ohjelmaa pojan 9v synttärijuhliin ? ja kauanko lastenjuhlia?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Nämä ovat viimeiset synttärit kotona, 10v synttärit uimahallilla ja that`s it. Vai mihin asti muut olette lastenjuhlia järkeäänneet? 10v jälkeen ajattelin et toki kavereita saa jatkossakin kutsua, vaikka samana päivänä ku mummit ja kummit, syömään "rääppiäisiä".., mutta sitten äiti ei enää ostele erillisiä teemalautasia tai mieti ohjelmia..
Vierasmäärä ei ole suuri, kutsuu 4 parhainta kavereita. Siltikin olen huomannut, että jollei ohjelmaa meno yltyy liiaksi. Aluksi on pullonpyöritys, mutta mitäs sitten? Avainpiilotus kuulemma tylsä.. Wiillä ajattelin et jotain keilaus- tai miekkailupeliä ehkä, muuten en tykkäis et koko aika kulutetaan pelaamalla.. Juhlat kestävät 2 tuntia.

Mulla tyttö täyttää 9v ja ohjelmassa disco, sing star viritetään alakerran "kerhohuoneeseen ja herkkuapöytä, diskopallo...siellähän mellastavat:)

Meillä kans 10-synttärit oli viimeiset lastenkutsut. Siitä lähtien on saanut kutsua 2-5 kaveria kanssaan jonnekin, kylpylään, leffaan, megazoneen, syömään tms. Ja kaverien määrä on riippunut siitä kuinka kalliin ohjelman on valinnut.

Ohjelma onkin jo vaikeempi, varsinkin pojille, tytöt jotenkin innostuu helpommin kaikesta yhdessä tekemisestä. Onko teillä pihaa? Joku pallonpotkimis/heittelykilpailu? Joku ihan pallopeli? Sellasista useimmat pojat tykkää...

Onko teil mahdollisuus olla osa ajasta ulkona?

Miten ois alias tai kuva-arvoitusten avulla aarteen etsintä?
Ilmeisesti ei ole tasalukua vieraita ni ei voi kahden joukkueen kilpailuja ottaa?

Minkä tyylisiä nämä pojat on? Innostuisivatko esim. tekemiään itelleen käsikorun? entä piirtämään/maalaamaan "samantyyliset" esim. t-paidat (jos tiedät poikien koot).

Yks mistä tuon ikäiset vois innostua on jos perheen isällä on imppari ja pääsisivät isän ohjauksessa kokeilemaan impparilla ampumista (esim. ilmapallojen särkeminen) tai sitte ritsan avulla

Ohjelman numeron voi tehdä myös oman pizzan tekemisestä. Taikina tehdään valmiiksi ja kaulitaan, pöydällä on sitten tarjolla täytteitä, joista saa valita. Ja pizzan on semmoisia pieniä kooltaan.

Jos on mahdollista ampua vaikka sählymaaliin ulkona ja isä vaikka maalissa on hyvä ohjelmanumero, voi tehdä vaikka tyyliin olympialaiset ja erilaisia tekemisiä sitten ulkona. Esim. tarkkuusheittoa, maassa ympyrä, johon esineen pitää jäädä, tasapainoilua jonkun laudan päällä jne. jne. Sisällä voivat innostua myös jostain kivasta lautapelistä.

Eikö todella lapset enää kykene leikkimään paria tuntia ilman ohjattua toimintaa. Meillä oli viimeksi pojan 7-vuotis synttärit. Ei ollut ohjelmaa ja kas kummaa nopsaan keksivät itse mukavan leikin.

15.11 on juhlat ja usein silloin ollut märkää, joten ulkona ei olla oltu. Pojat vähän erilaisia kaikki.. Harmikseni olen huomannut, että ylipäätään nykyään harvat tämänikäiset enää leikkii :O ja kun monta lasta samaan aikaan, jotka eivät yleensä yhdessä samanaikaisesti ole, jokin jännitys kaiketi laukeaa tai jotain, mut sähläykseksi menee, jos luottaa et ite keksivät jotain..
Meillä sen verran tehokas ilmakivääri ja naapuri ei nurkilla, mut sen verran liki ettei mies lupautunut ampumiseen.. Normisti me ammuskellaan mökillä. Mutta tuo ilmapallon puhkaisu kiva idea =) siihenhän voi kekkasta vaikka "vanhanaikaisen" puhallusputken ja kuulasodan ammuksia..

Eiköhän pärjätä jos ekaks pullonpyöritys, sitten wiitä, sitten herkutellaan, sitten puhkotaan ilmapalloja ja lopuksi "kuka minä olen" arvausta. Jos aikaa jää, niin tietsikkapeliin myönnyn loppuajaksi. Yhdellä pojalla ainakin on vuoron odottaminen tooodella vaikeaa ja yksi toinen aloittaa sähläyksen, kun jännittää..

Eikö todella lapset enää kykene leikkimään paria tuntia ilman ohjattua toimintaa. Meillä oli viimeksi pojan 7-vuotis synttärit. Ei ollut ohjelmaa ja kas kummaa nopsaan keksivät itse mukavan leikin.

Samaa mietin ittekin. Hyvin keksivät 7vee tekemistä ihan itse. Poikani itse halusi avata lahjansa pulloa pyörittämällä...ja sitä leikkiähän voi toki leikkiä muutenkin. Muuten ehtivät olla 2h aikana piilosta ja katsoivat elokuvaa joten hyvä kun muistivat herkutellakaan. Lapset kyllä keksii paremmin kun aikuiset mieleistä tekemistä.

Yhteistyössä