Poika 11kk menossa vuorohoitoon... Syöttävätkö siellä öisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Poika aloittaa siis vuoropäiväkodissa ensi kun alussa. On syönyt vielä 1-3 kertaa yössä tissiä. Antavatkohan siellä lypsettyä äidinmaitoa öisin pullosta?

No en ala lasta huudattamaan eikä ole takeita siitä että edes näin lyhyessä ajassa saisin vierotettua. On aina nukkunut meidän välissä, joten imetys ei ole ongelma. Eikä pitäisi olla pullokaan, jos vain hoitajat viitsisivät nähdä sen verran vaivaa. Eikö se kuulu niiden työhön?

[QUOTE="aloittaja";24973740]No en ala lasta huudattamaan eikä ole takeita siitä että edes näin lyhyessä ajassa saisin vierotettua. On aina nukkunut meidän välissä, joten imetys ei ole ongelma. Eikä pitäisi olla pullokaan, jos vain hoitajat viitsisivät nähdä sen verran vaivaa. Eikö se kuulu niiden työhön?[/QUOTE]

Jossain kuuluu, jossain ei. Ei sun kannata alkaa hoitopaikkaa heti sättimään, kaikissa paikoissa on sääntönsä ja muitakin lapsia hoidossa, kuin sinun lapsesi. Soita sinne ja kysy. Jos ei onnistu ja tuntuu vaikealta lähteä siihen, kannattaa miettiä uudestaan onko tuon ikäisen paikka vuorohoidossa.

[QUOTE="aloittaja";24973740]No en ala lasta huudattamaan eikä ole takeita siitä että edes näin lyhyessä ajassa saisin vierotettua. On aina nukkunut meidän välissä, joten imetys ei ole ongelma. Eikä pitäisi olla pullokaan, jos vain hoitajat viitsisivät nähdä sen verran vaivaa. Eikö se kuulu niiden työhön?[/QUOTE]

Sun asenne kuulostaa jo etukäteen aika agressiiviselta. Muutoksia tulee pienen elämään, halusit tai et. Pikkuhiljaa sitä yösyöntiä kannattaa ainakin rajoittaa, se helpottaa sitä hoitoon menoa. Hoitajan vieressähän siellä ei voi nukkua.....

Mut tätähän ap ei kysynyt. Oma 1v söi vielä kerran ihan neuvolan ohjeesta. Oli pieni ja hoikka lapsi.

Ap, soittaisin hyvissä ajoin ja selvittäisin asian. Luulen kuitenkin, että lapsi ei herää syömään hoidossa, vaikka kotona syökin.

Poika on kyllä herännyt koko ikänsä jokikinen yö syömään. Mutta kyllähän hoidon aloittaminen tietysti aikaa myöten muuttaa asioita.

Soitan kyllä paikkaan ja käydään tutustumassakin, kunhan nyt ajattelin täältä kysyä jos jollain olisi kokemusta.

Ennemmin miettisin että onko noin pienen paikka siellä vuorohoidossa.. Ja varmaan riippuu hoitopaikasta et antavatko maitoa yöllä. T. Itse kohta valmis lastentarhanope

[QUOTE="Jooo";24973783]Ennemmin miettisin että onko noin pienen paikka siellä vuorohoidossa.. Ja varmaan riippuu hoitopaikasta et antavatko maitoa yöllä. T. Itse kohta valmis lastentarhanope[/QUOTE]

Eikös sinun pitäisi keskittyä siihen omaan ammattiisi eli hoitamaan niitä lapsia ja antaa muiden ihmisten valita omat ammattinsa itse? Hoitoalalla tehtävä työ on useinmiten vuorotyötä.

[QUOTE="aloittaja";24973814]Eikös sinun pitäisi keskittyä siihen omaan ammattiisi eli hoitamaan niitä lapsia ja antaa muiden ihmisten valita omat ammattinsa itse? Hoitoalalla tehtävä työ on useinmiten vuorotyötä.[/QUOTE]

Miten ois joku rauhoittava lääkitys?

[QUOTE="aloittaja";24973803]Ei varmasti ole samanlaista. Mutta kai nyt hoitajat silti voi lapsia, varsinkin pieniä pitää vieressä yöllä?[/QUOTE]

Siis missä vieressä??
Luuletko, että hoitajat nukkuvat siellä jossain siskonpedissä lasten kanssa? Sinuna miettisin uudestaan tuota hoidon aloituksen tarvetta. Siellä kun voi olla monta muutakin mussukkaa hoidossa, eikä kaikki aika ja huomio kiinnity vain sinun lapseesi.

[QUOTE="aloittaja";24973803]Ei varmasti ole samanlaista. Mutta kai nyt hoitajat silti voi lapsia, varsinkin pieniä pitää vieressä yöllä?[/QUOTE]

Siis kaihan tää on provo?

Kauhean pieni menee vuorohoitoon : / Ei siellä vieressä hoitajat ole vaan omissa sängyissä kaikki, ja tottakai pullosta syötetään tarvittaessa. Mutta surku pienen puolesta

mitä vitun järkeä on viedä noin pieni vauva tarhaan, jos tarttee vuorohoitoa?
kyllä sun työpaikka pärjää ilman suakin vuoden pari ja järjestä omat menot niin, ettei tarviii äitiä tarvitsevaa vauvelia vieraille yöhoitoon! uskomatonta!

totta kai:D Totuus tulee olemaan aika karua.

[QUOTE="aloittaja";24973814]Eikös sinun pitäisi keskittyä siihen omaan ammattiisi eli hoitamaan niitä lapsia ja antaa muiden ihmisten valita omat ammattinsa itse? Hoitoalalla tehtävä työ on useinmiten vuorotyötä.[/QUOTE]

Onneksi kasvatusalanammattilaiset pitävät niiden pienten puolia ja sanovat niinkun asiat on!

Kaveri joka kanssa hoitoalalla ja aiemmin paljon yövuoroa tehnyt, sai kyllä sovittua pääsääntöisen aamuvuoron lasten vuoksi, minä kokeilisin tuota jos minun olisi "pakko" mennä töihin kun lapsi vielä noin pieni...

Ja elämä on valintoja. Suomessa varsinkin kun on oikeus jäädä hoitovapaalle!

Jo se, että viet lapsen hoitoon, on sitä "huudattamista". Lapsen maailma ja rytmi muuttuu joka tapauksessa. Hoitopaikassa rutiinit ovat joka tapauksessa erilaisia kuin kotina, ja sekä lapsen että vanhempien on siihen sopeuduttava.

Uskon, että hoitopaikassa vastaus on sama kuin mitä minä sanoin aiemmin: lapsi kannattaa vierottaa tissistä/pullosta ja opettaa nukkumaan yöt omassa sängyssä. En usko, että hoidossa voidaan lähteä sille tielle, että joku hoitaja omistautuu koko yöksi vain yhden lapsen käyttöön. Muutenhan joku on kohta vaatimassa samaa kohtelua 5-vuotiaalle jannajessicalleen.

Totta kai pienet saavat erityishuomiota, mutta kannattaa tosiaan ihan vakavasti punnita sitä, mitä lähtee hoitopaikalta vaatimaan. Jos välttämättä haluaa, että lapsi saa nukkua perhepedissä ja tissimaitoa öisinkin useaan kertaan vielä vuosikkaana, niin silloin kannattaa miettiä, onko järkeä laittaa lasta ylipäätään hoitoon. Kun hoitajat eivät voi korvata omaa äitiä, eikä tissimaidon syöttäminen pullosta ole sama asia kuin imettäminen.

Olen ollut töissä vuoro Pk:ssa ja pienimmät yö lapset oli sen 10 kk.
Lapset nukkui yönsä omissa sängyissään joskus kahdessakin eri huoneessa, välillä sen vuoksi ettei mahdollisella yöitkulla
Herätä muita. Aika harvoin kukaan yöllä heräsi ja jos niin kävi niin siliteltiin takaisin uneen.
En muista meillä koskaan olleen yö syöviä lapsia. Muistaakseni ohje oli että lapsen hoidon alun helpottamiseksi olisi toivottavaa vieroittaa yö syömisestä.

Yhteistyössä