Muovialusta syöttötuolin/pöydän ALLE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mistä sais? Vauva sotkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mistä sais? Vauva sotkee

Vieras
Meillä aloitellaan sormiruokailua ja sotku on sen mukainen. Tutulla oli sellainen iso muovialusta (tyyliin 2x2m), jonka sai näppärästi syöttötuolin alle niin että putoilevat ruoat meni kätevästi siihen. Alusta oli melkeen läpinäkyvää (sellaista haaleaa) ja kovaa (levymäinen). Se oli kuulemma ikeasta, mutta en löytänyt niiden sivuilta sellasta enkä googlettamallakaan, kun ei oo hajua mikä sen nimi vois olla. Millasia alustoja teillä on ollut käytössä, siis jos ylipäänsä on mitään ollut?

Kun meillä lapsi opetteli sormiruokailemaan noin puolivuotiaasta eteenpäin, niin syöttöruolin alunen oli oikea komposti... Meillä oli käytössä IKEAsta ostetut halvat räsymatot, joita sitten pöyhittiin pihalla ja pestiin pyykkikoneessa. Pari, kolme mattoa piisasi kiertoon. Rautakaupat myyvät myös akryylilevyä, jos kovasta tykkää. JYSKistä ostin ruokailualustaksi kirkasta, läpinäkyvää muovia tai kerniliinaa. Nekin käyvät sinne syöttötuolin alle ja voi pestä pesukoneessa.

(Mulla on ikean tuoli jossa taso niin ei tarvi vesiä pöydältä pyyhkiä ja) alle ostin pätkän muoviliinaa. Ihan ok mutta ärsyttävästä pyörii alla. Saisi olla kaksi jotta kun on pesussa niin puurot olis muualla ku parketilla.
Toi ikean pöytätaso on aivan mahtava!

Heh, en ole käsittänyt että tuostakin voisi tehdä ongelman. No nänä uusavuttomatmitään osaamattomat äidit tarvitsevat kohta tukikepit pysyäkseen pystyssä.

No ei oo kovin kivan näköstä, kun jotkut paskaset lehdet pyörii koko päivän jaloissa. Siksi toisekseen, meillä ainakin lapsi siirtyisi heti varsinaisen ruokailun jälkeen syömään niitä sanomalehtiä.

Ei olekaan. Meilläkin on suht painava syöttötuoli, ei sitä jaksa koko ajan olla siirtämässä edestakaisin ja levittelemässä sanomalehtiä. Mutta tollanen muovialustahan kuulostaa tosi järkevältä, en ookaan ajatellut että tollasia vois käyttää. Meillä on kans sama ongelma ja oon miettinyt et mitä ihmeen muovikangasta siihen alle vois hankkia, mutta tämä tieto tuli just sopivasti, rupeen nyt metsästämään jotain ton tapasta.

Meillä tais olla metri x metri muovimattoa.
Siis sitä lattiamateriaalimattoa, ei mitää kudottua.

Oli helppo heittää kylppäriin ja suhkuttaa puhtaaksi ja kun ei ime vettä
ei kuivuminenkaan kestä kauaa.

Tota...meillä on parketti tossa alla ja mä oon tehny niin, että suihkupullossa olevalla (itsetehtdyllä) fairyliuoksella suihkin ruokailun jälkeen roiskeita ja pyyhin ne samantien pois. Ei tarvi veivata alusia ees taas. Oli joo joku ruokailualunen mutta ongelma oli siinä että sinne alle meni ja helpompi on pöytä pyyhkiä kuin pöytä ja alunen....Mitä välii, pääasia että syö, kyllä sotkua maailmaan mahtuu :D

Ei olekaan. Meilläkin on suht painava syöttötuoli, ei sitä jaksa koko ajan olla siirtämässä edestakaisin ja levittelemässä sanomalehtiä. Mutta tollanen muovialustahan kuulostaa tosi järkevältä, en ookaan ajatellut että tollasia vois käyttää. Meillä on kans sama ongelma ja oon miettinyt et mitä ihmeen muovikangasta siihen alle vois hankkia, mutta tämä tieto tuli just sopivasti, rupeen nyt metsästämään jotain ton tapasta.

Joudut kuitenkin sitä syöttistä siirtämään kun putsaat tuon suojan. Sen varmaan kuitenkin teet joka ilta?

Kaikella sitä osataankin uusavuttomia lapsiperheitä rahastaa.

No joo.
Itse koen jotenkin paljon helpompana noukkia ne pudonneet ruuat lattialta ja pyyhkäistä lattia, kuin että syöttöjen jälkeen siirtelee syöttötuolia ja noukkii muovialustat lattialta, käy kylppärissä pesemässä muovialusta ja kenties kuivaa samalla, vie takaisin sen lattialle ja syöttötuoli paikoilleen.
Aikaakin säästyy kuin vaan kiltisti ne ruuan tähteet lattialta putsaa :D

Mää en nyt kyllä ymmärrä, miks hitossa tarttis ostaa joku alusta?? Ei meidän puulattia / parketti ainakaan piloille mennyt vaikka sitä ahkeraan piti pyyhkiäkin.. Ei ole ihme ettei ole varaa jäädä hoitovapaille nykyään, rahat ei riitä.. Ei varmana riitäkään, jos / kun ihan kaikki mahdollinen mainostettava ostetaan...

Yhteistyössä