On se KIVA kun KAUPUNKI säästää, ja raskaana olevia EI hoideta kunnolla !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyy"

Vieras
Olen saanut TASAN yhden sisätutkimuksen koko raskaus aikana ja mulla on vielä ollut supistuksia jo 10 viikkoa.

Kyllä ne ultrailee kun pelkää et lapsi on iso, mutta miksi hemmetissä ei voi tehdä sisätutkimusta??? KUN SE VIE LIIKAA LÄÄKÄRIN AIKAA !!!

Vittu joo kuuluu asiaan... AI jokapäiväset 3 tunnin jatkuvat supistukset?? vihlomiset??

Mä olisin vain halunnut tietää miltä paikat näyttää, onko kohdunkaulaa enää ees jäljellä...

TIDEÄ nyt et uskaltaako tässä alkaa remonttia tekemään jos vaikka syntyykin...

viikkoja 37+1

kutsu joku rööriroope rassaamaan värkkiäsi jos noin kaipaat kopelointia.
Noilla viikoilla jos syntyy niin lapsi saa tulla ulos, ei enään pidellä väkisin.
Etköhän voi sitä remonttia tehdä ihan huoletta jos ei ole kipuja tai muuta vaivaa.
Muista remontin välissä sitten avata haarovälisi jos alkaa tuntumaan että muksu syntyy.

js on 10 viikkoa supistellut ja lapsi ei vielä ole syntynyt niin tuskin nuo ovat 'synnytykseen johtavia supistuksia'. eikä noilla viikoilla oo mitään tarveta tarkkailla sitä kohdunsuuta ennenkuin on epäily, että synnytys on käynnissä, tulee jos on tullakseen.

ja jos remontin vuoksi haluat tietää kohdun suun tilanteen niin mene yksityiselle. tummoinen ennustaminen ei kuulu julkisen terveydenhuollon palveluihin.

[QUOTE="kyy";24933046]Soitin viim. viikolla ja eilen. Sama ohje, ota särkylääkettä ja jos ei enää tehoa niin tule näytille..

ELI täällä pumpataan lääkkeitä vaan ja aina kun vaikutus lakkaa niin pitää ottaa lisää. viikonloppuna meni 15kpl panadol 500mg...[/QUOTE]

Eli sä olisit saanu mennä näytille, mitä meuhkaat?

Kaupunkimme säästää, joten sairastuneita ei hoideta enää kunnolla :( Ei edes työssä käyviä, joten turhat sairaspoissaolot lisääntyvät ja sitä mukaa myöskin kulut kasvavat! Mutta kun ei niin mitään järkeä missään.

Muuta Tampereelle, täällä tutkitaan raskausaikana pikkuriikkisetkin oireet niin, että itseä jo huvittaa. Juuri erehdyin sanomaan neuvolassa, että hikoiluttaa ajoittain ja saman tien verikokeisiin mittauttamaan kilppariarvot.

[QUOTE="kyy";24933103]Ei ne katsoneet sitä tai ainakaan eivät merkanneet mihinkään, kun neuvola tätikin sitä ihmettelim, että miksi ei ole kerrottu kun mulla niin kovat kivut[/QUOTE]

meillä neukkutäteinä on kätilöitä, mikä estää heitä housut pois ja levitä koipesi .

Minua taas sorkittiin koko ajan, vaikka mitään ongelmaa ei ollutkaan. ihan alkoi ärsyttämään jatkuva sörkkiminen. Näin ihan jokaisessa raskaudessa ( 3kpl ) ja asun vielä kunnassa joka säästää ihan jokaisessa asiassa. Ehkä kyse onkin vain lääkäristä, ei kunnasta/kaupungista. itse menisin yksityiselle jos noin ahdistaa tai sitten menet sinne synnärille, koska nehän sanoivat, että tule näytille jos ei lopu!

Pitäisikö niiden siis tehdä sulle sisätutkimus, jotta sä tietäisit voitko alkaa tekemään remonttia?

Sulla on viikkoja jo 37, sulle annettiin lupa mennä näytille synnärille jos on kipuja ja särkylääke ei auta (sitä Panadoliakaan tuskin kannattaa vetää hullun lailla), joten mene näytille synnärille jos olosi on tukala.

Minua taas sorkittiin koko ajan, vaikka mitään ongelmaa ei ollutkaan. ihan alkoi ärsyttämään jatkuva sörkkiminen. Näin ihan jokaisessa raskaudessa ( 3kpl ) ja asun vielä kunnassa joka säästää ihan jokaisessa asiassa. Ehkä kyse onkin vain lääkäristä, ei kunnasta/kaupungista. itse menisin yksityiselle jos noin ahdistaa tai sitten menet sinne synnärille, koska nehän sanoivat, että tule näytille jos ei lopu!

KYLLÄ ne loppuu kun otan lääkettä, mutta vaikutus on sen 2h ja sit otan lisää pillereitä !! ELI olen särkylääke pöhnässä KOKOAJAN Ja monta viikkoa !!

Ei täälläkään ole kuin yksi sisätutkimus jos ei mitään erikoisempaa raskaudessa ilmene.
Kyllä niitä harjoitussupistuksia itelläkin tuli joka päivä ja paljon, varsinkin viimesinä viikkoina. Ja sitä kamalaa vihlomista myös.
Pidin niitä ihan normaaleina raskauteen kuuluvina ja en edes hölkkälenkkiä jättänyt väliin vaikka viikkoja olikin 38.
Se syntyy sitten kun syntyy, ihan huoletta voi remppaa tehdä vaikka ei tietäiskään kohdunsuun tilannetta.
Mitä se edes tilannetta muuttaisi vaikka tietäïsitkin että olet jo sentin auki ja kohdunkaula lyhentyny. Ei se silti synny välttämättä kuin vasta viikolla 41.

Ei noilla viikoilla enää ole mitään ongelmaa vaikka syntyisi, joten ei mitään erityistä tarvetta enää selvitellä olisiko pian syntymässä vai ei. Ja mullekin sanottiin samoilla viikoilla, että syntyy ihan kohta, limatulppaa mennyt ja kahdelle sormelle. Syntyi sitten "jo" kolmen viikon päästä. Eli ihan turhaan käyt pyytämässä ennustuksia.

[QUOTE="kyy";24933118]NO SITÄ, että mä olen SÄRKYLÄÄKKEEN voimilla kotona vaan monta viikkoa[/QUOTE]

no lopeta se kipulääkkeiden syöminen ja mene sinne synnärille näytille!!

ja meidän säästökunnassa kyllä tutkitaan niin, että ihan alkoi ahdistamaan. Piti oikein välillä miettiä mitä äitiysneuvolassa sanoo, kun kaikki otettiin hyvin vakavasti.

Yhteistyössä