Tarvitseeko sinun mielestäsi 2-vuotias yöllä ruokaa/juomaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";24895849]Mutta onhan ruoka ja juoma eri asia. Juomaa tarvitsee moni aikuinenkin ja joskus jopa useita kertoja yössä. Harva kuitenkaan kolmen aikoihin yöllä pihviä paistelee.[/QUOTE]

Älä ala saivartelemaan. JOSKUS toki joskus tarvii yöllä janojuomaa, mutta JATKUVA öinen juominen/syöminen on HUONO tapa, mikä häiritsee lapsella aivojen kehitystä. Lapsella oikeus hyvään nukkumiseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24895849]Mutta onhan ruoka ja juoma eri asia. Juomaa tarvitsee moni aikuinenkin ja joskus jopa useita kertoja yössä. Harva kuitenkaan kolmen aikoihin yöllä pihviä paistelee.[/QUOTE]

Harva aikuinen juo useita kertoja yössä. Todella harvinaista!!!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24895882]Älä ala saivartelemaan. JOSKUS toki joskus tarvii yöllä janojuomaa, mutta JATKUVA öinen juominen/syöminen on HUONO tapa, mikä häiritsee lapsella aivojen kehitystä. Lapsella oikeus hyvään nukkumiseen.[/QUOTE]

Kuka sinä olet sanomaan jonkun olevan "huono tapa"? Kyllä minä ihan JANOON juon joka yö. Sitten JOSKUS juon monesti tai haen jopa banskua tms, jos on nälkä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24895885]Harva aikuinen juo useita kertoja yössä. Todella harvinaista!!![/QUOTE]

Tilastot luit mistä?

Minulla on aika laaja tuttavapiiri ja aiheesta on ollut joskus puhetta. En tunne KETÄÄN joka ei joisi vähintään kerran tai kaksi yössä.
 
"vieras"
Ketjussa joku idari. Meidän 2 v. kinui joka yö 20 kertaa maitoa pullosta ja oli järki mennä. Se ei ole normaalia. Enkä myöskään tunne ketään , joka joka helvetin yö juo useita kertoja yössä.
 
"vieras"
Minä olen nukkunut aina niin, ettei todellakaan tule jano yöllä. Kerta yössä normaalia. Jos herää useitä kertoja juomaa, kehoittaisin aikuisilla diabetes-kokeeseen. 2 v. ei tarvitse yöllä ruokaa eikä juomaa, vaan unta. Sairaspäivät asia erikseen.
 
"vieras"
Lapsista vanhempi ei ole vauva ajan jalkeen herannyt yolla syomaan/ juomaan, mutta nuorempi edelleen, nyt 3 v, kay lahes joka yo juomassa vetta ja jatkaa uniaan. Nuorempana saattoi myos olla joskus niin nalissaan etta annoin banaanin, mutta ei joka oista kuitenkaan. Tuli tuosta mieleen etta raskaus ja imetys aikoina olen kylla ollut niin nalkainen etta on ollut pakko kayda joka yo syomassa neljan aikoihin vaikka kuinka soin tukevan iltapalan. Edelleen jos heraan yolla enka meinaa saada unesta kiinni kayn syomassa jotain.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24895892]2 v. ei tarvitse ruokaa eikä juomaa yöllä, se on opittu tapa. Näin meille sanoi lastenlääkäri ja neuvolantäti.[/QUOTE]
Toivottavasti myös oma järjenkäyttö sallittua.
 
"vieras"
kyllä osa lapsista oikeasti tarvitsee yöllä ruokaa tai juotavaa kaksivuotiaana. meillä esikoinen ei tarvinnut mutta keskimmäinen tarvitsi selkeästi välillä kerran välillä pari kolme kertaa. keskimmäinen on aina ollut todella kuumaverinen ja heräsi ja joi janoonsa. juo vieläkin 8v ajoittain öisin. pienimmästä ei vielä tiedä kun on vasta 5kk ja tuokin syö vielä kerran yössä.
 
Kunnon iltapuurot kehiin ni ei siinä kyllä lapsi yöllä herää syömään..
Tietty herää laps yöllä JOSS ei ole iltapalan aikana saannu kunnolla massua täyteen..

Ja tuosta juomisest ei missään nimessä maitoa tai velliä yöllä!!! hampaat siinä kärsii!! Vai alatko kesken yöllä pesee sitten viellä hampaitakin. öisinhän ne pöpöt nimen omaan hyökkää hampaitten kimppuun..

Ennemmin vettä antaa jos on tarve mut kuten moni on sanonu et se on vaa ollu opetettu tapa.. josta kyl pitäis päästä irti..
 
"vieras"
Kunnon iltapuurot kehiin ni ei siinä kyllä lapsi yöllä herää syömään..
Tietty herää laps yöllä JOSS ei ole iltapalan aikana saannu kunnolla massua täyteen..

Ja tuosta juomisest ei missään nimessä maitoa tai velliä yöllä!!! hampaat siinä kärsii!! Vai alatko kesken yöllä pesee sitten viellä hampaitakin. öisinhän ne pöpöt nimen omaan hyökkää hampaitten kimppuun..

Ennemmin vettä antaa jos on tarve mut kuten moni on sanonu et se on vaa ollu opetettu tapa.. josta kyl pitäis päästä irti..
Kuka hullu käy vedellä lutraamaan, kun tissimaitoakin on saatavilla? Äidinmaito ei pilaa hampaita. Meillä herätään yöllä rinnalle, vaikka olisi mitä syöty illalla. Ja kuten jo aijemin sanoin, itsekin käyn monesti haukkaamassa ja/tai juomassa jotain yöllä. Ihmisillä kun on erilainen aineenvaihdunta.
 
[QUOTE="vieras";24896364]Kuka hullu käy vedellä lutraamaan, kun tissimaitoakin on saatavilla? Äidinmaito ei pilaa hampaita. Meillä herätään yöllä rinnalle, vaikka olisi mitä syöty illalla. Ja kuten jo aijemin sanoin, itsekin käyn monesti haukkaamassa ja/tai juomassa jotain yöllä. Ihmisillä kun on erilainen aineenvaihdunta.[/QUOTE]

Tietääkseni turhaan sie siellä hikeennyt, kun itse kysyt toisten mielipiteitä.???
Ja mie pysyn kannassani edelleen.
 
Ihminen on tapaeläin. Jos on tottunut yöpassaukseen, juomiseen, syömiseen tai vaikka pasianssin peluuseen, niin kyllä sitä helposti sitä ikäänkuin tarvitseekin. Juo ja syö sitten päivällä vähemmän, kun yöllä tottuu saamaan osan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
"jep"
Maito on ruokaa, ei juomaa, vaikka nestemäistä onkin. Meidän esikoisella on vesipullo aina sängyn vieressä, siitä saa juoda, jos on jano. Joskus saattaa aamulla ihan hyviltä vaikuttaneiden unien jälkeen sanoa, että hänellä oli yöllä nälkä, mutta ei sit ainakaan ole meitä herättänyt. Sitten ollaan iltaruoalla (meillä viimeinen ateria, juuri ennen nukkumaanmenoa) muistuteltu, että nyt kannattaa syödä hyvin, ettei taas tule nälkä yöllä.

Hampaat kärsii, jos kovasti syö öisin. Rintamaidossa on jotain antibakteerisia aineita, joten yöimetys ei ole niin paha, jos suussa ei ole muita ruoanjämiä, joiden kanssa maitosokeri pääsisi tekemisiin (eli hampaat on pesty illalla hyvin), mutta velliä/lehmänmaitoa tms. en antaisi kuin poikkeustapauksissa. Itse lopetin esikoisen yöimettämisen reilun vuoden iässä ihan oman jaksamisen nimissä.
 
No kyllä vähän tuntuu siltä että jos parivuotias herää syömään tai maitoa juomaan monta kertaa yössä, täytyy jossain ruokailujutuissa olla vikaa..Koska jos päivisin syö hyvin, ei kukaan meistä tartte öisin enää evästä, vettä toki voi tarjota jos janottaa mut muuten..
 
"Leo"
Minä olen aina käynyt yöllä vettä juomassa yhden kerran. En joka yö, joskus kun nukkuu toista yötä sikeämmin ja on päivän aikana juonut jo riittävästi. Syönyt en ole, eikä yöllä saakkaan syödä. Ruuansulatus tarvitsee luonnollisen tauon yön aikana.

Lapsista ei ole kokemusta, mutta olen sitä mieltä, ettei 2-vuotias tarvitse muuta kuin vettä (tai jos tissimaitoa juo niin sitä) yön aikana.

Tulee varmasti tavaksi ja jää aikuisiälläkin päälle ja johtaa helposti ylipainoon.

Tietysti voi olla poikkeuksiakin, joiden elimistössä on joku vika minkä vuoksi on pakko syödä yöllä, mutta se on sitten toinen tarina...
 

Yhteistyössä