Sanokaa mulle yksikin hyvä syy, miksi joku haluaa postittaa paketin, vaikka mä lupaudun hakemaan ostamani tavaran!

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Siis yhden tyypin kanssa oli puhe, että hän myisi mulle astioita. Summasta päästiin sovintoon ja mä kysyin, että mistä mä saan ne noutaa. Hän sanoi, että myy ne vain postin kautta toimitettuna.

Jos ei ole huijari, mikä idea tuossa on?

Jos mä otan ne postiennakolla, niin enkös mä silloin saa avata paketin postissa, ennen kuin maksan sen?

Jos ei tykkää siitä että kotona käy vieraita ihmisiä?
Yhdelle olen myynyt paljon lapsen vähän käytettyjä kenkiä ja olen tarjoutunut viemään (asuu aika lähellä). Haluaa kuitenkin aina postissa ja maksaa mukisematta postimaksut.

[QUOTE="vieras";24915472]Älä hyvä ihminen tilaa postiennakolla vai miten noissa oikein menetellään kertokaa mulle! Täytyykö huutiksesta maksaa sika säkissä?[/QUOTE]
No kun siinähän tää juttu onkin.
Ei oo huutiksessa. Vaan muuta kautta.

[QUOTE="sirpu";24915537]En mäkään halua ketään vierasta kotiini. Rajansa kaikella. Myyn paljon netissä tavaraa ja haluan vetää rajan johonkin.[/QUOTE]

Kerro mulle sitten, että miten sä vakuutat ne ostajat, ettet oo huijari. Paitsi huutonetissä.

Kuinka tuosta nyt voi tehdä johtopäätöksen, että myyjä on huijari, tai että hänen pitää jotenkin todistaa, ettei ole? Entä jos asuisit niin kaukana, ettei nouto olisi sinulle mahdollista, ajattelisitko tätä huijariasiaa ollenkaan? Ehkä myyjällä on huonoja kokemuksia joistakin muista ostajista, eikä halua enää päästää ihmisiä kotiinsa.

Mä en osta tuotteita lähialueella asuvalta, jos nouto ei onnistu. En tunge itseäni sisälle, vaan voin tavata myyjän vaikka ostoskeskuksessa, jos ei kotiovelta nouto onnistu.

En vaan periaatteesta halua maksaa turhaan postikuluja, jos pääsen suhteellisen helposti noutamaan tavaran.

Toki, jos mulle ei aiheudu lisäkuluja postittamisesta, niin sitten en välitä. :D

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Itse olen myynyt jonkin verran niin, että ostajat hakee tuotteensa tästä mun luota ja ei sitä ostajaa tarvi kotiin sisälle päästää. Yleensä ne tulee ja hakee tavaran ja lähtevät pois, eivät edes pyri sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24915634:
Koska hän myy tätä tavaraa mulle huomattavan edullisesti. Ja kun minä tein hänelle hintatarjouksen, hän laski hintaa siitä, mitä mä tarjosin.

Ja nyt hän toimii vain postin kautta, kuulemma.
No tuo kieltämättä kuulostaa erikoiselta. Voisiko olla, ettei hän myy omaansa, sinänsä tuote olisi se mikä pitää, mutta jonkun muun omaisuutta eikä siksi tahdo asioida naamasta naamaan?

No tuo kieltämättä kuulostaa erikoiselta. Voisiko olla, ettei hän myy omaansa, sinänsä tuote olisi se mikä pitää, mutta jonkun muun omaisuutta eikä siksi tahdo asioida naamasta naamaan?

Varastettua tavaraa?
Mä voisin vielä yrittää tehdä sen ihmisen kanssa treffit johonkin keskikaupungille tai muualle kuin hänen kotiinsa.

Tai vaikka ehdottaa, että joku muukin vois sen tuotteen toimittaa sinne kaupantekopaikkaan jos hänellä on joku sosiaalisten tilanteiden pelko.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24915697:
Varastettua tavaraa?
Mä voisin vielä yrittää tehdä sen ihmisen kanssa treffit johonkin keskikaupungille tai muualle kuin hänen kotiinsa.

Tai vaikka ehdottaa, että joku muukin vois sen tuotteen toimittaa sinne kaupantekopaikkaan jos hänellä on joku sosiaalisten tilanteiden pelko.
Tuo hinnanalentaminen saa ajattelemaan, että on kiire päästä tavarasta eroon, kunhan saa edes jotain, joten voisin ajatella, että kyse on siitä tuotteesta mistä pitääkin, mutta varastetusta. Sitähän et tapaamalla voi tietää. Eikä sitä oikein voi/ne kysyäkään?

Tuo hinnanalentaminen saa ajattelemaan, että on kiire päästä tavarasta eroon, kunhan saa edes jotain, joten voisin ajatella, että kyse on siitä tuotteesta mistä pitääkin, mutta varastetusta. Sitähän et tapaamalla voi tietää. Eikä sitä oikein voi/ne kysyäkään?

No mä nyt kerron sitten.
Kyse on muumimukeista.
Hän lupasi myydä mulle 3 sellaista mukia, joista huudetaan huutonetissä 50-70€/kpl yhteensä 70€:lla, sisältäen ne postit.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24915737:
No mä nyt kerron sitten.
Kyse on muumimukeista.
Hän lupasi myydä mulle 3 sellaista mukia, joista huudetaan huutonetissä 50-70€/kpl yhteensä 70€:lla, sisältäen ne postit.
Tuoksahtaa kyllä siltä, että jonkun muun kaapissa on mukirivissä tyhjää.

No mä nyt kerron sitten.
Kyse on muumimukeista.

Maksaako muumimukit noin paljon? :O

Ja minä kun ihan lahjoitin pois joskus lahjaksi saamani muumimuki+lautassetin kun eivät ole mun juttu. Tosin noi kalliit taitaa olla jotain erikoisjuttuja?

No mä nyt kerron sitten.
Kyse on muumimukeista.

Se lupaa myydä siulle jotain arvokasta halvalla? Muru?

Yhteistyössä