Kuinka monta lasta pitää olla mukana, että saa pysäköidä perheparkkipaikalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieeee
  • Ensimmäinen viesti
"Jeba"
Kyllä me pysäköidään tuon meidän ainokaisen kanssa ja annetaan paheksuvia katseita vain nuorille kolleille ja vanhoille mummoille jotka yksinään perhepaikoille pysäköi.
 
"heh"
Mustalaisilla on ylensä isovanhemmat tai miksi he niitä kutsuu,
sitten nämä isovanhemmat voi tuumata että heillä on omat lapset mukana kun ne omat lapset ajaa sitä kotteroa :LOL:
 
[QUOTE="Jeba";24986702]Kyllä me pysäköidään tuon meidän ainokaisen kanssa ja annetaan paheksuvia katseita vain nuorille kolleille ja vanhoille mummoille jotka yksinään perhepaikoille pysäköi.[/QUOTE]

Ja keski-ikäisille sukupuolesta riippumatta.
 
Yksi turvaistuinikäinen.
Samaa mieltä minäkin. Ei siis riitä että on lapsi alle 18v. Yleensä kun sitä turvaistuiniäkistä pitää siihen istumeen asentaa ja vöitäkin laittaa niin sitä tilaa auton ympärille tarvitaan. Jos istuinta ei ole, on lapsi niin iso että pääsee kyllä itsekin kyytiin ihan normaalistakin ruudusta kuten vanhempienkin pitäisi päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ihme kriteeri toi turvaistuin on? :LOL:

Mä aattelen sen niin et jos oot alle 15 kesäsen tms. kanssa liikkeellä niin voit ajaa siihen parkkiin, toki jos kehtaat, isommankin kanssa.. :D
Mä toivoisin, että 15v olisi jo sen verran järkevä, että hänen kanssaan uskaltaisi jo kulkea parkkipaikalla muuallakin, kuin perheparkissa missä on lyhyt matka ja turvallinen kävelytie.
 
"hansu"
Mun mielestä jos sulla on perhe mukana, siis lapsi (oli minkä ikänen tahansa). Vaikka kyllä me ollaan kaverin kanssa niitä käytetty vaikka oltaisiin ilman lapsiakin, koska ollaan itsekkäitä ja tykätään paheksuvista katseista!:D
 
Mikä ihme kriteeri toi turvaistuin on? :LOL:

Mä aattelen sen niin et jos oot alle 15 kesäsen tms. kanssa liikkeellä niin voit ajaa siihen parkkiin, toki jos kehtaat, isommankin kanssa.. :D
No se, että lapsen nostaminen pois istuimesta ja laittaminen takaisin istuimeen on melkolailla mukavampaa, jos auton ovet saa kunnolla auki ilman, että pitää pelätä kolauttavansa ovea naapuri-autoon. Eli se on sellainen käytännön kriteeri.

Turvaistuinta käyttävät ovat pieniä ja vikkeliä ja on sangen kätevää, jos heidän aknssaan pääsee autolta suoraan jalkakäytävälle, eikä tarvitse puikkelehtia parkkipaikalla liikenteen seassa. Jotta siinä toinen kriteeri.

Ei mun mielestäni lainkaan naurettavia vaan ihan järkeviä kriteerejä.
 
turvaistuinikäinen? Hah! Yhtä paljon tarvii tilaa ympärille kun alle kouluikäinen tormaa ulos autosta, ettei lyö viereiseen autoon ovea.
Mä en tiedä mihin ikään saakka sä pidät lapsiasi turvalaitteissa, mutta mä pidän kyllä vielä kouluikäistäkin, kun ei pituutta ole vielä yli sen 135 cm. Tai no nyt jo on, mutta ei ollu vielä toisella luokalla.

Meillä siis luovuttiin turvaistuimesta vasta, kun lapsi oli 8v. Ja siihen mennessä oli kyllä oppinut jo käyttämään auton ovia asiallisesti. Toki aina edelleen muistutan oven avaamistilanteessa, että lapsi tekee sen varovasti.
 
ajattelen muitakin
Kyllä pistää vihaksi kun on yksin liikenteessä kahden turvaistuin-ikäisen lapsen kanssa ja jotkut "lapset kotiin unohtaneet" parkkeeraa nuo lapsiperheruudut täyteen ilman oikeaa tarvetta siihen. Kaupallamme on niitä ruutuja vain kolme ja niistä on suht. turvallinen kulkuväylä kaupan ovelle (asfalttiin maalattu "suojatie"), muut ruudut ovat ahtaampia ja niiden ympärillä vilisee vilkasta parkkipaikkaliikennettä joka suunnasta. Jos olen vain toisen lapsen kanssa liikkeellä niin usein pysäköin itsekin normaaliruutuun, molempien kanssa perheruudut ihan ehdoton valinta koska se on ainoa paikka missä lapset saa purettua ja "lastattua" autoon suht. turvallisesti.
Toista lasta kun joutuu kantamaan niin 3-vuotiasta ei aina ole niin helppo "paimentaa" vilkkaan liikenteen seassa odottamaan vuoroaan että saa hänetkin istutettua turvallisesti omaan istuimeen.

Liikenteessä jo liikkumaan oppineen (oppivatko ne koskaan?) lapsen kanssa en todellakaan parkkeeraisi perheruutuun. Mutta tapansa kullakin...
 
"kolmen äiti"
Itse ajattelen, että perhepaikkeihin on tehty leveämmät paikat siksi, että vanhempien on helpompi vyöttää pieni lapsi istuimeensa. Siksi siis kriteeri sama, kuin jollakin muullakin täällä, eli vähintään 1 turvaistuinikäinen.
 
-
Me saatetaan parkkeerata siihen vaikkei lapsia olekaan. MUTTA vain silloin kun mulla on ollut kepit ja tarvitsen paljon tilaa päästäkseni autosta ulos kun jalka ei taivu ollenkaan..

tavallisilla paikoilla on onnettoman vähän tilaa..
 

Yhteistyössä