Meidän uusi vastaava sanoi, että joulun väliviikko onkin töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella riemumielin haluankin luopua vuoden ainoasta koko perheen yhteisestä lomasta!
Tähän asti jouluna ollaan saatu yhdessä lomailla, kun kesäthän mä olen töissä, samaten syys- ja hiihtolomaviikot menee suunnittelussa. Joulu on ollut ainut yhteinen loma ja nyt viedään sekin.

No kai sulla lakisääteinen vuosiloma jossain vaiheessa on, jos vakityössä olet ja ollut jo monta vuotta samassa paikassa?

[QUOTE="vieras";24910443]No kai sulla lakisääteinen vuosiloma jossain vaiheessa on, jos vakityössä olet ja ollut jo monta vuotta samassa paikassa?[/QUOTE]

On tietysti, mutta joulu on ollut ainut aika kun miehellä on lomaa samaan aikaan.
Se niistä yhteisistä lomapäivistä ees kerran vuodessa.

En tiedä mitä siis teet työksesi. Mä olen nuoriso-ohjaaja ja meillä on nuorille loma-aikaan paljonkin ohjelmaa ja nuoria on hyvin paikalla =)

En ole nuva, mutta vähän samanlaisissa hommissa kuitenkin.
MEidän kaupungissa nuorisotoimi järkkää nuorille omat ohjelmansa ja meillä on tarjottu omaamme. Meille ei riitä osallistujia, kun kohderyhmä on sama mutta varat pienemmät. Ihan turhaan siis oltaisiin töissä lomilla ja lomat onkin tähän asti käytetty suunnitteluihin jne, paitsi joululoma, jonka jokainen on saanut viettää vapailla. Tähän asti se onkin toiminut hyvin niin, mutta nyt tää uusi ihminen meni ja teki työntekijöitään kuulematta tän päätöksen ja ylempi esimies lähti sen kelkkaan.
Näin hoidetaan työntekijöitten jaksamista meillä :/ Ei oo yhteisiä lomia sitten koko vuonna koko perheen kanssa. Muitten lapsista pitää kyllä jaksaa huolehtia senkin edestä.

On tietysti, mutta joulu on ollut ainut aika kun miehellä on lomaa samaan aikaan.
Se niistä yhteisistä lomapäivistä ees kerran vuodessa.

Ei paljon ehdi juu miehen kanssa lomailla. Ensimmäistä kertaa 10 vuoteen oli viime kesänä lomaa 2 viikkoa samaan aikaan, että et ole ainut kuka ei saa olla koko perheen kanssa samaan aikaan lomalla. Ymmärrän että ottaa päähän, mutta sille ei vaan mitään voi.

Se ettei esimiehillä ole lapsia ei kuulu asiaan millään tavalla. Myös lapsettomilla voi olla perhe ja omaisia joiden kanssa haluaa viettää pyhiä! Eikä se ole yhtään sen arvottomampaa kuin niiden tarve joilla on lapsia.
Teidän tapauksessa kuulostaa kyllä että aukipito välipäivinä ei ole loppuun asti mietitty asia, jos osallistujia ei ole.

[QUOTE="Vieras";24915345]Se ettei esimiehillä ole lapsia ei kuulu asiaan millään tavalla. Myös lapsettomilla voi olla perhe ja omaisia joiden kanssa haluaa viettää pyhiä! Eikä se ole yhtään sen arvottomampaa kuin niiden tarve joilla on lapsia.
Teidän tapauksessa kuulostaa kyllä että aukipito välipäivinä ei ole loppuun asti mietitty asia, jos osallistujia ei ole.[/QUOTE]

Ei kuulukaan, oot oikeessa. Mutta kun ne itse ovat tuoneet esille sen, että joulu ei ole niille millään lailla merkittävä juhla. Viimeksi tänään sanoi lähin esimies, että ottaa päähän koko joulu etukäteen. Olis sitten töissä! Mä kyllä sanoin että mulle joulu on tosi tärkeä, etä vaihdetaan vuoroja mutta ei se sanonu siihen mitään.

[QUOTE="vieras";24915610]Miten teillä ylipäätään on töitä, jos ei "asiakkaita"?[/QUOTE]

Onhan meillä arkena ja kesäisin, mutta muilla lomilla ei riitä asiakkaat.
Ja mitä se hyödyttäis, jos mies pitäis kesällä lomaa (ja pitääkin) kun mä olen koko kesän töissä ja voin pitää lomaa vasta elokuun lopusta alkaen kun lapset on jo koulussa ja mies takas töissä.

Ja tasan muuten irtisanonkin itseni heti kun löytyy parempi paikka. Muutama meidän vakkari on jo lähtenyt ja loput ammattilaiset on lähdössä. Siinähän sitten esimiehet, jotka ei kentällä ole koskaan, pyörittävät koko palettia sormi suussaan. Pelkkä teorian osaaminen kun ei tässä työssä riitä.

Yhteistyössä