Ahdistusta keltarauhashormonista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan saanut ahdistusta keltarauhashormonista? Olen lomalla ja aloitin hieman ennen matkaa keltarauhashormonikuurin kuukautisten siirtämiseksi. Kuukautisten sijaan sainkin aivan kammottavaa ahdistusta. Lopetin pillerit heti kun tuntui, että syy saattoi olla niissä. Ahdistus alkoi hieman helpottaa, mutta ahdistusta on yhä jonkin verran ja tuntuu, että loma menee pilalle.

Minulle tuli ahdistusta myös e-pillereistä, jotka lopetin sen vuoksi. Olen tuskin ehtinyt alkaa toipumaan siitä kun nyt tämä. En ole aiemmin ollut epäluuloinen synteettisiä hormoneja kohtaan, mutta en enää kyllä niihin koske. Tämä ahdistus on aivan perseestä. Miten voisin lievittää ahdistusta?

[QUOTE="muumimamma";24941579]Jep. Saman olen kokenut. Aivan kamala olo oli. Lopetin enkä enää ikinä suostu käyttämään.[/QUOTE]

"Kiva", että on kohtalotovereita... siis sillä, että minä jo mietin, että kuvittelenko minä vain. :) On ollut niin kauhea olo välillä - ja aluksi oli ihan hirveää kun en tajunnut mistä voi olla kyse. Hormonit jäävät todella minullakin tästä lähin apteekin hyllylle.

Ahdistusta voi hoitaa kovalla liikunnalla. Jotkut saavat apua luontaistuotteista kuten valeriaana.

Minulla on itse asiassa jo ahdistuslääkkeitä, koska olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta muutenkin, mutta nyt tämä keltarauhashormoni pahensi sitä aivan uskomattoman paljon. Harrastan myös säännöllisesti liikuntaa. Mietin siis lähinnä sellaista "ensiapua" jo olemassaolevien keinojen ohelle, mutta toisaalta se auttaa kun tietää, että tämä menee ohi...

Yhteistyössä