Tamponien määrä/vrk :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex kupin käyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex kupin käyttäjä

Vieras
Te jotka käytätte pääasiassa tamponeja menkkojen aikana ni kuinka monta kuluu vuorokauden aikana?

Itelle tulee hirvee "tuhlari"-fiilis ku jatkuvasti vaihtaa kun tottui jo kupin käyttöön, mut nyt se on hankalaa veskitilanteesta johtuen :(

ekana päivänä 6-7, tokana 7-8, kolmantena 4-6 ja loppuina n. 3-4 (riippuu myös vessakäyntien määrästä) ja lisäksi vielä yksi/yö. Pitäs varmaan munki palata kupin käyttäjäksi, en oo vaan synnnytyksen jälkeen uskaltautunu (ja pitäs varmaan hankkia isompikin).

Miten helskutissa :O ? Kuolet jo verenhukkaan? Käytät väärää tamppoonikokoa? Luulet että tamppooni pitää vaihtaa aina myös pissalla käymisen jälkeen (palstalla joskus joku idiootti luuli niin...)? Kannattaisko jo kohdunpoisto? Kuukuppi?

Itselläni menee alkupäivinä n. 6 kpl/vrk ja mulla on runsas vuoto eli maksimikokoja käyttelen.

Mä vaihdan kyllä pissalla käydessä, tuntuu et imeytyy tamponiin vaikka on kunnolla paikoillaan. Mutta ei kuitenkaan ihan noin paljon kulu..

Mä vaihdan kyllä pissalla käydessä, tuntuu et imeytyy tamponiin vaikka on kunnolla paikoillaan. Mutta ei kuitenkaan ihan noin paljon kulu..

mulla imeytyy pissa myös joskus tamponiin ja siksi vaihdan sen aina vessassa käydessä - nimittäin muuten on hetken päästä housut pissassa. ei kiva. mut koitan olla ramppaamatta jatkuvasti pissalla menkkojen aikaan..

Huh kun säikähdin ensimmäistä viestiä, että 12-15 kpl päivässä.. Mulla menee se 4-5, normikokoa käytän. Enkä tosiaankaan joka vessakäynnin yhteydessä vaihda. Miten ihmeessä se pissa pääsisi sinne tamponiin imeytymään?

[QUOTE="vieras";24898295]mulla imeytyy pissa myös joskus tamponiin ja siksi vaihdan sen aina vessassa käydessä - nimittäin muuten on hetken päästä housut pissassa. ei kiva. mut koitan olla ramppaamatta jatkuvasti pissalla menkkojen aikaan..[/QUOTE]

:O Miten tuo on mahdollista. Joo, sitä narua pitkin nyt ehkä tippa tai pari saattaa etsiä tiensä sinne, mutta siis toi kuulostaa jo oudolta...

Itse nyt olen ihan toisessa ääripäässä, eli aaikas harvoin vaihtelen (max 3 kertaa päivässä).

Mulla menee ehkä 7 kpl ekana kunnon vuotopäivänä ja sitten ehkä 4 kpl. Menkat kestää n. 5 päivää. Käyn tosi monta kertaa päivässä pissalla ja en minäkään vaihda turhaan. Ja ei koskaan mene tampooni pissaan. Ei mulla niin löysä rööri ole että sinne syvälle roiskuu pissat. Narunkin vedän pissatessa monesti sivuun niin ei sekään kastu. Mutta kaipa naisen rakenteissa on eroja. Kätilö sanoi, että monilla useita synnyttäneillä se virtsaputken suu voi olla hurjan näköinen. Ja koko römpsä. Ei erota siis laittaa katetria. Pitää tökkiä ja kokeilla mihin laitetaan :)

[QUOTE="vieras";24898322]no mulla tää ongelma ilmeni vasta kun olin synnyttänyt, ilmeisesti se tamponi onnistuu valumaan tarpeeksi alas tai emättimen aukko vaan on avoimempi.. (ja joo tamponi ON asetettu oikein ja mitään emättimen laskeumaakaan ei pitäisi olla)[/QUOTE]

Lantionpohjalihakset ei taida olla ihan kunnossa? Ei sen tamponin pitäisi valua sieltä mihinkään, jos on tarpeeksi syvälle laitettu.

Yhteistyössä