Lapset ostoskärryissä

Kävin kaupas ja oikein kattoin tooooooooosi tarkasti. Missään ei halaistua sanaa mistään kärryynlaittamiskiellosta, ei Prismas, ei Cittaris, ei HalpaHallis. Jos se on kiellettyä niin se pitää silloin ilmoittaa selkeästi. Eikä kukaan oo ikinä tullu mitään sanomaan kellekään vaikka siellä tuon tuosta on näitä ei-käveleviä sielä kärryosassa.

Niin kauan kun ihmiset laittaa paskaisia vauvakaukaloista sinne kärryosaan, minä laitan nuorimmaisen sinne. Sillä sentään ei toistaiseksi oo kenkiä eikä sen vaatteissa oo mitään pöpöjä kun ei se niillä könyä maassa. samaa en menis sanomaan vauvakaukaloiden pohjista. Niitä lasketaan milloin missäkin maahan, mistä sen tietää jos justiin siinä kohtaa on joku kuppatautinen äskettäin käyny räkäisemässä kunnon limat?
 
"minna"
En mä kyllä ymmärrä, että lapset laitetaan sinne kärryihin istumaan. Luulisi järjenkin sanovan, että kun ihmiset ostaa ruokaa ja laittaa kärryihin, ei ole kauhean hygienista laittaa lapsia likaisilla ulkovaatteilla sinne istumaan. Ei ne kärryt todellakaan puhtaita ole, mutta tuo ei ainakaan sitä puhtautta edistä. Mulla on tällä hetkellä 1,5v., 3v., 4v. ja 5,5v. Olen käynyt alusta asti heidän kaikkien kanssa kaupassa, eikä koskaan ole ollut tarvetta laittaa ketään pomppimaan kärryihin. Aina ei ole vaihtoehtoa päästä istumaan, silloin sen 2-vuotiaankin on vaan käveltävä. Siinähän se oppii sitä kaupassa käyntiä.
 
[QUOTE="minna";24956507]En mä kyllä ymmärrä, että lapset laitetaan sinne kärryihin istumaan. Luulisi järjenkin sanovan, että kun ihmiset ostaa ruokaa ja laittaa kärryihin, ei ole kauhean hygienista laittaa lapsia likaisilla ulkovaatteilla sinne istumaan. Ei ne kärryt todellakaan puhtaita ole, mutta tuo ei ainakaan sitä puhtautta edistä. Mulla on tällä hetkellä 1,5v., 3v., 4v. ja 5,5v. Olen käynyt alusta asti heidän kaikkien kanssa kaupassa, eikä koskaan ole ollut tarvetta laittaa ketään pomppimaan kärryihin. Aina ei ole vaihtoehtoa päästä istumaan, silloin sen 2-vuotiaankin on vaan käveltävä. Siinähän se oppii sitä kaupassa käyntiä.[/QUOTE]

Ethän laita vauvakaukaloakaan koskaan sinne kärryosaan. Mun mielestä se on vielä likaisempi kuin lasten vaatteet. ILmeisesti munkin pitäis tyrkätä toi 1vee kaukaloon ja sitte sinne kärryosaan niin ois palstamammat tyytyväisiä.
 
Ethän laita vauvakaukaloakaan koskaan sinne kärryosaan. Mun mielestä se on vielä likaisempi kuin lasten vaatteet. ILmeisesti munkin pitäis tyrkätä toi 1vee kaukaloon ja sitte sinne kärryosaan niin ois palstamammat tyytyväisiä.
Ootko sä joku "vastarannan kiiski silkasta periaatteesta"- ihminen, vai mikset voi laittaa 1 v lastasi ihan vaan siihen istuinosaan istumaan? Mikä sen estää? Joku henkimaailman juttuko? En tajua.
 
Ootko sä joku "vastarannan kiiski silkasta periaatteesta"- ihminen, vai mikset voi laittaa 1 v lastasi ihan vaan siihen istuinosaan istumaan? Mikä sen estää? Joku henkimaailman juttuko? En tajua.
Se nousee siinä koko ajan seisomaan. tavaroiden kerääminen on aika tuskallista kun pitää toisella kädellä vääntää väkisin sitä koko ajan takas istumaan. Maksamisesta ei sitte enää tuukaan mitään, viimeistään siinä vaiheessa se on pakko laittaa sinne kärryosaan ettei se putoa ja halkaise päätään sillä aikaa kun mä maksan. Laittakoot niihin kärryihin turvavyöt jos eivät halua että kärryosaan laitetaan. ja todella joo väännä tästä ihan periaatteesta sen takia, että mammat näyttää ajattelevan että se kakkaisilla lattioilla lillunu vauvakaukalo sielä kärryssä on ihan ok, mutta lapsi, joka ei kävele, ei ole ok. Mietippä, sielä kärrys voi olla kaukalo joka on ensiksi laskettu maahan kaupan pihassa automaatin edessä kun nostetaan rahaa, sitte tulee isommalle pissihätä ja mennään marketin vauvanhoitotilaan ja tungetaan se kaukalo sinne kusiselle lattialle ja sitte nostetaan se tyytyväisenä sinne kärryyn.
 
Se nousee siinä koko ajan seisomaan. tavaroiden kerääminen on aika tuskallista kun pitää toisella kädellä vääntää väkisin sitä koko ajan takas istumaan. Maksamisesta ei sitte enää tuukaan mitään, viimeistään siinä vaiheessa se on pakko laittaa sinne kärryosaan ettei se putoa ja halkaise päätään sillä aikaa kun mä maksan. Laittakoot niihin kärryihin turvavyöt jos eivät halua että kärryosaan laitetaan.
Sellaista se kaupassakäynti taaperoikäisen kanssa joskus on. Pakko on pitää kiinni ja vahtia.

Joillain on mukana omat valjaat, sellaista ratkaisua voisin kuvitella kokeilevani jos se on kolmosen kohdalla tarpeen. Nehän saa näppärästi kärryyn kiinni. Mutta en laita muksua ostoksiani liiskaamaan, vaikka hän olisi miten puhdas. Enkä halua näyttää kanssashoppailijoiden silmissä avuttomalta mutsilta :saint:
 
"vieras"
Se nousee siinä koko ajan seisomaan. tavaroiden kerääminen on aika tuskallista kun pitää toisella kädellä vääntää väkisin sitä koko ajan takas istumaan. Maksamisesta ei sitte enää tuukaan mitään, viimeistään siinä vaiheessa se on pakko laittaa sinne kärryosaan ettei se putoa ja halkaise päätään sillä aikaa kun mä maksan. Laittakoot niihin kärryihin turvavyöt jos eivät halua että kärryosaan laitetaan. ja todella joo väännä tästä ihan periaatteesta sen takia, että mammat näyttää ajattelevan että se kakkaisilla lattioilla lillunu vauvakaukalo sielä kärryssä on ihan ok, mutta lapsi, joka ei kävele, ei ole ok. Mietippä, sielä kärrys voi olla kaukalo joka on ensiksi laskettu maahan kaupan pihassa automaatin edessä kun nostetaan rahaa, sitte tulee isommalle pissihätä ja mennään marketin vauvanhoitotilaan ja tungetaan se kaukalo sinne kusiselle lattialle ja sitte nostetaan se tyytyväisenä sinne kärryyn.
Eikö se sun ipana nouse seisomaan ja pompi sitten siellä tavaraosassa? Luulis, että on helpompi huolehtia, ettei lapsi tipu jne. siinä istuinosassa joka on ihan siinä sun edessä... Ja varmasti tulee pahaa jälkeä siitäkin kun ne kärryt kaatuu tai se lapsi tippuu päälleen sieltä tavaraosasta! Mulla on tosi vilkkaat lapset, mutta kummasti ne on siinä istuinosassa pysynyt.

Sekin on muuten jännä, että kaikki aina riisuu lapsilta ne likaiset kengät ennen kun laittaa kärryyn, mä en kovin usein lapsia kärryssä näe, mutta silloin kun on näkynyt niin aina niillä on kengät jalassa =D
 
Sellaista se kaupassakäynti taaperoikäisen kanssa joskus on. Pakko on pitää kiinni ja vahtia.

Joillain on mukana omat valjaat, sellaista ratkaisua voisin kuvitella kokeilevani jos se on kolmosen kohdalla tarpeen. Nehän saa näppärästi kärryyn kiinni. Mutta en laita muksua ostoksiani liiskaamaan, vaikka hän olisi miten puhdas. Enkä halua näyttää kanssashoppailijoiden silmissä avuttomalta mutsilta :saint:
NO niin on, kyllä mä 3 lapsen kokemuksella tiedän jo. Mä tarviin kahta kättää viimeistän kun maksan ostokset ja pakkaan kassiin. vai osaatko sä yhtäaikaa pitää rimpuilevaa lasta kiinni, pitää ostoskassia auki ja pakata sinne tavaroita? Mulla ainakin on vain 2 kättä.

Mä toimin näin niin kauan kun tolla ei oo tarpeeksi järkeä päässä. Enkä todellakaa ala omia valjaita kuskaamaan, se on kaupan asia ne niihin kärryihin hoitaa ja jos ei hoida niin sitte mun muksu istuu siellä kärryssä ja sillä sipuli. Jos jollakulla tulee kaupassa asiasta valittamista niin mä tyrkkään muksun sen syliin ja komennan matkaani. Pidelköön sitä sitte mun ostosten ajan.
 
[QUOTE="vieras";24956668]Eikö se sun ipana nouse seisomaan ja pompi sitten siellä tavaraosassa? Luulis, että on helpompi huolehtia, ettei lapsi tipu jne. siinä istuinosassa joka on ihan siinä sun edessä... Ja varmasti tulee pahaa jälkeä siitäkin kun ne kärryt kaatuu tai se lapsi tippuu päälleen sieltä tavaraosasta! Mulla on tosi vilkkaat lapset, mutta kummasti ne on siinä istuinosassa pysynyt.

Sekin on muuten jännä, että kaikki aina riisuu lapsilta ne likaiset kengät ennen kun laittaa kärryyn, mä en kovin usein lapsia kärryssä näe, mutta silloin kun on näkynyt niin aina niillä on kengät jalassa =D[/QUOTE]

Ei, kun se istuu siellä tavaraosassa ihan kiltisti. Ja sillä ei oo kenkiä kun se ei vielä kävele.
 
Enkä todellakaa ala omia valjaita kuskaamaan, se on kaupan asia ne niihin kärryihin hoitaa ja jos ei hoida niin sitte mun muksu istuu siellä kärryssä ja sillä sipuli. Jos jollakulla tulee kaupassa asiasta valittamista niin mä tyrkkään muksun sen syliin ja komennan matkaani. Pidelköön sitä sitte mun ostosten ajan.
Sun ikä oli?
Kuulostat ihan uhmaikäiseltä tai esimurkkuikäiseltä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäminäminä;24956722:
Oooh, maaginen tavaraosa, siellä lapsi istuu paikoillaan, mutta istuinosasta lentää saman tien lattialle :D

No mitäs noista säännöistä, eihän ne ikinä itseä ja omia lapsia koske. Itsekkyys huipussaan!
No niin se nyt vaan on. Istumaosassa se nousee seisomaan ja putoaa ellei sitä väännä koko ajan takas istumaan. Jostain syystä se istuu ihan rauhassa sielä kärryosassa. Joo ei oo pakko uskoa. Itsekkäitä on ne jotka tunkee niitä kakkaisia vauvakaukaloita niihin kärryihin. Alankin ihan periaatteesta huomautella tästä lähin kun näen. Kun sellastahan se vauvan kanssa kaupassa käynti on, joutuu toisessa kädessä kannatella vauvakaukaloa ja toisella tyrkkiä ostoskärryä.
 
"vieras"
Jos laitat lapsen kärryosaan, saat palsta-mammoilta vihaisia katseita ja tuhahduksia. Valveutuneilta myyjiltä ehkä huomaututuksen.

Jos pidät kädestä sitä huutavaa ja raivoavaa 2-vuotiasta jonka nyt on vaan käveltävä koska häneltä 2 tervettä jalkaa löytyy sinusta tehdään vähintäänkin ls-ilmoitus lapsen pahoinpitelystä. (Meidän 2v ainakin roikkuu sen käden varassa vaikka siihen saakka kun olkapää menee sijoiltaan ennen kun antaa periksi ja ottaa jalat alleen kävelläkseen itse siihen suuntaan kun äiti haluaa)

Ja jos laitat lapsen valjailla ostoskärryihin niin vähintään muutaman tunnin kuluttua on palstalla avaus miten joku täysin kelvoton äiti köytti pienen taaperonsa valjailla kärryihin kiinni. Oma Nicopetterihän osasi käytöstavat jo 9-kuisena eikä tarvinnut ikinä rajoittaa hänen vapauttaan edes rattaissa tai syöttötuolissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jellybeany
[QUOTE="vieras";24956781]Jos laitat lapsen kärryosaan, saat palsta-mammoilta vihaisia katseita ja tuhahduksia. Valveutuneilta myyjiltä ehkä huomaututuksen.

Jos pidät kädestä sitä huutavaa ja raivoavaa 2-vuotiasta jonka nyt on vaan käveltävä koska häneltä 2 tervettä jalkaa löytyy sinusta tehdään vähintäänkin ls-ilmoitus lapsen pahoinpitelystä. (Meidän 2v ainakin roikkuu sen käden varassa vaikka siihen saakka kun olkapää menee sijoiltaan ennen kun antaa periksi ja ottaa jalat alleen kävelläkseen itse siihen suuntaan kun äiti haluaa)

Ja jos laitat lapsen valjailla ostoskärryihin niin vähintään muutaman tunnin kuluttua on palstalla avaus miten joku täysin kelvoton äiti köytti pienen taaperonsa valjailla kärryihin kiinni. Oma Nicopetterihän osasi käytöstavat jo 9-kuisena eikä tarvinnut ikinä rajoittaa hänen vapauttaan edes rattaissa tai syöttötuolissa.[/QUOTE]

Näinhän se on. Teki niin tai näin, niin aina se on jonkun mielestä väärin tehty.
 
"Linda"
Mä en jaksa kuunnella erään lapseni kerhokaverin äidin juttuja. Semmoinen kotiäidin kammotus joka tunkee itseään joka asiaan mukaan, tuntuu että keskittyy kaikkeen muuhun kuin itse äidin rooliin. Välillä tuntuu että yrittää oikein tekemällä olla joku laupias samarialainen ja hyväntekijä että pääsee taas muille "surkeille normaaliäideille" pätemään kuinka hyvä ja aikaansaava hän onkaan muihin verrattuna. Ja kauhean utelias, urkkii naapurustolta ja kaikilta puolitutuilta asioita jotka eivät hänelle kuuluisi millään tavalla. Joka kerhoreissu on yhtä tuskaa kun tiedän että taas se suuriääninen ääliö on toitottamassa kuinka hän on TAAS tunkenut mukaan kaikenlaiseen projektiin. Ei jaksa kuunnella, pakenen nopeasti paikalta ennenkuin oksennan!
 
Tähänkö ollaan tultu? Kaupatkin niin isoja, ettei ihmiset jaksa niissä kulkea...

Tässä olen sitä mieltä, että kaupat on ihan turhan isoja. Itseäkin kyllästyttää kierrellä hyllyjä ja varsinkin siinä vaiheessa kun huomaan unohtaneeni jotain, joka on sielä kauimmaisessa nurkassa. Mutta kyllä kyllästyttää kulkea pienten (niin isojen, ettei enään istuinosaan kelpaa) lasten kanssa. Varsinkin jos harrastuksista tai leikkipuostossa on ensin juostu, niin pienillä ei usein jalat eikä pää jaksa kauppakierroksia.
 
Jaahas. Seuraavalla kerralla kauppaan mentäessä mä kapuan ostoskärryihin istumaan ja mies saa työnnellä mua ympäri kauppaa. Jos nälkä iskee, nappaan banaanin tai suklaapatukan hyllystä ja pistän sen poskeeni ennen maksamista. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;24958106:
Jaahas. Seuraavalla kerralla kauppaan mentäessä mä kapuan ostoskärryihin istumaan ja mies saa työnnellä mua ympäri kauppaa. Jos nälkä iskee, nappaan banaanin tai suklaapatukan hyllystä ja pistän sen poskeeni ennen maksamista. :kieh:

Se on kivaa, etkö ole koskaan kokeillut?
 
Missä tuollaiset ohjeet on?
Täälläpäin ihan Prisman seinässä siinä vieressä, mistä kärryt otetaan. Ilmestyi siihen sen Sars-epidemian (vai mikä se oli) aikaan eikä ole poisotettu.

Ehdottaisin ap:lle, että 1 v. istuu kärryn istuinosassa, 2 v. voi tarpeen mukaan seistä kärryn sivulla (jalat alatelineellä, käsillä pitää kiinni kärrystä), jos ei jaksa kävellä. Meidän himpun vajaa 3 v. tykkää mennä noin..
 

Yhteistyössä