosta kysyn :) Mulla on itsellä bulimiataustaa.

On mulla näläntunne mutta silloin kun on paha päivä, en syö nälkääni. Syön koska tekee mieli "sitä ja tätä" ja vaikka vatsa olisi täynnä ja jo huono olo, syön vielä lisää.... Eikä ruoka tai herkut oikein enää edes maistu hyvälle tuossa vaiheessa.

Olen kuin alkoholisti, joskus jos olen syönyt monta päivää putkeen (onneksi tätä tapahtuu enää harvoin mutta n. 3 vuotta sitten tätä todella tapahtui, jopa viikonkin putkeen, saatoin lihoa ihan hirveesti lyhyessä ajassa) ajelen jopa toiseen kaupunkiin ostoksille, ettei omassa kaupungissa kauppiaat näe kuinka kamalasti TAAS ostan herkkuja :/ syön myös piilossa, ennen minulla oli jemmoja mutta ei enää.

Tunnistan että parannusta on tapahtunut mutta vielä olisi tehtävä... :/

http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1350498/minnan-ahmiminen-lahti-kasista-soin-paivassa-7-000-kaloria

Se on muuten binge eatind disorder se virallinen nimi.

Yhteistyössä