Liian tehokas pyykinpesukone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Onkohan tuo meidän pyykinpesukone jotenkin ongelmallinen, kun tuntuu, että se kuluttaa vaatteita tosi paljon.

Jos ostan uusia vaatteita, sanotaan nyt vaikka, että uuden t-paidan, niin ensimmäisen pesun jälkeen se saattaa olla kuluneen näköinen.

Käytän normaalia 40 asteen pesuohjelmaa ja linkoan pienimmällä mahdollisimmalla teholla, eli tässä tapauksessa teho on 700.

Missä vika? Onko muilla samanlaisia ongelmia? Mä en enää hyviä vaatteita uskalla käyttää tossa koneessa! Pakko pestä ne käsin.

Niin vai onkohan laatu vain heikko? Hmm. Kaikille vaatteille ei kyllä käy mitään.

Karma kiittää!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24881320]Millä tavoin vetää? Onko vettä liian vähän?

Meillä on Siemensin pian 10 v. vanha malli, joka mittaa pyykin määrän pesun alussa ja lisää tarvittaessa lisää vettä.[/QUOTE]

Ohjekirjassa lukee paljon pienempi kilomäärä mitä saisi laittaa koneeseen. Verrattuna siis normaalipesuun.

[QUOTE="hmmm";24881318]ethän laita konetta liian täyteen? mä pesen kans yleensä 40 asteessa ja linkoan 1000-1200 teholla eikä mitään ongelmaa.[/QUOTE]

Vaikuttaako se, että kuinka paljon pyykkiä koneeseen laittaa myös siihen, miten vaatteet kuluvat? Kaipa se voi vaikuttaa? En mielestäni mitenkään erityisen pursuavasti sullo, mutta pesen kyllä täysiä koneellisia.

Kuivuminen kestää ikuisuuden jos linkoaa 700 kierroksella? Ja zeolittiia sisältävä pesuaine ainakin sotkee tummia vaatteita rumiksi.

Vuorokaudessa kuivuu. Ei ole siinä ollut ongelmia.

Mutta siis mulla on tummille vaatteille oma pesuaine, eikä ole kyse siis ainoastaan tummien vaatteiden kulumisesta. Ihan siis kaiken väriset näyttävät nukkaantuneen tms.

Hmm.

Meillä oli samanlainen kone. Suurin ongelma oli siinä, että se kutisti vaatteita ihan normi 40 pesulla aivan älyttömästi. Ja samoin kulutti uudet vaatteet parissa pesussa ikivanhan näköiseksi.

Yhteistyössä