No nyt sitte saisin sen työpaikan, jonne on 60km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tosta vielä, että jos "kyseessä olisi 30km matka, niin et epäilisi yhtään"... Noi kilometrit on siinä matkassa mun mielestä ihan toissijaiset, tärkeempi on toi aika, mikä menee noiten kilsojen kulkemiseen. Paljonko olisit valmis käyttämään aikaa tohon työmatkaan?
Itselläni on työmatka 40km suuntansa, aikaa kuluu 35-60min, riippuen moneltaako lähtee ja joutuuko ruuhkaan..... Ja niinkun joku toinen tässä ketjussa sanoi, niin hänellä menee 10km kulkemiseen se tunti..

Jep, olette oikeessa, ehkä nykyään pitää olla vaan itsekäs ja ajatella vain itseensä eikä ensisijaisesti työnantajaa. Olen keski-suomesta päin. eli tiedän, et etelä-suomessa isommat palkat.

• Tykkää
Reactions: rops
No kyllä sä selvästi tiedät mitä teet, sillä et tosiaan kyselisi täällä tällaisia, jos sen työpaikan tosissasi haluaisit. Eikö sulla ollut miestä joka olisi voinut auttaa lasten hoitoon viemisissä?

Kyllä mä kuluja laskisin sen verran, etten ihan miinukselle menisi, mutta jos tilanne olisi plus miinus nolla tai saisin vaikkapa juuri sen 20e enemmän käteen, valitsisin työkokemuksen.

Siis miten niin näyttää ärsyttävän. Ei toi kommentti ollu ärsytystä. se oli toteamus, et varmaan oikeesti pitää olla niin, et ajattelee enemmän itseensä eikä työnantajaa. Siis nämä mielipiteen kyselyt ovat sen vuoksi, että jos on siinä tilanteessa olevia, jotka ajavat päivittäin tommosen matkan ni on kiva kuulla, et kuinka se vaikuttaa perhe-elämään ja miltä se tuntuu toi matka. Kyse oli siitä. En kai minä nyt tämän palstan perusteella tee vieraiden ihmisten mielen mukaan omassa elämässä. Ilman muuta teen sellasen päätöksen, kun itestä tuntuu, mut halusin vain kokemus-mielipiteitä.

• Tykkää
Reactions: rops
Ei millaan pahalla ap. mutta kylla Suomessa pitaisi tyottomyyskorvauksia leikata rankalla kadella, jos edes mietit etta "kannattaako menna toihin". Luulisi etta tyoton olisi onnessaan etta saa kokemustaan vastaavan paikan ja viela haasteellisen sellaisen.

Euroopan talous on siina jamassa ettei todellakaan kannata kotiin jaada, varmasti viela kadut sita paatosta.

Ei millaan pahalla ap. mutta kylla Suomessa pitaisi tyottomyyskorvauksia leikata rankalla kadella, jos edes mietit etta "kannattaako menna toihin". Luulisi etta tyoton olisi onnessaan etta saa kokemustaan vastaavan paikan ja viela haasteellisen sellaisen.

Euroopan talous on siina jamassa ettei todellakaan kannata kotiin jaada, varmasti viela kadut sita paatosta.

Ei pidä leikata työttömyyskorvauksia vaan ennemminkin nostaa palkkoja. On monia töitä, joissa palkka on naurettava työn vastuuseen nähden. Ja se nyt vaan on tosiasia, ettei aina kannata lähteä töihin. ei ole mitään järkeä käydä töissä jos työhön ja työmatkaan menee yhteensä vaikka 12 tuntia päivässä ja se työstä saatu raha kuluu jo työmatkan kustannuksiin. Tuskin sinäkään kävisit töissä jos et siitä mitään rahallista hyötyä saisi.

[QUOTE="vieras";24905927]Mä en vieläkään käsitä miten sulla jää 2200e kuukausipalkasta laskettua ansiosidonnaista 1270e käteen?[/QUOTE]

Tämä tosiaan on mysteeri...

Ei pidä leikata työttömyyskorvauksia vaan ennemminkin nostaa palkkoja. On monia töitä, joissa palkka on naurettava työn vastuuseen nähden. Ja se nyt vaan on tosiasia, ettei aina kannata lähteä töihin. ei ole mitään järkeä käydä töissä jos työhön ja työmatkaan menee yhteensä vaikka 12 tuntia päivässä ja se työstä saatu raha kuluu jo työmatkan kustannuksiin. Tuskin sinäkään kävisit töissä jos et siitä mitään rahallista hyötyä saisi.

Saahan sentään matkavähennykset verotuksessa vähennettyä.

Kylla nimenomaan tyottomyyskorvauksia pitaa leikata, ei useimmilla yrityksilla ole varaa nostaa palkkoja ja matalapalkat ovat liian lahella korvauksen maaraa.

Olen kaynnyt toissa parikin vuotta ilman rahallista hyotya, sain mittaamattoman arvokasta tyokokemusta.

Kylla nimenomaan tyottomyyskorvauksia pitaa leikata, ei useimmilla yrityksilla ole varaa nostaa palkkoja ja matalapalkat ovat liian lahella korvauksen maaraa.

Olen kaynnyt toissa parikin vuotta ilman rahallista hyotya, sain mittaamattoman arvokasta tyokokemusta.

Mitä tarkoittaa kohdallasi tuo ilman rahallista hyötyä? Millainen palkka oli kyseessä?

Ei kai silla palkan suuruudella ole merkitysta? Palkka - tyosta aiheutuvat kulut = 100e plussan puolella.

Minusta sata euroa on pieni summa siitä, että jos oikeastaan melkein kaikki aika menee pelkkään työhön eikä siitä saa edes mitään rahallista korvausta. Tämä on aivan sairasta tässä yhteiskunnassa. Kaikki pyörii työn ympärillä ja omaa aikaa saati elämää ei saisi olla vaan ainoa tavoite olisi tehdä työnantajalle lisää rahaa ilman, että siitä on itselle mitään taloudellista hyötyä. Ei ihme, että niin moni on masentunut ja jopa tappaa itsensä. Onko tosiaan sadan euron arvoista se, että uhraa päivästään noin kymmenisin tuntia työhön ja työmatkoihin?

Ei ihmisen ole tarkoitusta elää työtä varten!

Minusta sata euroa on pieni summa siitä, että jos oikeastaan melkein kaikki aika menee pelkkään työhön eikä siitä saa edes mitään rahallista korvausta. Tämä on aivan sairasta tässä yhteiskunnassa. Kaikki pyörii työn ympärillä ja omaa aikaa saati elämää ei saisi olla vaan ainoa tavoite olisi tehdä työnantajalle lisää rahaa ilman, että siitä on itselle mitään taloudellista hyötyä. Ei ihme, että niin moni on masentunut ja jopa tappaa itsensä. Onko tosiaan sadan euron arvoista se, että uhraa päivästään noin kymmenisin tuntia työhön ja työmatkoihin?

Ei ihmisen ole tarkoitusta elää työtä varten!

Ai, mina kylla nautin tyostani. Ja meita tyosta nauttijoita lienee aika iso osa ihmisista.

[QUOTE="vieras";24894187]ajatko sä koko matkan ylinopeutta? mä ajan 50 km 40 minuuttiin....[/QUOTE]

Ei ole mikään mahdottomuus, jos motaria pitkin ajaa lähes koko matkan.

Minusta se minun 100e plussa on sama kuin ilmaiseksi kavisi toissa. Laskin etta se on kuitenkin kannattavaa tyokokemuksen takia.

Minä en ainakaan voisi käydä töissä niin, että siitä jäisi sata euroa voitolle. Pitää kuitenkin maksaa asuminen ja muut kulut. Ilmeisesti sinulla nämä kulut maksoi sitten joku muu? Tuskinpa olisit niin käynyt töissä, että olisit joka kuukausi ottanut lainaa, että saat elämisen maksettua.

Minä en ainakaan voisi käydä töissä niin, että siitä jäisi sata euroa voitolle. Pitää kuitenkin maksaa asuminen ja muut kulut. Ilmeisesti sinulla nämä kulut maksoi sitten joku muu? Tuskinpa olisit niin käynyt töissä, että olisit joka kuukausi ottanut lainaa, että saat elämisen maksettua.

Toki, minulla on siita onnekas tilanne etta voisin vaikka olla kotona. Silti haluan kayda toissa, koska oikeasti nautin siita. Tuntemani ihmiset myos nauttivat toistaan, eika kukaan haaveile kotona olosta.

En tietenkaan ottaisi lainaa tyota kayntia varten, mutta tosiaan melkein "ilmaiseksi" siella kavin.

SIIS mitä nykyajan ihmiselle merkkaa lapset ja perhe?????????? mitä sulle "ulkonainen" merkkaa nämä asiat. Onko sulla pieniä lapsia tai lapsia yleensä? mitä heidän ajatuksensa siitä, että äiti on aina pois ja pahalla päällä merkkaa?? siis näyttää olevan niin, et harvoille enää merkkaa mitään. Lapset tehdään, koska ne kuuluu tehdä ja sitte vain töihin tienaamaan. Ihan oikeesti..mä olen kuule KAKSI vuotta nyt kulkenut plus miinus nolla-linjalla työkokemuksen takia. Ja sitä ennen tehnyt 7 vuotta ilmaseks kirjanpitohommia TYÖKOKEMUKSEN Takia..et kyllä kuule tässä vaiheessa jo alkaa miettiä, että kun rakentaa ja on sitä TYÖKOKEMUSTA niin pitää siitä sen verran saada,että jääkin jotain. Aivan eri olisi kulkee tota matkaa vaikka 3000 palkalla.

Niin, että miten mulla voi jäädä käteen...no okei saan päivässä 72,66 ja kerropa se sitte vaikka 20 päivällä...siitä tulee 1453,20 no siitä otetaan vero 12,5 % pois eli mulle jää käteen sitte 1271,55 eikö?? vai laskenko nyt jotain väärin?

Yhteistyössä