Rottweiler vai Perhoskoira, kumpi mielestäsi parempi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jompskumps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rotikan. Koira pitää olla koiran kokoinen eikä mikään etäisesti koiraa muistuttava kimittävä rotta......

Anteeksi, tiedän että jotkut pitävät kovasti pikkukoirista mutta...... tässähän kysyttiinkin kumman minä ottaisin ja miksi.

Ison koiran kanssa mennään, pikkukoiran kanssa sievistellään. Hyh. :D

• Tykkää
Reactions: Micosa
Perhoskoira:
Plussaa: Tykkää (yleensä) lapsista, pieni ja menee helposti reissussa mukana ja saa myös tutuille helpommin hoitoon kun ei vaadi niin paljoa (lenkkiä, puuhaa, ruokaa) kun isommat rodut.
Miinusta: Ei oo koiran kokoinen ja ei tykkää (yleensä) hirveän pitkistä lenkeistä eikä juoksulenkeistä.

Rottwailer:
Plussaa:Hyvä luonne, hyvin koulutettuna turvallinen perhe koira, tykkää lenkkeillä.
Miinusta: ei niin helppo jos reissatessa

En voisi valita kumpaakaan. En ymmärrä perhoskoiran tarkoitusta, marsun kokoinen koira joka paleltuu talvella ja voi saada sydärin jos säikähtää. Mitä sellaisella tekee? Ei voi käydä kunnon lenkilläkään sen kanssa.

Rottweileriakaan en ottaisi, olkoon kuinka ystävällisiä hyvänsä. En pidä rodusta, vaikka muuten onkin järkevän kokoinen ja oikea koira.

koiran ottaminen on ylipäätään kamala ajatus, ei missään nimessä tahdo koiraa!

Eli vastaan perhoskoira. Rotikkaa pelkäisin niin, että lamaantuisin täysin. Perhoskoiran saisin varmaan kassiin - metsästvä ystäväni voisi "erehtyä" luulemaan sitä supikoiraksi (jos hinnasta sovitaan).

Mun mielestä kaikki joutavat koirat pitäisi kieltää. Koiralla pitää olla TEHTÄVÄ.

Rottweiler. Se on KOIRA, ei räkyttävä moppi. Sen kanssa olisi turvallista liikkua ulkona iltasella, ja se olisi hyvä talonvahti.

Pikkuiset seurakoirat....no, on ne ihan söpöjä aika usein, mutta ikävän usein myös räkyttäjiä. Eikä niistä ole lenkkikaveriksi (tai no joo, tein mä kaverin chihun kanssa joskus pitkiä lenkkejä, mutta se olikin ÄIJÄ isolla äällä pienestä koostaan huolimatta).

En oikein jaksa noita pikkuisia räksyttäjiä. Ne kulkee tuolla nilkan kohdalla ja nappasee nopeasti jos ovat napatakseen. Mutta toisaalta, en mä nyt hirveän innostunut ole rottweilereistäkään.

Rottweiler. Se on KOIRA, ei räkyttävä moppi. Sen kanssa olisi turvallista liikkua ulkona iltasella, ja se olisi hyvä talonvahti.

Pikkuiset seurakoirat....no, on ne ihan söpöjä aika usein, mutta ikävän usein myös räkyttäjiä. Eikä niistä ole lenkkikaveriksi (tai no joo, tein mä kaverin chihun kanssa joskus pitkiä lenkkejä, mutta se olikin ÄIJÄ isolla äällä pienestä koostaan huolimatta).

Täysin erheellinen käsitys ettei ns. pikkukoirista olisi lenkkikaveriksi. Suurin osa esim. terriereistä on aivan loistavia lenkkikavereita ja erittäin aktiivisia elämäntavoiltaan. Samoin mm. mäyräkoirista on erittäin moneen menoon. Lisäksi tuo väitetty pikkukoirien räksytys on ikävä yleistys ja lähinnä kasvatuksessa tehty moka. Isoistakin koirista löytyy haukkuherkkiä, mutta viitseliäisyydellä ja koulutuksella monen louskuleuan saa kuriin.
Lisäksi ns. pikkukoirilla on yleensä tosi iso ego, joten ovat haasteellisia kasvattaa ja koulia. Ja aikas monella on myös siitä vahtimis- sekä riistaviettiä!

Täysin erheellinen käsitys ettei ns. pikkukoirista olisi lenkkikaveriksi. Suurin osa esim. terriereistä on aivan loistavia lenkkikavereita ja erittäin aktiivisia elämäntavoiltaan. !

Nooh, terrierit ovat KOIRIA, mitä ei voi sanoa perhos"koirasta" tai jostain chihusta. Sorry mutta en ole koskaan voinut tajuta miksi joku haluaa moisen.
Ja on muuten aika erheellinen ajatus että terrierit olisivat jälestään pieniä koiria: omankin säkökorkeus on 48 cm.

Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin rottis. Tosin itse pidän enemmän sirommasta dobberista.

Täysin erheellinen käsitys ettei ns. pikkukoirista olisi lenkkikaveriksi. Suurin osa esim. terriereistä on aivan loistavia lenkkikavereita ja erittäin aktiivisia elämäntavoiltaan. Samoin mm. mäyräkoirista on erittäin moneen menoon. Lisäksi tuo väitetty pikkukoirien räksytys on ikävä yleistys ja lähinnä kasvatuksessa tehty moka. Isoistakin koirista löytyy haukkuherkkiä, mutta viitseliäisyydellä ja koulutuksella monen louskuleuan saa kuriin.
Lisäksi ns. pikkukoirilla on yleensä tosi iso ego, joten ovat haasteellisia kasvattaa ja koulia. Ja aikas monella on myös siitä vahtimis- sekä riistaviettiä!
En osaa ajatella terrieriä tai mäyristä pienenä seurakoirana - minusta ne on eri sarjaa kuin chihut, perhoskoirat, tiibetinspanielit, kiinanpalatsikoirat.

Pienen russellin kanssa olenkin tehnyt pitkiä lenkkejä (terkkui vaan omistajalle :D ). Samoin mäyräkoirien kanssa, suvussa on niitä useita.

Nooh, terrierit ovat KOIRIA, mitä ei voi sanoa perhos"koirasta" tai jostain chihusta. Sorry mutta en ole koskaan voinut tajuta miksi joku haluaa moisen.
Ja on muuten aika erheellinen ajatus että terrierit olisivat jälestään pieniä koiria: omankin säkökorkeus on 48 cm.

Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin rottis. Tosin itse pidän enemmän sirommasta dobberista.

Mielestäni kaikki KOIRAT on KOIRIA rotuun ja kokoon katsomatta, jokainen omalla koiramaisella tavallaan. Mitä muutakaan ne olisivat? Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

Totta, että terriereistä löytyy muutama kookkaampi, joten pahoittelen "erheellistä" esitystäni...tai olla toinen puoli niitä matalampia malleja...

Yhteistyössä