Linkitä mielestäsi täydellinen ok-talon pohjaratkaisu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohja näkyvissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohja näkyvissä

Vieras
Tuohon toiseen Kannustalon pohja-ketjuun liittyen tuli mieleen, että onko kukaan löytänyt valmismalleista (siis minkä tahansa talofirman) omasta mielestään täydellistä pohjaratkaisua? Jos olet, heitä linkki ja perustele jos haluat :)

Katelli Moderni 158 + piharakennus F

406875.JPG

406876.JPG

406735.JPG

Just tänään löysin Kastellilta täydellisen alakerran pohjan ja toisesta mallista täydellisen yläkerran. Että jos ne vois yhdistää, niin siinä olis täydellinen pohja :)

Sehän riippuu ihan tontista ja ilmansuunnista! Toisekseen se mikä sopii yhdelle perheelle, ei välttämättä sovi toiselle. Ihmiset arvostaa niin eri asioita.

Tietenkin. Mutta nyt oli kyse ainoastaan pohjaratkaisuista (eli ajatusleikkinä niin päin, että tontti valitaan talon mukaan). Tarkoituksella en myöskään rajannut talon pinta-alaa millään lailla eli kaikenkokoiset "täydelliset" ratkaisut kiinnostaa.

Meille täydellinen pohja oli tämä, lisänä käyttöullakko. Halusimme pienehkön talon (olemme 5-henkinen perhe) ja selkeän pohjan.Takan kohdalle meille tulee Kermansaven takka-leivinuuni ja puuhella (kodin sydän).

http://www.kannustalo.fi/mallistot/kannustalo_vihervaara.php?page=26

Teillä ilmeisesti tulee myös työhuone makuuhuonekäyttöön (3 lapselle omat huoneet)? Kiva pohja, itse vaan tykkäisin että olohuoneesta johtavat pariovet avautuisi kirjasto/työhuoneeseen eikä makuuhuoneeseen.

Eikö noissa Kannustalon malleissa ole vaatehuoneita?!

Alkuperäinen kirjoittaja Pohja näkyvissä;24964783:
Teillä ilmeisesti tulee myös työhuone makuuhuonekäyttöön (3 lapselle omat huoneet)? Kiva pohja, itse vaan tykkäisin että olohuoneesta johtavat pariovet avautuisi kirjasto/työhuoneeseen eikä makuuhuoneeseen.

Eikö noissa Kannustalon malleissa ole vaatehuoneita?!

No meillä ei tule tuohon meidän makuuhuoneeseen pariovea, vaan ihan tavisovi. Ainoat pariovet tulevat olemaan tuossa eteisaulan ja olohuone-keittiön välissä. Joo, makuuhuonekäyttöön tulee työhuone.

Mä en itse asiassa tiedä noista vaatehuoneista, varmaan joissain malleissa sellainen on. Me olemme varmaan outoja, muttemme ole kaivanneet sellaista nykyisessäkään asunnossa. :D Kausikamoja ajattelimme laittaa sitten käyttöullakolle säilytykseen.

http://www.omatalo.com/index.php?mID=104&kieli=FIN&mallisto_ID=257&mallisto_ala=kaikki&mallisto_tapa=kaikki&mallisto_huoneet=kaikki&mallisto_tyyli=Optimi&mallisto_tyyppi=rakennus&mallisto_kerros=kaikki&mallisto_nayta=ulkokuva

Kivan pieni ja tehokas talo. Kohtuullisesti säilytystilaakin. Viihtyisästi sijoitettu olohuone ja keittiö. Vanhempien makuuhuone rauhassa omalla puolellaan ja sieltä käynti suoraan vessaan ja pesutiloihin (tärkeää!). Moni isompi talo on huomattavasti huonommalla pohjalla varustettu.

[QUOTE="vieras";24965524]http://www.omatalo.com/index.php?mID=104&kieli=FIN&mallisto_ID=257&mallisto_ala=kaikki&mallisto_tapa=kaikki&mallisto_huoneet=kaikki&mallisto_tyyli=Optimi&mallisto_tyyppi=rakennus&mallisto_kerros=kaikki&mallisto_nayta=ulkokuva

Kivan pieni ja tehokas talo. Kohtuullisesti säilytystilaakin. Viihtyisästi sijoitettu olohuone ja keittiö. Vanhempien makuuhuone rauhassa omalla puolellaan ja sieltä käynti suoraan vessaan ja pesutiloihin (tärkeää!). Moni isompi talo on huomattavasti huonommalla pohjalla varustettu.[/QUOTE]
Linkki ei toiminut. Tässä oikea.
Omatalo - Optimi

Ei liity tähän, mutta olen huomannut, että ensin valitaan talo, joka rykäistään tontille X. Ei mitään hajua ilmansuunnista/valosta, käytännöllisyydestä (minne kodinhoitohuoneen ovi aukeaa, mikä on terassien ilmansuunta), eikä myöskään siitä, mitä ikkunoista näkyy. Parhaimmillaan suurista ikkunoista näkyy vastapäisen talon seinä... Ei paljon järki päätä pakota, mutta kun tää pohja on NIIIIIN IHANA... Huoh!

[QUOTE="Nana";24965593]Ei liity tähän, mutta olen huomannut, että ensin valitaan talo, joka rykäistään tontille X. Ei mitään hajua ilmansuunnista/valosta, käytännöllisyydestä (minne kodinhoitohuoneen ovi aukeaa, mikä on terassien ilmansuunta), eikä myöskään siitä, mitä ikkunoista näkyy. Parhaimmillaan suurista ikkunoista näkyy vastapäisen talon seinä... Ei paljon järki päätä pakota, mutta kun tää pohja on NIIIIIN IHANA... Huoh![/QUOTE]

Ehkä joillain menee noin, kaikilla ei. Meidän tapauksessamme tontti on hehtaarin kokoinen ja yhdessä insinööritoimiston kanssa pohdittiin talon paikkaa ja ilmansuuntia. Tämän jälkeen alettiin puhua itse talon ja pohjan valitsemisesta. Meillä tuo valitsemamme pohja sattumalta istui tontillemme kuin nenä päähän, eli mitään isoja muutoksia ei tarvinnut tehdä. Talo rakennetaan kauniin kumpareen päälle ja on sijoiteltu niin, että saamme sinne aikanaan myös sellaisen meidän mielestämme kauniin pihapiirin (joskus myöhemmin rakennamme tontillemme vielä autotalli-varaston, aitan ja kesäsaunan).

Kiva talo, mutta yhtä asiaa mietin (näin omalta kohdalta), että eikö tuossa ole aika vähän kaappi- ja työpöytätilaa tuossa keittiössä?

Meillä nuo kaapistot (ja tasot) tulevat jatkumaan sinne kodinhoitohuoneen seinälle asti. Se saareke jää siitä keskeltä pois. Livenä olen tuollaisen meille tulevan ratkaisun nähnyt ja kyllä siinä mun oli tosi kivasti säilytystilaa ja työtasoja. Meille tulee sitten vielä se puuhella siihen takka-leivinuunin taakse (eli keittiön puolelle), ja sitäkin voi käyttää esimerkiksi (leivinuunin) laskutasona. Ainakin säilytys- ja työpöytätilaa tulee olemaan enemmän kuin nykyisessä kämpässämme, mikä on plussaa. :)

Ei paras pohja, mutta linkitän esimerkiksi runsaasta työtasosta ja kaapeista keittiössä, kun niistä oli puhe (tosin ikkunan alla on ehkä pelkkä tasoa?). Melkein pelottavaa. Sopii tavara- ja ruokahamstereille :D.
http://www.kannustalo.fi/mallistot/kannustalo_vihervaara.php?page=26

Pohjaratkaisua tuskin tarvitsee minun vaihtoehdossani. Tuossa on omasta mielestäni oikein kätevä omakotitaloyksiö. Vuokran tai vastikkeen hinnat eivät varmasti päätä huimaa ja oma rauha on taattu.

puucee_big_0812_4d4.jpg

Meidän talon pohjapiirosta ei valitettavasti ole laittaa, mutta olen tyytyväinen, että meillä alakerrassa on samaa tilaa keittiö-olohuone-työtila. Lasten askartelupöytä mahtuu lisäksi erinomaisen hyvin alakertaan. Myöhemmin on mahdollista rakentaa lisähuone tähän alas, jos haluamme.

Yhteistyössä