Ilmoittaisitko pk:n lastenhoitajan toistuvasta myöhästelystä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lastenhoitaja";24898249]Peräänkuulutan edelleen sitä että miksi te, vanhemmat, ette välitä paskan vertaa siitä, jos itse haette lapsenne myöhässä, ja hoitaja myöhästyy sen vuoksi omista menoistaan, mutta nyt kyllä porataan kun asia on toisinpäin?

Ikävää toki on että hoitaja on myöhässä mutta minä näen nyt tässä sen että saatte maistaa omaa lääkettänne ja ei taida tuntua kivalta kun myöhästyy ja on kiire, vai tuntuuko?

Ja kyllä, jos pk aukeaa klo 7 niin silloin sen on oltava klo 7 auki, mutta myös, jos pk menee kiinni klo 17, se myös menee silloin kiinni, eikä lasta tulla hakemaan klo 17:05.[/QUOTE]

Suurin osa hakee lapsensa kyllä ajoissa. Itse hain lapsen yhden ainoan kerran koko tarhauran aikana 10min myöhässä, josta ilmoitin heti kun tiesin myöhästyväni. Samoin myöhästyi neljä muuta vanhempaa, jotka olimme kaikki samassa bussissa, joka ajoi tieltä ulos ja siksi myöhästyimme.

En siis ole tehnyt mitään sellaista, miksi sinulla olisi oikeus myöhästellä.

No ehdottomasti hoitajalle itselleen ensin sanot. Sekin on tosiaan vaan ihminen ja mahdollisesti myöhästymiset riippuu jostai muusta kun siitä että tahallisesti tekisi jotain myöhästyäkseen. Kyllähän sunkin pomolles varmaan kelpaa selitykseksi se, että lapsesi hoitaja oli myöhässä.

Hoitaja nyreesti mulle ilmoitti että "Näistä aikaisista ajoista täytyy ilmoittaa etukäteen.
Mä ihan hoomoilasena siinä sit ihmettelin et häh? Siis en toki sanonut mitään.

no tässäpä oiva ratkaisu, kun on selvästi ollut informaatiokatkos, joka sitten haittaa elämääsi. Niin ei toki sanota mitään, vaan jäädään ärsyynnykseen ja vielä kolmenkin vuoden jälkeen harmitellaan tilannetta :D

ei siinä mitään, itsekin syyllistyn joskus samaan.

No ehdottomasti hoitajalle itselleen ensin sanot. Sekin on tosiaan vaan ihminen ja mahdollisesti myöhästymiset riippuu jostai muusta kun siitä että tahallisesti tekisi jotain myöhästyäkseen. Kyllähän sunkin pomolles varmaan kelpaa selitykseksi se, että lapsesi hoitaja oli myöhässä.

Ei kelpaa. Palkasta pidätetään myöhästyminen pois. Maksaako myöhästynyt hoitaja sen minulle? Tuskinpa.

Meillä on päiväkodeissa vähän henkilökuntaa suurelle määrälle lapsia. Siksi on tärkeää, että kaikki noudattavat aikatauluja. Vanhempien myöhästeleminen on pois työntekijän työpanoksesta esim. seuraavana päivänä ja kun hän vastaavasti on hakemassa myöhässä omia lapsiaan jne., myöhästelemisen ketju saattaa jatkua pienelläkin paikkakunnalla kymmeniä minuutteja ja koskee siten hyvin monia muitakin lapsia ja aikuisia. Ovia ei voi vaan laittaa kiinni ja jättää lasta ulkopuolelle, vaikka päiväkodissa on aukioloajat, kuten esim. kaupoissa. Liian monet vanhemmat tuovat lapsia esim. aamupalalle myöhässä ja koko parikymmenpäisen lapsiryhmän toiminta vaikeutuisi, jos yhtä odotettaisiin kymmenen-viisitoista minuuttia pidempään ja päivittäin, vaikka aamupalan aloitusaikataulu on ollut tiedossa alusta alkaen. Henkilökuntaa ei kuitenkaan käytännössä riitä moneen paikkaan, joten vanhempi valitsee silloin lapselleen aamupalattoman päivän. Vaihtoehtonahan on aina aamupalan syöminen kotona. Kyllähän me päiväkodin "tädit" huolehdimme lapsista hyvin tunnollisesti ja hyvillä mielin, mutta itse päävastuu lapsen hoidosta on aina lapsen vanhemmilla. Päiväkoti ja sen päivärytmi takaavat lapsen perustarpeet ja paljon muuta, mutta kaikkien pitää kantaa vastuunsa. Aikataulut ja esim. lapsen asianmukaisesta vaatetuksesta huolehtiminen vanhempien puolelta takaa lapselle hyvän ja antoisan päiväkotipäivän ulkoiluineen kaikkineen.
Päiväkodin työntekijän myöhästelemiseen täytyy ilman muuta puuttua! Voimia ja aurinkoa kaikkien arkeen!

Tasan ilmoittaisin (olisin ilmoittanu jo tokan kerran jälkeen) koska kyllä myöhästely kertoo pahoista elämänhallintaongelmista, kuten ryyppäämisestä, huumeista tms. enkä haluaisi sellaisista ongelmista kärsivän ihmisen hoitavan lastani.

[QUOTE="lastenhoitaja";24898249]Peräänkuulutan edelleen sitä että miksi te, vanhemmat, ette välitä paskan vertaa siitä, jos itse haette lapsenne myöhässä, ja hoitaja myöhästyy sen vuoksi omista menoistaan, mutta nyt kyllä porataan kun asia on toisinpäin?

Ikävää toki on että hoitaja on myöhässä mutta minä näen nyt tässä sen että saatte maistaa omaa lääkettänne ja ei taida tuntua kivalta kun myöhästyy ja on kiire, vai tuntuuko?

Ja kyllä, jos pk aukeaa klo 7 niin silloin sen on oltava klo 7 auki, mutta myös, jos pk menee kiinni klo 17, se myös menee silloin kiinni, eikä lasta tulla hakemaan klo 17:05.[/QUOTE]

No eihän noin monimutkaisia ajatuksia pysty monikaan vanhempi ajattelemaan ;)

Eihän ne lasten hoitajat ole ihmisiä, vaan koneita, joiden täytyy toimia jokaikisen typerän vinkauksen mukaisesti.

Peräänkuulutan edelleen sitä että miksi te, vanhemmat, ette välitä paskan vertaa siitä, jos itse haette lapsenne myöhässä, ja hoitaja myöhästyy sen vuoksi omista menoistaan, mutta nyt kyllä porataan kun asia on toisinpäin?

Ja kyllä, jos pk aukeaa klo 7 niin silloin sen on oltava klo 7 auki, mutta myös, jos pk menee kiinni klo 17, se myös menee silloin kiinni, eikä lasta tulla hakemaan klo 17:05.

Arvoisa lastenhoitaja,

Sinä et voi kostaa Inka-Eemelin vanhemmille sitä, että Roope-Pauliinan vanhemmat hakevat lapsensa aina myöhässä. Sun pitää tulla töihin aamulla ajoissa. Se on hyvin, hyvin yksinkertainen asia, vai eikö ole?

Ihan turha väittää, että kaikki vanhemmat hakisivat lapsiaan myöhässä, ja näinollen on ihan oikein antaa vanhempien maistaa omaa lääkettään.

Tasan ilmoittaisin (olisin ilmoittanu jo tokan kerran jälkeen) koska kyllä myöhästely kertoo pahoista elämänhallintaongelmista, kuten ryyppäämisestä, huumeista tms. enkä haluaisi sellaisista ongelmista kärsivän ihmisen hoitavan lastani.

Joo, ehdottomasti kyseessä on nisti tai alkkis, jos myöhästyy. Kyseessä ei voi olla esim. julkisen liikenteen takkuaminen, oman auton hajoaminen, oman lapsen ongelma, pommiin nukkuminen tms.
Jatkuva myöhästely ei ole tietenkään suotavaa, mutta ihmisiä se pk:n henkilökuntakin on. Ja edelleen peräänkuulutan myös vanhempien vastuuta noudattaa ilmoitettuja hoitoaikoja! Ja toisaalta joustavuutta puolin ja toisin. Silloin kaikilla on helpompaa :)

Yhteistyössä