kipu jalkapöydässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipuilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipuilija"

Vieras
noin kuukaus sitten aloitin taas kävelylenkit vuoden tauon jälkeen.
Oon kävellyt n 5krt viikossa 40min-1,5 tunnin reippaita lenkkejä. Viimeks tänä aamuna töihin hieman vajaa 9km ja aikaa meni aika tasan tunti.
Päivällä alkoi vasen jalkapöytä särkemään. Paikalla ollessa ei kipua tunnut, mutta heti kun lähden kävelemään tuntuu pistävää kipua jalkapöydässä heti keskimmäisten varpaiden yläpuolella. Kipu sen verran kovaa, että joudun nilkuttamaan oikein kunnolla.
Ei kait näin lyhyessä ajassa vielä mitään rasitusmurtumaa voi tulla?

[QUOTE="kipuilija";24880437]noin kuukaus sitten aloitin taas kävelylenkit vuoden tauon jälkeen.
Oon kävellyt n 5krt viikossa 40min-1,5 tunnin reippaita lenkkejä. Viimeks tänä aamuna töihin hieman vajaa 9km ja aikaa meni aika tasan tunti.
Päivällä alkoi vasen jalkapöytä särkemään. Paikalla ollessa ei kipua tunnut, mutta heti kun lähden kävelemään tuntuu pistävää kipua jalkapöydässä heti keskimmäisten varpaiden yläpuolella. Kipu sen verran kovaa, että joudun nilkuttamaan oikein kunnolla.
Ei kait näin lyhyessä ajassa vielä mitään rasitusmurtumaa voi tulla?[/QUOTE]

kantapäillä kävellessä/seistessä ei kipua tunnu, mutta jos yritän seistä varpaillaan on kipu niin kova, että meinaa jalka mennä alta ja jää jomottamaan pitkäksi ajaksi.

Oho. Mulla oli yli vuoden päivät samaa vaivaa. En käynyt lääkärissä, ja kesän aikana vaiva loppuikin omia aikojaan. En siis tiedä, mistä oli kyse. Piti vain kommentoida, kun en ole samanlaisesta vaivasta keneltäkään kuullut.

Mun rasitusmurtuma oireili juurikin noin.

Mutta luulin, että tollanen alkais vaivata vasta kuukausien rasituksen jälkeen.
Mulla nyt kävelyn aloitettua myös molemmat lonkat vaivanneet noiden kävelylenkkien jälkeen ehkä kerran-kaks viikossa. Tätä ei vielä vuosi sitten edellisen kuntoiluinnostuksen aikana ollut. Noi lonkat voi välillä olla seuraavana päivänä niin kipeitä liikkuessa, että vaapun kuin ankka.
Sairastan myös tällä hetkellä oireetonta selkärankareumaa, johon ei ole tarvinnut lääkitystä enää pariin vuoteen, mietin, että voisko noi lonkkakivut jotenkin liittyä siihen?
Vai onko musta vaan tullut vanha, täytin just 42vuotta.

Yhteistyössä