Noista baarikäynneistä kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti.
Ja noin itsekin ajattelin ja yritin vimmatusti toimiakin silloin 10 vuotta sitten kuin tutustuin Mikaan.

Nyt kuitenkin on niin, että vaikka toki saan hänet mukaani erilaisiin aktiviteetteihin; keilaamaan, taidemuseoihin jne. niin siitä on aina "hintana" ilta baarissa tai kostea ilta muuten.

Tilanteensa ei seurastani pahene eikä parane - muuta kuin toki siltä osin, että kanssani ollessaan ei ole KOKO vapaapäiväänsä ja -iltaansa baarissa niin kuin muina vapaapäivinään ja -iltoinaan (siksi nimenomaan että yhteiseen aikaamme sisältyy aina myös se "minun juttuni" siinä missä hänen juttunsakin.)

Alkoholisti hän oli jo yli 20 vuotta sitten eli yli 10 vuotta ennen kuin tutustuimme ja alkoholisti hän on ollut koko ystävyytemme ajan.
Ja paljon olen sinä aikana oppinut - sellaisiakin asioita, mitä en ennen osannut kuvitellakaan: Mm. sen että ihminen voi olla luotetuin ja läheisin ystävä, kallio johon nojata elämää suurempienkin tiukkojen paikkojen aikana - ja alkoholisti. Samaan aikaan.

:)

Joskus ihmisiltä jää näkemättä se ihminen alkoholismin takaa. Vaikea asia hyväksyä, että väkisin ei voi ketään muuttaa ja jaksaa pysyä läsnäolevana ystävänä, vaikka saattaa olla kovinkin iso suru toisen puolesta. Itsellä ei ole voimavaroja olla yhtä hyvä ystävä päihdeongelmaiselle, henkinen kapasiteetti ei riitä yhtä hyvin kuin sinulla tuntuu riittävän, vaikutat vahvalta ja hienolta ystävältä :)

No, silloin kun käyn baareissa, niin yleensä kyseessä on

a) tyttöjen (ystävien, koska yksi parhaista ystävistäni on mies) ilta, jolloin ensin kokoonnutaan jonkun luokse tai ravintolaan syömään ja juttelemaan niitä näitä. Sitten lähdetään yökerhoon tanssimaan.
b) peli-ilta pubi-tyyppisessä paikassa
c) käydään lasillisella esim. teatteriesityksen tai leffan jälkeen
d) käydään jonkun bändin keikalla

Käyn ulkona siis keskimäärin kerran kuukaudessa - tai ehkä kuudessa viikossa. Joskus useammin, joskus paljon harvemmin (niin kuin tänä syssynä). Ja baarissakäynti ei tarkoita känniä. Ihan hyvin voin tanssia yhden viinilasillisen ja veden voimalla koko illan.
d)

Luin vain otsikon. Sinulla Mummeliisa ei varmaankaan koskaan ole ollut tilannetta, että joku ihastuis sinuun. Unohda siis kaikki baarit.
Olet ollut järkyttävän lihava, eikä sekään sytytä miestä, kun on leikelty sieltä täältä nahkoja pois :x

No, silloin kun käyn baareissa, niin yleensä kyseessä on

a) tyttöjen (ystävien, koska yksi parhaista ystävistäni on mies) ilta, jolloin ensin kokoonnutaan jonkun luokse tai ravintolaan syömään ja juttelemaan niitä näitä. Sitten lähdetään yökerhoon tanssimaan.
b) peli-ilta pubi-tyyppisessä paikassa
c) käydään lasillisella esim. teatteriesityksen tai leffan jälkeen
d) käydään jonkun bändin keikalla

Käyn ulkona siis keskimäärin kerran kuukaudessa - tai ehkä kuudessa viikossa. Joskus useammin, joskus paljon harvemmin (niin kuin tänä syssynä). Ja baarissakäynti ei tarkoita känniä. Ihan hyvin voin tanssia yhden viinilasillisen ja veden voimalla koko illan.
d)
Aasta ööhön: en haluasi tuntea sinua. Eikö ollutkaan ketään kylässä?

[QUOTE="vieras";24965642]Luin vain otsikon. Sinulla Mummeliisa ei varmaankaan koskaan ole ollut tilannetta, että joku ihastuis sinuun. Unohda siis kaikki baarit.
Olet ollut järkyttävän lihava, eikä sekään sytytä miestä, kun on leikelty sieltä täältä nahkoja pois :x[/QUOTE]

Miten baarit ja ihastumiset liittyvät mitenkään toisiinsa? :confused: Tässä on kyllä nyt joku yhteys mitä mä en vaan tajunnut :D Ja eikös mummeliisa ole onnellisesti parisuhteessa, jopa aviossa? Mä tipahdin kärryiltä totaalisesti. Tai sit vieras kulkee eri nesteillä ku mä.

Mä en itse tykkää baareista erityisemmin. Juopottelen mieluummin jonkun kotona, tuttujen ympäröimänä ja paikassa, jossa voi liikaa juotuaan kaatua suoraan sänkyyn sen sijaan, että pitäisi notkua muitten seurana vielä pilkkuun asti ja yrittää olla juomatta lisää, sen jälkeen päästä jonkun (tutun ja turvallisen) kotiin ja sitten vasta päästä nukkumaan. Mutta muut yleensä tahtoo baariin.

Nytkin olisi huomenna ystävän synttärit tiedossa. Mennään syömään ravintolaan ja siitä jatketaan iltaa - yökerhossa. Mulle riittäisi, että syöminkien jälkeen juotaisiin vielä lasilliset ja sit mentäis nukkumaan, mutta en osaa lähteä tilanteesta luontevasti vaan pelkään olevani epäkohtelias. Niinpä lähden muitten mukana baariin. Tosin koska synttärisankaria lukuunottamatta en oikein porukkaa tunne niin ajattelin kyllä kotiutua suht aikaisin. Iltaa jatkaisin kotona oikein mielelläni mutta tuskin kukaan muu tahtoo :(

[QUOTE="vieras";24965642]Luin vain otsikon. Sinulla Mummeliisa ei varmaankaan koskaan ole ollut tilannetta, että joku ihastuis sinuun. Unohda siis kaikki baarit.
Olet ollut järkyttävän lihava, eikä sekään sytytä miestä, kun on leikelty sieltä täältä nahkoja pois :x[/QUOTE]

Ei kai baariin siksi mennä, että joku ihastuisi?!

• Tykkää
Reactions: fortunate
Ehdottomasti haluan nimenomaan baariin olemaan, tanssimaan. Tänäänkin illalla tiedossa illanvietto ensin hyvien ystävien kanssa rupatellen, mutta haluan ehdottomasti sieltä myös yökerhoon tanssahtelemaan.

[QUOTE="vieras";24966427]Ehdottomasti haluan nimenomaan baariin olemaan, tanssimaan. Tänäänkin illalla tiedossa illanvietto ensin hyvien ystävien kanssa rupatellen, mutta haluan ehdottomasti sieltä myös yökerhoon tanssahtelemaan.[/QUOTE]

sama, tänään mamma rentoutuu, kuhan laitan lapset nukkuu se on menoa :D (ja ei, en jätä pienokaisiani yksin vaan mummo hoitaa :))

Taisit lukea koko ketjun ja provosoiduit tuosta ystävällisen kannustavasta viestistä ;)
(ei näihin pitäisi reagoida, mutta silti)

Yhteistyössä