Toisesta ketjusta tuli mieleen! Paljonko kahvi maksaa teidän lähikaupassa ja ärsyttääkö kahvin hinta?

Kysymys yllä.

Oma henk.koht mielipiteeni on seuraava: Kahvi on liian kallista!
Viljelijät eivät saa juuri mitään ja esim reilun kaupan kahvikin on noussut tasaisesti ylös päin hinnassa.

Meillä lähikaupan rainbow kahvi on tällä hetkellä 2,99e/pkt
 
rajansa kaikella
En ole varma, samaa luokkaa kuin muillakin kai.

Ostan harvoin kahvia ja silloin se on luomu, reilu ja erittäin tumma espressolaatu, jota haen Ruohonjuuresta. Vuoden alussa paketti maksoi 6,5€ mutta viime viikolla hinta oli kiivennyt yli kahdeksaan euroon...hyllyyn jäi.
 
"vieras"
Kahvi maksaa noin 5 ja puoli euroa. En oo kattonu niin tarkkaan.

Mulle on ihan sama mitä se maksaa, mä ostan sitä joka tapauksessa, tummapaahtoista ja korkealaatuista, kiitos!

90-luvun alkupuolella "tavallinen" kahvi, kultakatriina maksoi vähän yli 20mk. Se on nykyrahaksi muutettuna lähes 5e. Samoin mun suosimani Jacobs cafen Krönung maksoi 30 mk - se tekkee n. 6e Ja sen verran se maksaa nykyisinkin.
Eli kahvi EI OLE kallistunut. Se oli ehkä välissä halvempaa, nyt se on taas saman hintaista kuin 20 vuotta sitten.

Bensa ON kallistunut.
 
vier
Suosikkikahvi Nordquist Classic Reko maksaa S-kaupassa 6,99. Juon sitä koska maistuu parhaalle. Onhan se hinta noussut mutta onneksi en ole kova kahvinjuoja. Eli ärsyttää vain vähän.
 
"www"
maksaahan se, mutta ajattelen aina että koska en polta tupakkaa niin voin käyttää vähän enemmän rahaa kahviin yms. Että saan sitä mitä tahdon, eikä halvinta sumppia.
 
vieras2
[QUOTE="vieras";24927712]Kahvi maksaa noin 5 ja puoli euroa. En oo kattonu niin tarkkaan.

Mulle on ihan sama mitä se maksaa, mä ostan sitä joka tapauksessa, tummapaahtoista ja korkealaatuista, kiitos!

90-luvun alkupuolella "tavallinen" kahvi, kultakatriina maksoi vähän yli 20mk. Se on nykyrahaksi muutettuna lähes 5e. Samoin mun suosimani Jacobs cafen Krönung maksoi 30 mk - se tekkee n. 6e Ja sen verran se maksaa nykyisinkin.
Eli kahvi EI OLE kallistunut. Se oli ehkä välissä halvempaa, nyt se on taas saman hintaista kuin 20 vuotta sitten.

Bensa ON kallistunut.[/QUOTE]

Näin minäkin muistan sen olleen. Jos kahvia sai alle 20 mk/paketti, niin sitä oikein hamstrattiin... :D
 
"vieras"
En vahdi hintoja, kai se jonkun 7 euroa maksaa kun ostan Presidentin gold labelia, sitä mustaa versiota. Tummapaahtoinen on niin hyvää ja parempaa vatsalle, eikä Presidentin tavallinen tummapaahto oikeasti ole kovin tummaa.
 

Yhteistyössä