Haluan lavuaarin ikkunan eteen!

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
mä haluaisin keittiöön lavuaarin ikkunan eteen ja ihan pikkasenko on hankalaa löytää sellaista! Ei jaksettais alusta asti itse rakentaa eli paras ostettuna tai noista avaimet käteen tyyppisistä ratkaisuista en ole haluamaani keittiötä löytänyt. Mikä ihme siinä on??

Minä en nyt ihan ymmärrä. Siis kai se nyt on sama, mihin kohtaan sen altaan laittaa? Vai meinasitko että se ikkuna kuuluis pakettiin :LOL:
"Elementeistä" se keittiö minun ymmärtääkseni kasataan, eli valitset haluamasi elementit ja järjestyksen. Tähän asti ainakin aina meillä kasattu. Anteeksi, en näe tässä nyt ongelmaa.

• Tykkää
Reactions: versatile
"xxx"
meillä on lavuaari ikkunan edessä ja se on oikeesti tosi kiva siinä.

Ainut huolipuoli on ettei passaa kerryttää kovinkorkeaa tiskivuorta, varsinkin näin pimeän aikaan se näkyy turhan helposti naapureille.
Mutta onneksi on verhot keksitty.

meillä
Minä olisin halunnut sellaisen myös. Keittiösuunnittelija vain sanoi, että tuo muutaman ongelman eteen. Esim. ikkunoiden pesun, hana pitäisi silloin olla helposti irrotettavissa, jotta ikkunan saisi auki..

Hylkäsin ajatuksen ja päätin, että kun uusi talo joskus rakennetaan, sinne tulee ikkuna, sen verran korkeammalle, että ei ole hana edessä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24961737:
Minä olisin halunnut sellaisen myös. Keittiösuunnittelija vain sanoi, että tuo muutaman ongelman eteen. Esim. ikkunoiden pesun, hana pitäisi silloin olla helposti irrotettavissa, jotta ikkunan saisi auki..

Hylkäsin ajatuksen ja päätin, että kun uusi talo joskus rakennetaan, sinne tulee ikkuna, sen verran korkeammalle, että ei ole hana edessä.
Ei ollut meillä mitään ongelmia pestä ikkunaa, eikä todellakaan mitään hanan pois ottamisia! Ja saahan ne ikkunat avautumaan sisälle tai ulos ja kokonaan tai vain ylhäältä tai alhaalta...Johan oli suunnittelija?!

"vieras"
Ikkunalavuaarien alkuperäistarkoitus on tehdä tiskaamisesta miellyttävämpää ja kakaroiden vahtimisesta helpompaa. Suomessa kuivauskaappien takia eivät ole ollet yleisiä ja ja alkanut näkymään vasta nykyisin, mutta alkuperäistatarkotus on mennyt hukkaan, kun nyt käytetäänkin tiskikonetta. Minusta epäsuomalaisuudessan yhtä rumia ja luonnottoman näköisiä kuin posliinialtaat. Tulee joku räkäinen englantilainen tai amerikkalainen kämppä mieleen ensimmäiseksi (toki ei näin ole, vaan voi näyttää kauniilta). (Ikkunatasolle tavaroiden kasaaminen on myös kamalan näköistä, anteeksi vaan Piparnakkeli).
http://www.e-scott.net/blog/wp-content/uploads/2010/03/img_0545-1024x768.jpg

[QUOTE="vieras";24961844]Ikkunalavuaarien alkuperäistarkoitus on tehdä tiskaamisesta miellyttävämpää ja kakaroiden vahtimisesta helpompaa. Suomessa kuivauskaappien takia eivät ole ollet yleisiä ja ja alkanut näkymään vasta nykyisin, mutta alkuperäistatarkotus on mennyt hukkaan, kun nyt käytetäänkin tiskikonetta. Minusta epäsuomalaisuudessan yhtä rumia ja luonnottoman näköisiä kuin posliinialtaat. Tulee joku räkäinen englantilainen tai amerikkalainen kämppä mieleen ensimmäiseksi (toki ei näin ole, vaan voi näyttää kauniilta). (Ikkunatasolle tavaroiden kasaaminen on myös kamalan näköistä, anteeksi vaan Piparnakkeli).
http://www.e-scott.net/blog/wp-content/uploads/2010/03/img_0545-1024x768.jpg[/QUOTE]

Not taken ;) Tossa talossa meitä oli sentään 6 aikuista "sotkemassa" paikkoja :)

toimivaa
Meillä oli ikkunan alla lavuaari kun asuimme ulkomailla. Ikkuna aukesi alhaalta ylöspäin ja ulos niin ei tullut ongelmia ikkunan avaamisen kanssa. En tiedä onko sellaisia ikkunoita suomessa tarjolla. Toinen on että meidän putkimies ei suostunut ulkoseinille asentamaan vesihanoja. Se kävi ilmi kun olisimme laittaneet kodihoitohuoneen altaan ulkoseinälle.

Yhteistyössä