Mitä itse olen huomannut, niin unelmia pitää olla, mutta jos niitä ei saavuta, niin voi etsiä uudenunelman johon tähdätä. Itsensä pettämistä haaveilla jostain mitä ei ole tai mitä ei voi saavuttaa.
Tai no, kai sitä komeemman, sosiaaliseman, ihaneman, ja vaikka mitä, miehen voisi saada jos tyrkkää nykyisen ulos ja etsii uuden. Mutta onko se oikeasti se mitä haluaa? Jos sulla on paska työpaikka ja paska koulutus niin herranjumala, lähde opiskelemaan ja hommaa parempi työpaikka!
Mun mummoni on hyvä esimerkki miten ei ole antanut nurkkakuntaisen ukkonsa häiritä unelmiaa. Mummo halusi matkustaa, moneen eri maahan! Mutta ukkini ei välitä lähteä 50 km kauemmaksi kotoa, hän viihtyy parhaiten kun saa samoilla metsissään ja puuhailla kotona. Mutta mummo matkusteli, vaikka minne ja vaikka kuinka paljon! Sisko tai muu ystävä mukaan (välillä jopa kelpuutti meitä lapsenlapsia matkaseuraksi
) ja eikun matkaan
On unelmia joiden eteen pystyy tekemään jotain ja unelmia jotkä jää unelmiksi ja se pitää pystyä hyväksymään. Mua vähäsen ärsyttää kun lähipiirissä ihmiset jauhaa ettei elämä mennyt niin kun nuorena kuvitteli. no aijaa! Elämällä on tapana mennä omia polkujaan. Joihinkin asioihin pystyy vaikuttamaan, joihinkin ei. Kaikkia nuoruuden unelmia ei vaan voi saavuttaa ja itsestään ei saa leivottua sitä ihmistä mikä on ollut unelmana, vaan susta kasvaa sellanen kun kasvaa.
Ei silti, unelmat on tärkeitä ja niitä kohti pitää pyrkiä. Mutta jos joku unelma on kertakaikkiaan tavoittamattomissa, pitää pystyä hyväksymään että se on vain unelmaa.
Tuntuu että ihmiset koettaa elää jossain unelma-maailmassa, arkipäivän realismi on liian tylyä kohdattavaksi.