Kertokaas nyt niitä oireita jos on täitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täitäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täitäkö

Vieras
Lapsen eskarista tuli muutama viikko sitten lappu että täitä löytynyt. Itselläni on epämäärääistä kutinaa niskassa. Aina välillä kutiaa niin että pakko raapia. Ei koko aikaa mutta välillä. Mies yritti katsoa mutta ei nähnyt mitään. Lapsilta ollaan katsottu mutta mitään ei näy ja kuinka helposti ne näkyy jos on ihan vaaleat hiukset?

Kannattaa ostaa täikampa, ja esim. suihkun jälkeen kammata sillä hiukset. Toisaalta, siinä vaiheessa kun täit ovat pari viikkoa ehtineet päässä lisääntymään, sen huomaa kyllä ihan taatusti ilman kampojakin.

Meillä ainakin tytön päänahka kutisi todella paljon. Osta täikampa ja kampaa hiuksia valkoisen ison paperin päälle. Sitten kirkkaassa valossa tarkastelet tippuiko hiuksista sellaisia mannaryynin näköisiä saivareita tai sitten ihan sellainen oikea pikkuinen elävä täi, joka liikkuu siin paperilla. Mä tarkastelin suurennulasin läpi ja hyvin näkyi.

Itse en huomannut ollenkaan. Sitten kun lapsella huomasin (kun päikystä tuli ilmo et siellä on niin tarkistin, ei muuten valittanut) niin tarkistin oman päänikin ja sieltähän löytyi! Mutta en siis tiedä kuinka paljon oli. Laitoin äkkiä öljyt vaikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24982088:
Miksi se kannattaisi ostaa valmiiksi? Likimainkaan kaikki ei saa tartuntaa, meilläkään ei ole kellään ollut koskaan.

täällä ainakin apteekista se saattaa olla loppu just sillon kun sitä itse tarvii ja meil ainakin on senkin takia et jos illalla huomataan niin lapsi pääsee aamulla päiväkotiin/kouluun eikä tartte olla sitä yhtäpvä pois koulusta.

Yhteistyössä