Kannattaako naamarasvaa oikeesti käyttää?

  • Viestiketjun aloittaja naturelli
  • Ensimmäinen viesti
naturelli
Mietin vain sitä, että eikö se tavallaan sitten tee ihosta semmosen että sitä pitää aina rasvata?
Olen ollut muutaman vuoden käyttämättä ja ei mun iho mitenkään kuiva oo ollut.
Nyt sit ostin Erisan-rasvaa, mut onko siitä oikeesti hyötyä rasvata?
 
Juut
Ei se tee siitä sellaista, että pitäisi joka väliin rasvata. Ihan hyvä vaan rasvata. Pitää ihon kimmoisana ja hyvässä kunnossa, pieni kosteutus tekee varmasti kaikkien iholle hyvää aina välillä.

"No jos ihosi ei kerran ole kuiva, niin miksi rasvaisit? o_O" Jotkut haluavat pitää huolta ihostaan, esim meikkivoiteet yms rasittavat ihoa?
 
"vieras"
Mullakin talvi kuivattaa ihoa. :( Erisan on kyllä sellainen rasva mikä on varsin turvallinen iholle. Itse käytän Lush-tuotteita, niissä ei turhia kemikaaleja vilise, luonnonmukaisia aineita hyvin pitkälle.
Lushin tuotteissahan on ihan jumalattomasti (myös keinotekoisia) hajusteita, eikä niiden incit mun silmään muutenkaan ole järin luonnonmukaisia...siis tosi ihanan tuoksuisia tuotteita, varmaan ihan toimiviakin ja kyllä niissä aina jotain luonnonainettakin yleensä on, mut en kyllä ymmärrä mistä tuo käsitys on tullut että ne olis jotenkin luonnonmukaisia ja vailla turhia kemikaaleja. Hajusteet ja väriaineet on kuitenkin turhimmasta päästä kosmetiikkaan lisättyjä kemikaaleja, jos vertaa vaikka säilöntäaineisiin.

Itte käytän ihan jojobaöljyä, joka on sopinut mun iholle todella hyvin. Mulla kuiva iho, kesällä ei ihan aina tarvitse rasvata, mutta muina vuodenaikoina kyllä, iho hilseilee ja kiristää inhottavasti muuten. Kesällä tosin käytän jotain suojakertoimellista kosteusvoidetta estämään palamista.

En ole huomannut, että rasvaamatta jättäminen mitenkään saisi ihoa tottumaan sen enempää kuin rasvaaminenkaan.
 
"vieras"
Ei tarvitse käyttää, jos iho voi hyvin ilmankin. Jos meikkaa, niin harvemmin pärjää ilman mitään kosteutusta. Itse käytän Erisanin kosteuttavaa perusvoidetta, joka on ollut superhyvä iholleni. Laitan sitä iltaisin puhdistuksen jälkeen, mutta sitten aamulla en enää pese kasvoja koska vain sillä tavalla olen välttynyt aiemmin kärsimästäni ihon hilseilystä.
 
"vieras"
Jos haluat käyttää voiteita ihon vanhenemisen ennaltaehkäisemiseen, niin kyllä se erisan-purkki on ihan väärä voide siihen.

25-vuotiaana olis hyvä aloittaa silmänympärysvoiteiden käyttö, jos haluaa, että sillä olisi jotain vaikutusta. Monet luulee, että sit ku eka ryppy näkyy, mut kyllä se pitää aloittaa aikasemmin, että siitä olisi jotain pitkäaikasempaa hyötyä.

Itse käytän kosteusvoidetta joka päivä meikin alla. Ei oo mitenkään erityisen kuiva tai rasvainen iho, mut ihan sen takia, kun meikkivoide levittyy nätisti, eli ei jää mitään kuiville kohdille enemmän jne. Yövoitedetta käytän joskus sillon tällön muistaessa. Ja se on jotain ryppyvoidetta.
Silmänympärysvoidetta kans yritän käyttää sillon ku muistan.
 
Minulla ainakin tippuu naama talvella irti jos ei rasvaa. Kesäisinkin pitää välillä, mutta ei välttämättä joka päivä. Tuskinpa rasvailisin ainakaan kovin ahkeraan jos ei oikeaa tarvetta olisi. Enkä yrittäisi Erisanilla ryppyjä ehkäistä. Tai no, en kyllä yritä millään estää ryppyjä, ei istu minun elämääni se, että maksetaan satakertainen hinta jostain pikkupurkista joka tekee maagisesti nuoren. Sitten siinä kyljessä vielä kovasti mainostetaan kuinka tuotteessa on DNA:ta tai mineraaleja ja kaikkea muuta tosi ihmeellistä ja erikoista... Ei kai vaan? Ihanko löytyy kasvien DNA:ta? :O
 

Yhteistyössä