Aiemman tissilläviihtyjän syötöt nyt yhtä huutoa, pelkkää rintaraivariako vai jotain muuta?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Rintaraivareitakin meillä on ollut, mutta tämä on nyt vähän erilaista. Joskus huuto alkaa ennen tissile ottoa, joskus parin imaisun jälkeen. Heruttaa, huutaa, kun alkaa herua ottaa pari hörppyä, huutaa taas, ottaa, huutaa.. Sitte vaihetaan tissiä, vähän lisää huutoa.. Sitten vasta rauhoittuu. Mikä voi olla kyseessä? Oon kokeillut kaikki rintaraivarikikat, ei ole sammasta, ei ehkä vielä hampaat, ei ole flunssaa ja kaiken pitäis olla ok.. Vauva 3,5kk ja siirryn kohta pulloon tämän jatkuvan huudon vuoksi :(
 
Rintaraivarilta kuulostaa minustakin. Ootko koittanu syöttää kainalon alta? Meillä vauvaa tää hämmensi niin, et alko syömään? Entä musiikki? -Kysyn siltikin näistä, vaikka sanoit kokeilleesi kaikki kikat.
 
..
Yöllä syö hyvin, ja joskus päivälläkin. Melko neuvoton olo, kun mikään ei auta :/
no eikai se sitten auta kun antaa ajan kulua, yks kaunis päivä se raivoaminen on tiessään, välttämättä ei oo monesta päivästä kysymys.. mitä tarkalleen ottaen oot kokeillu? nukuta lapsi ja syötä nukkuvana/puoliunessa? tai nappaa päiväunilta unien loppuvaiheessa rinnalle? lypsä maitoa käsin alkuun ja anna itten vasta rinta suuhun? imetä seisaaltaan samalla joustaen polvista ylös ja alas, laula ja taputtaa pepulle?
 
Kuullostaa täsmälleen samalta mitä meillä oli vauvan ollessa tuon ikäinen. Raivaria toisen perään, öisin söi hyvin mutta päivät... aahhh... Minä surffasin netissä ja etsin kaiken mahdollisen tiedon imettämisestä ja raivareista, enkä oikein mistään saanut mitään irti. Vauva ei huolinut pulloa joten vaihtoehtoa imettämiselle ei ollut. Nyt kun vauva on 5kk yhtäkkiä huomasin, että hei! raivariongelma on ohi! Itseasiassa se on ollut ohi jo hyvän aikaa, se ongelma tuli ihan puskista ja lähti pois aivan yhtä nopeasti. Muuta neuvoa en osaa antaa kuin: koita jaksaa, jos vauva raivoaa niin lopeta imettäminen hetkeksi ja koita antaa rintaa hetken päästä uudelleen (tämä loppujen lopuksi toimi itsellä), koita toista rintaa (meillä välillä on hyvin ranttu lapsi kummasta alkaa syömään) ja ennen kaikkea, usko itseesi ja imetyksen onnistumiseen!
Tämä toimi minulla ja minun vauvallani, siis kärsivällisyys. =)
 
:(
Rintaraivarilta kuulostaa minustakin. Ootko koittanu syöttää kainalon alta? Meillä vauvaa tää hämmensi niin, et alko syömään? Entä musiikki? -Kysyn siltikin näistä, vaikka sanoit kokeilleesi kaikki kikat.
Aiemmin auttoi laulu ja kävely, nyt ei auta minkään sortin musiikki, ei myöskään eri asennossa imettäminen. Kainalon alta en ole kokeillut, se asento sattuu jostain syystä rintaan, mutta kokeilenpa sitäkin.. Olen myös houkutellut maidolla, huijannut tutilla, röyhtäyttänyt ymsyms. Tänään ei huutanut niin pitkään kun oltiin kaupungilla, mutta kotona paikanvaihdos ei auta.
 
:(
Nostanpa vielä :) kiitos tsempeistä. Meinaa välillä kyllä usko loppua. Meillä on 4v esikoinenkin joten ihan koko aikaa en mitenkään voi uhrata tähän imetyshommaan. Kaipa se vauva kuitenkin tarpeekseen saa kun annan olla tissillä kunnes lähtee siitä kuitenkin hyväntuulisena ja tyytyväisenä, kasvaa ja maha on täynnä puklia asti :). Hiiskatin hermojasyövää touhua kyllä välillä! Tässä alkaa jo suunnilleen pelätä seuraavaa syöttökertaa, että mitähän mun tällä kertaa pitää tehdä että saan sen syömään (pöljää, tiedän).
 
Meillä esikoisella oli ihan vastaavat raivarit allergioiden takia. Vauva tykkäsi maidosta, mutta yhdisti sen vatsanväänteisiin ja kipuun. Ihottumien puhjettua osasin vasta epäillä allergiaa... Ja elämä helpottui huomattavasti ja raivarit olivat muisto vain.

Tosin, toivottavasti teillä kyseessä on "vain" tavalliset rintaraivarit.
 
:(
Tämä kuulostaa tekosyyltä, mutta mulla on sen verran kova käsi-ihottuma että en joka syötölle jaksa pestä pumppua uudelleen :ashamed: muutenkin heruminen pumpulle on sen verran heikkoa, etten saa kuin max 70ml haaleaa etumaitoa vaikka rinnat olis kuinka täydet.

Muuten noista allergioista.. Atooppinen ihohan tällä muksulla on (tosin se on kurissa rasvauksella) ja pieruja tulee kovasti (nielee ilmaa kun maitoa tulee niin vauhdilla aluksi ja vauvalla kova kiire juoda) mutta ei neiti vaikuta mitenkään kipeältä muuten. Apua, toivottavasti kyseessä olisi vaan tuo rintaraivarijuttu..
 
"kätilö"
kuulostaa tyypillisiltä rintaraivareilta. menevät ohi kyllä, vaikka ovat rankkaa aikaa. siksi moni sortuukin antamaan lisämaitoa. mutta jaksa vielä vähän, kohta huuto on tiessään ja imetys sujuu entistä paremmin! :)
 
:(
Ja tosiaan siis tämä muksu syö MONTA kertaa päivässä, mutta yöllä nukkuu 23.30-04/05 ja sitten 2-3h välein syömistä klo11 asti. Rintaralli alkaa siis puolenpäivän jälkeen. Päiväunet on, sanotaanko, vaihtelevat....
 
[QUOTE="kätilö";24886968]kuulostaa tyypillisiltä rintaraivareilta. menevät ohi kyllä, vaikka ovat rankkaa aikaa. siksi moni sortuukin antamaan lisämaitoa. mutta jaksa vielä vähän, kohta huuto on tiessään ja imetys sujuu entistä paremmin! :)[/QUOTE]

Itseasiassa minäkin (tuon allergisen vauvan äiti) annoin raivoavalle vauvalle korviketta, jolloin huudot vain kovenivat entisestään ja ihottumat alkoivat. Allergia oli siinä mielessä helppo löytää..

Meidän perheessä on ollut kaksi allergista vauvaa.

Nuorimmaisella oli myös kunnon allergia ja vastaavat oireet, vauva ei nukkunut kuin sylissä (ja mielellään keinutellen), ensimmäiset kuukaudet olivat todella raskaita. Tämä vauva oli niin pieni, ettei vielä rintaa osannut hyljeksiä.. Kun ensimmäiset atooppista ihottumaa muistuttavat ihottumat alkoivat ilmaantua (n.3kk iässä) tarkkailin omia syömisiäni. Tällä (jo toisella kerralla) vauvan allergiat oli itse helpompi tunnistaa ja voin kyllä etenkin tämän jälkimmäisen allergigon kohdalla todeta että koko lapsi muuttui aivan erilaiseksi kun ei enää kärsinyt. Vauva alkoi nukkua ja olla paljon tyytyväisempi.

Allergioiden hoidossa on muuten suositukset muuttuneet näiden kahden allergisen lapseni välissä, joten nuoremman kohdalla sovelsin itse vähän vanhoja tietoja ja tulkintojani vauvan olotilasta. Jos ap:tä yhtään mietityttää allergia-asiat niin kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi (tai käydä vaikka ihan neuvolalääkärin juttusilla).
 
:(
Itseasiassa minäkin (tuon allergisen vauvan äiti) annoin raivoavalle vauvalle korviketta, jolloin huudot vain kovenivat entisestään ja ihottumat alkoivat. Allergia oli siinä mielessä helppo löytää..

Meidän perheessä on ollut kaksi allergista vauvaa.

Nuorimmaisella oli myös kunnon allergia ja vastaavat oireet, vauva ei nukkunut kuin sylissä (ja mielellään keinutellen), ensimmäiset kuukaudet olivat todella raskaita. Tämä vauva oli niin pieni, ettei vielä rintaa osannut hyljeksiä.. Kun ensimmäiset atooppista ihottumaa muistuttavat ihottumat alkoivat ilmaantua (n.3kk iässä) tarkkailin omia syömisiäni. Tällä (jo toisella kerralla) vauvan allergiat oli itse helpompi tunnistaa ja voin kyllä etenkin tämän jälkimmäisen allergigon kohdalla todeta että koko lapsi muuttui aivan erilaiseksi kun ei enää kärsinyt. Vauva alkoi nukkua ja olla paljon tyytyväisempi.

Allergioiden hoidossa on muuten suositukset muuttuneet näiden kahden allergisen lapseni välissä, joten nuoremman kohdalla sovelsin itse vähän vanhoja tietoja ja tulkintojani vauvan olotilasta. Jos ap:tä yhtään mietityttää allergia-asiat niin kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi (tai käydä vaikka ihan neuvolalääkärin juttusilla).
Meillä olisi ensi kuun puolivälissä aika sekä neuvolaan, että neuvolalääkärille. En tiedä tuosta allergiasta, kun ei muksu tosiaan vaikuta mitenkään suuremmin olevan kipeä? Ihokin on ollut tosi pitkään (heh, suhteellista kun muksu on 3,5kk :D) siisti kun on rasvattu. Edes nuo rupsuttelut ei näytä neitiä pahemmin hetkauttavan eikä mitään koliikkiakaan ole ollut. Otan kyllä asian puheeksi tuolla neuvolassa, jos nyt katsoisi vähän miten tilanne etenee, mahtaisikohan aikaisempaa aikaa edes saada tk:sta? Vai kannattaisiko varata aikaa yksityiseltä? En ole havainnut että korvike sen kummemmin pahentaisi tilannetta, mutta Nan vaihdettiin Tutteliin tuntui että se sopi paremmin. Tuttelinhan pitäisi kai olla "se pahempi" allergian kannalta noista..?

Olen itse atoopikko ja lievää atopiataipumusta on esikoisellakin (ei tarvitse rasvata eikä mitään, mutta iho tulehtuu yllättävistä paikoista kuten korvien taipeista joskus). Ruoka-aineallergioita ei kyllä ole kellään suvussa. Mies on kyllä allerginen pölyille (eläin-, siitepölyt). Sikäli taipumusta varmasti on allergiaan ja atopiaan.
 
Miuski harmailee
Meidän lasten rintaraivareissa on aina auttanut "lehmäasento" imettäessä l. vauva sängylle ja itse kontalleen vauvan päälle ja siitä tissi suuhun. Ovat olleet niin hämmästyneitä, että on kelvannut :) Meillä on rintaraivareita ollut koko kolmikolla, riippumatta siitä, onko lapsi ollut allergikko vai korvakierteinen vai onko hänellä ollut molemmat vaivat. Tärkeätä on myös se, että äiti yrittää olla hätääntymättä. Lapsi sen vaistoaa ja ajattelee, että joku oikeasti on hätänä, vaikka eihän siinä nyt mitään. Hienoa, että öisin syö hyvin! Tsemppiä jatkoon!!!
 
"sara"
Meillä tämän viimeisen kanssa rintaraivareihin auttoi semmoinen SOITTORASIA :) Laitoin sen soimaan olkapäälle ja tissi suuhun, ei muistanu raivota kun oli mieluista kateltavaa. Muutenkin tissihommat raivarikausina hyväntuulisiin hetkiin, kun vauva oli iloinen ja hyväntuulinen, soittorasiakikka käytäntöön ja oikein iloista juttelua samalla :) Ja myöhemmin, kun osas jo ottaa leluja käteen, niin tissihommissa olen antanu jotakin touhuttavaa käteen, samalla kun syötän. Siis sillon, kun vauva on levoton tissillä.
 

Yhteistyössä