Uudet talvikengät katosivat päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"allukka"

Vieras
Tuliterät, kerran käytetyt gore-tex talvisaappaat... Tyttö laittoi ne alkuviikosta aamulla jalkaansa päiväkotiin mennessä ja loppuviikosta niitä ei näkynytkään enää. En alkanut heti etsimään koska kelit lämpesivätkin sen verran, että likka pärjäsi kumppareilla, oletin kuitenkin että kengät löytyy hyllystä.

Perjantaina haeskelin niitä päiväkodista enkä löytänyt. Maanantaina kysyin hoitajilta missä saappaat ovat, tuli vastaukseksi "voi voi, ei niitä löytyny. Voi kun harmi, laitetaan lappu seinälle jósko joku ne palauttais"

Nyt on sit ollu jo toista viikkoa lappu seinällä eikä kenkiä ole kuulunut takaisin. Mä en voi uskoa tätä. Miten joku kehtaa! Jos ne olis vaihtunu niin tilalla olis varmasti vastaavat kengät, mutta kun ei ole.

Tosi kiva että joku kurja varastelija sai lapsensa jalat lämpimiksi meidän likan kengillä!! Nyt joutuu raukka kulkee lenkkareissa ja kumppareissa kun joku saamarin kusipää varasti ne kengät!!

Päiväkoti on velvollinen korvaamaan, koska katosivat siellä. Meillä hävisi lapsen uusi takki syksystä monta vuotta sitten, kun unohtivat sen ulkoillessa puistoon. Sen oli sitten jo sieltä joku vienyt, kun huomasivat asian. Päiväkoti korvasi takin. Joten kysyppä korvaavatko.

[QUOTE="mie";24878717]Päiväkoti on velvollinen korvaamaan, koska katosivat siellä. Meillä hävisi lapsen uusi takki syksystä monta vuotta sitten, kun unohtivat sen ulkoillessa puistoon. Sen oli sitten jo sieltä joku vienyt, kun huomasivat asian. Päiväkoti korvasi takin. Joten kysyppä korvaavatko.[/QUOTE]

No tossa tapauksessa kyllä, mutta ei ap:n. Lapsen vaatteet päiväkodissa ei ole henkilökunnan vastuulla.

Katso, josko näät päiväkotilapsilla sun tyttäres kenkiä.
Oletko nimikoinut jotenkin. Esim sisäpuolelle pienet nimikirjaimet olisivat saattaneet pelastaa tilanteen, jos saappat löytyy. Helposti voivat sanoa, että ne on meidän, mutta jos siinä lukee Hilma Paakkanen ja se on teidän lapsen nimi ei siinä kiistämiset paljon auta.
Onko kaikkien ryhmien seinällä lappu?
Aina kun haet tai viet lapsen, pyydä että saat tsekata lasten kengät, josko ne löytyisi.
Tai käy joskus sitä aikaa päivästä kun kaikki sinä päivänä tarhassa on ja katso löytyisikö teidän muksun kenkiä.
Oliko kalliit?

Ja sinä pidät jotenkin taka-ajatuksissasi päiväkodin henkilökuntaa syypäänä? Niin kuin monta kertaa huomaa vanhempien asennoituvan. Huomaa että henkilökunnan pitäisi pitää jopa varkaat kaidalla tiellä. Vaikka itse unohdetaan vaatteita ja kaikkea jatkuvasti päiväkodille eikä itse laiteta mihinkään nimiä.

nyt sit vaan silmät tarkkana jos näkyy jonkun toisen lapsen jaloissa samanlaiset kengät. kannattaa varmaan sanoa hoitajillekkin että vähän katselevat. ikävää kyllä :(

[QUOTE="allukka";24878735]Mä ajattelin odottaa vielä ens viikon ja sitten otan yhteyttä esimieheen jos kengät eivät ole palautuneet.[/QUOTE]

Riittää kun lakkaat syyllistämästä niitä lapsesi omia hoitajia ja pystyt kommunikoimaan heidän kanssaan asiallisesti. Heille kuuluu hoitaa korvausasiat, esimiehiä ei kiinnosta hoitolasten kadonneet kengät.

Pidähän silmät auki siellä pk:n pihalla josko varas olisi niin tyhmä että laittaa kengät omalle lapselleen jalkaan. Myöskin se että lapset kyllä puhuvat ja huomaavat varsin hyvin onko jollain samanlaiset kengät kuin jollain toisella eli korvat tarkkana. Onko vanhempainilta tulossa? Siellä voit ilmoittaa asiasta ihan yleisestikin ja samalla muut kuulee että varkaita on liikkeellä.

Meillä ainkakin pk:ssa on ovet aina lukossa, joten varsin epätodennäköistä että kukaan ulkopuolinen niitä kävisi lähveltämässä. Omaa porukkaa se on. :(

Kenen vastuulla se korvausvelvollisuus sitten on, jos syyllistä ei saada kiinni? Epätodennäköistä se on, että siitä joku jäis kiinni... Meinaan, en usko että kysyinen hlö pukee näitä varastettuja kenkiä lapselleen päiväkotiin.

[QUOTE="allukka";24878772]Kenen vastuulla se korvausvelvollisuus sitten on, jos syyllistä ei saada kiinni? Epätodennäköistä se on, että siitä joku jäis kiinni... Meinaan, en usko että kysyinen hlö pukee näitä varastettuja kenkiä lapselleen päiväkotiin.[/QUOTE]

Korvausvelvollisuutta ei ole, jos pk:n sisältä katoaa vaatetta tai kenkiä yms. Siinä ottaa itse riskin, jos vie kallista pk:hon..siksi moni viekin vain halpaa.

[QUOTE="ihmettelevä";24878763]Riittää kun lakkaat syyllistämästä niitä lapsesi omia hoitajia ja pystyt kommunikoimaan heidän kanssaan asiallisesti. Heille kuuluu hoitaa korvausasiat, esimiehiä ei kiinnosta hoitolasten kadonneet kengät.[/QUOTE]

Mä olen hoitanut tätä asiaa hyvinkin asiallisesti. En ole syyttänyt henkilökuntaa vaan syytökseni kohdistuvat lähinnä muihin vanhempiin, kun en kuitenkaan voi tietää kuka se on heistä ollut. Lasta hakiessa olen voivotellut asiasta muille vanhemmille kun en kuitenkaan voi ketään mennä syyttelemään tosta noin vaan.

Voi, uskon että harmittaa... Jos oli jotkut Vikingin GoreTexit niin nehän maksaa uutena jotain 50-60 euroa... iso summa yhden talven kengistä muutenkin... toivottavasti päikky korvaa tai asiaan saadaan jotain selvennystä. Tämän vuoksi itse laitan lapsille yleensä kirpparivaatetta päikkyyn. Tosi mahtavia kenkiäkin olen löytäny kirpparilta ja siis GoreTexejä... meillä on myös joskus ollut päikystä vaatetta hukassa, mutta onneksi ne on aina löytyneet. Nimeän kaikki tosi hyvin paitsi sukat... Veikkaan kyllä, että et tule koskaan näkemään näitä uusia kenkiä enää... se on kyllä tosi peestä kun lasten vaatteita viedään päikystä :-((

[QUOTE="allukka";24878828]Ei ne maksanu kun 40e että ei ne kalliit ollu.[/QUOTE]

Minun mielestäni 40 euron kengät on kalliit ja jos ostat samanlaiset niin sitte on yhden lapsen talvikenkiin mennyt jo 80 euroa, eli olis kyllä hyvä jos päikky korvais edes osan...

[QUOTE="Bertta";24878837]Minun mielestäni 40 euron kengät on kalliit ja jos ostat samanlaiset niin sitte on yhden lapsen talvikenkiin mennyt jo 80 euroa, eli olis kyllä hyvä jos päikky korvais edes osan...[/QUOTE]

ei kyllä päiväkoti ole millään tavalla vastuussa sieltä kadonneista vaatteista tai tavaroista, ei edes vaunuvarastoon jätetyt rattaat ole päiväkodin korvattavia, jos sieltä häviävät. Eli kaikki muu on omalla vastuulla paitsi lapset. Omasta kotivakuutuksesta voi yrittää saada korvausta.

[QUOTE="Bertta";24878837]Minun mielestäni 40 euron kengät on kalliit ja jos ostat samanlaiset niin sitte on yhden lapsen talvikenkiin mennyt jo 80 euroa, eli olis kyllä hyvä jos päikky korvais edes osan...[/QUOTE]

ei se hinta vaan se periaate... Mä en ostanut kenkiä sitä varten että joku vois ne varastaa, ihan sama maksoiko ne 40e vai 100e. En usko että varas kehtaa enää palauttaa kenkiä kun aikaa on kulunut niin kauan ettei voi vedota siihen että ne on tullu "vahingossa" mukaan... Ja voisin jopa uskoakin että ne on tullu vahingossa kotiin jos ne kuitenkin palutettaisiin sillä samalla viikolla vielä.

Jos nyt vielä päiväkodin pitäisi alkaa korvaamaan kaikki hävinneet vaatekappaleet niin johan alkais mammalta jos toiselta "varastamaan" tiketit ja goret.

Tylsää, mutta ei niitä kukaan korvaa. Ei kannata tuoda päiväkotiin mitään kovin kallista tai erityisen mieluisaa.

tuota mä en just ymmärrä, et miten niin pk:ssa ei ole lasten vaatteet ja tavarat hoitajien vastuulla. 1-v lapsiko se osaa sitten esim huolehtia itse tavaroistaan ja vaatteistaan, eiköhän se kuulu pk-tätien työhön huolehtia että oikealla lapsella on oikeat vaatteet ja tavarat tallessa.. Eri asia on sitten jos todella jonkun vanhempi on kengät varastanut huomatessaan ihkauudet ja juuri omalle muksulle sopivat kengät..

Yhteistyössä