Sektion kokeneen kaverin piristäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Outius"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Outius"

Vieras
Hei te jotka olette kokeneet sektion. Miten haluaisitte teitä piristettävän tai autettavan?

Taustaa sen verran, että kaverini synnytti tuossa su-ma välisenä yönä ja synnytys oli todella rankka. Kesti monta päivää, kärsi avautumiskivut ja yritti ponnistaa melkein 5 kiloisen vauvan, mutta ei sitten mahtunutkaan ja joutui sektioon. Leikkauksessakin meni jokin vikaan, kun verta jouduttiin antamaan paljon. Kotona odottaa 3 koiraa, kaneja ja marsuja.

Keksittekö jotain keinoa miten itse perheellisenä kaverina voisin auttaa ystävääni?

Itse ajattelin viedä jonkun ruokakassin tai ns. imetyskassin. Koirian en taida uskaltaa viedä ulos, kun ovat aika persoonallisia tapauksia ja pelkään etten hallitse niitä.

Kiitos etukäteen ideaoita :)

Jos vaikka menet, auttelet kotitöissä, keität kahvit ja tarjoat pullat, olet juttuseurana? Voi olla aika kivulias ja väsynyt, ystäväsi. Eikä saisi kovin rehkiä, jotta haava paranee.

Minua piristi jo pelkkä muiden läsnäolo, tuntui aina kivut kovemmilta kun olin ilman muita. :D
Jotkut taas haluavat olla rauhassa, riippuu toki ihmisestä.
Eka vastaus on aika kiva, eli apua arjen juttuihin ja vaikka kahvit keität. :)

No en todellakaan alkaisi tehdä toisen kotitöitä.
Olin itse ihan poikki kamalan synnytyksen jälkeen, mutta tietysti mun mieheni hoiti kotia, lasta ja minua kunnes toivuin.

Juttuseura (joka ei jää asumaan...) olisi paras idea.

Mä jotenkin sain sellaisen kuvan että olisi yksin?? Ehkä sain väärän kuvan, mutta jos mies kotona niin ei varmasti kotitöissä tarvi jeesata. :)
Vie jotain pientä siinä tapauksessa ja halaa (varovasti;))

Mä jotenkin sain sellaisen kuvan että olisi yksin?? Ehkä sain väärän kuvan, mutta jos mies kotona niin ei varmasti kotitöissä tarvi jeesata. :)
Vie jotain pientä siinä tapauksessa ja halaa (varovasti;))

Kyllä tällä kaverilla mies on, mutta ei välttämättä osaa ajatella mitä kaikkea tekemistä on, kun puoliso on toipilaana.

En mäkään alkaisi toisen kotona kotitöitä tekemään. Ajattelin juuri jotain pientä muistamista ja arjen helpottamista. Jos veisin jotain hyvää juomista, kun imettäessä pitää juoda paljon ja sitten jotain herkkua syötäväksi. Tietysti keittäisin ne kahvitkin.

Eihän se sektio maailmaa kaada.
En minä ainakaan olisi kaivannut mitään apua tms. Kaikkein parasta oli vaan olla kotona miehen ja uuden tulokkaan kanssa.
Eiköhän se puoliso osaa ne eläimet hoitaa. Pyytäävät varmasti apua jos sitä tarvitsevat.

Yhteistyössä