Kaipaan reseptiä ihanaan leipään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Olen innostunut leipomaan ja paljon olenkin leiponut perushiivaleipää, sämpylöitä ja ruisleipää.
Nyt kaipaisin jotain erilaista eli jos jollakulla on resepti todella hyvään leipään tai vaikkapa linkkiä niin kiitollisena otan vastaan. Netistä löytyy joo itedän mutta kun niitä on niin paljon ei osaa valita...
Mikään ei ole niin hyvää kuin lämmin tuore leipä :)

ootko kokeillu tuota perushiivaleipää juurella tehden? sekin antaa pikkasen erilaisen maun ihan perusleipään ja rapean kuoren.

itse lisäilen lisäksi erijauhoja, hiutaleita tai leseitä. juustoja ja raasteita makua antamaan ihan perustaikinaan jonka olen muuten hyväksi todennut.

ootko kokeillu tuota perushiivaleipää juurella tehden? sekin antaa pikkasen erilaisen maun ihan perusleipään ja rapean kuoren.

itse lisäilen lisäksi erijauhoja, hiutaleita tai leseitä. juustoja ja raasteita makua antamaan ihan perustaikinaan jonka olen muuten hyväksi todennut.

Kokeiltu on ja nytkin on uunissa perussämpylät joihin on lisätty porkkkanaraastetta ja leseitä.
Ehkä haen ideoita siihen mitä kaikkea voi taikinaan lisätä.
Oletkos kokeillut sellaista patonkia johon kääritään täyte sisälle ? Vaatiiko pidemmän kypsytysajan, alemman lämmön?

[QUOTE="aapee";24897245]Kokeiltu on ja nytkin on uunissa perussämpylät joihin on lisätty porkkkanaraastetta ja leseitä.
Ehkä haen ideoita siihen mitä kaikkea voi taikinaan lisätä.
Oletkos kokeillut sellaista patonkia johon kääritään täyte sisälle ? Vaatiiko pidemmän kypsytysajan, alemman lämmön?[/QUOTE]

juu olen, ja ihan normisti paistoin. hyvää tuli. toinen hyvä on kans ku esipaistaa patongit ja sitten halkaisee sen päältä, laittaa juustoisen täytetahnan( runsaati) ja paistaa kypsäksi.patonkia ei siis jäähdytetä vaan suoraan uunista täyte ja takas uuniin.

ite teen niin monella tyylillä ja kokeilen kaiken mahdollisen että en osaa oikein ajatella että mikä jostakin toisesta voisi olle erilaista=)

Väliin vaan pekonia, sipulia, juustoa ja jotain mausteita ja hyvää tulee. Pekonit ja sipulit tietty kannattaa paistaa ensin.

Niin ja rahka tuo kans kivan maun leipään ja tietty perus hunajat ja siirapit.

Yhteistyössä