Rinnan ihossa pieni kuiva "rikkouma" -ei kai tämä tiedä syöpää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainapeloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainapeloissaan

Vieras
Ja joo,mulla on hypokondria jollain tasolla,pelkään aina syöpää vähästäkin.
Mutta yöllä heräsin kun rinnan ihoa siitä nännikohouman vierestä kirveli,nousin ylös ja huomasin että siitä "taitekohdasta" mistä nännin pää nousee,oli iho hankautunut hiukan rikki.Rasvasin ja nyt jo parempi.Mutta kauhukuvat alkoivat kiertää mieltä.
Näin syksyisin mulla on kuiva iho,voisikohan johtua siitä.Tunnustelin rinnat eikä mitään kyhmyjä tunnu missään.

Tiedostan pelkoni,kun niin pahoja asioita mulle sattunut niin aina sitä pelkää että joko taas.Mutta siis rehellisesti sanottuna,jos tuollainen tulisi sulle,niin etkö ajattelisi syöpää?

Tiedostan pelkoni,kun niin pahoja asioita mulle sattunut niin aina sitä pelkää että joko taas.Mutta siis rehellisesti sanottuna,jos tuollainen tulisi sulle,niin etkö ajattelisi syöpää?

Mä harrastin kans joskus tuota "pelkään kaikkea koko ajan". Sit eräänä uuden vuoden päivänä päätin lopettaa sen jatkuvan pelkäämisen. Ja lopetin. Välillä tulee asioita mieleen, mutta en enää jaksa pohtia saati pelätä niitä ennen kuin tiedän varmasti että on aihetta :)

[QUOTE="vieras";24877858]Mä harrastin kans joskus tuota "pelkään kaikkea koko ajan". Sit eräänä uuden vuoden päivänä päätin lopettaa sen jatkuvan pelkäämisen. Ja lopetin. Välillä tulee asioita mieleen, mutta en enää jaksa pohtia saati pelätä niitä ennen kuin tiedän varmasti että on aihetta :)[/QUOTE]

Eli tiedät pelon ja kauhun.Mulle kävi lisäksi niin että taannoin eräs hirveä kauhukuva koskien terveyttä kävi toteen.Sen jälkeen tuntuu ettei mikään ole mahdotonta.. Mutta siis,et olisi huolissaan moisesta?

Eli tiedät pelon ja kauhun.Mulle kävi lisäksi niin että taannoin eräs hirveä kauhukuva koskien terveyttä kävi toteen.Sen jälkeen tuntuu ettei mikään ole mahdotonta.. Mutta siis,et olisi huolissaan moisesta?

Mulla kans on toteutunut pahin pelko ja siitä selvitiin :) En olisi huolissaan tuollaisesta, mutta ainahan voit mennä lääkäriin jos huolestuttaa. Ennemmin sinuna hankkisin kyllä lääkkeet tuohon jatkuvan pelkoon. Se haittaa selvästi normaalia elämää.

[QUOTE="vieras";24877933]Mulla kans on toteutunut pahin pelko ja siitä selvitiin :) En olisi huolissaan tuollaisesta, mutta ainahan voit mennä lääkäriin jos huolestuttaa. Ennemmin sinuna hankkisin kyllä lääkkeet tuohon jatkuvan pelkoon. Se haittaa selvästi normaalia elämää.[/QUOTE]

Kiitos,onneksi löytyi joku joka ymmärtää.En mielelläni menisi lääkäriin heti,sillä olen ravannut jos minkä takia viime keväästä lekurilla.
Ehkä tuo on joku hankauma,tullut urheillessa hikoilun seurauksena tai jotain.

Jos ei ala hävitä/parantua siitä huolimatta, niin hyvä käydä näyttämässä lääkärissä. Tosin taisit sanoakin, että jo parempi kun rasvailit.

Minulla tällähetkellä myös tilanne, että rinnanpää on auki, mutta se johtunee atooppisesta ihottumastani. On ollut joskus aiemminkin.
Juuri kävin vajaa pari vk sitten mammografiassa ( suvussa paljon rintasyöpää) ja näytin hoitajalle ja lääkärille tuota rinnanpäätä, mutta ei kuulemma huolta tosiaan koska tod.näk. johtuu juuri tuosta kuivasta, atooppisesta ihosta.

Nyt koita ottaa rennosti (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän) ja hoitaa rasvaamalla sitä rinnanpäätä. Eiköhän asia hoidu ihan niin yksinkertaisesti:)

Kiitos,onneksi löytyi joku joka ymmärtää.En mielelläni menisi lääkäriin heti,sillä olen ravannut jos minkä takia viime keväästä lekurilla.
Ehkä tuo on joku hankauma,tullut urheillessa hikoilun seurauksena tai jotain.

Kiitos vielä viimeisellekin vastaajalle.Muistan että mulla on ollut joskus imetysaikana samantyyppinen juttu,enää en ole vuoteen imettänyt.Laitoin siihen vielä aamulla Bepanthenia ja itse asiassa kirvely ja koko ihorikko on parantunut :) Voi olla että selvisin säikähdyksellä-tällä kertaa.Mulla rinnat on ultrattu vuosi sitten ihan omasta toiveestai yksityisellä.Silloin sain diagnoosin Tietzenin syndrooma,kun oli jomotusta rinnan vieressä rintalastanseudulla.On siis rustotulehdus tmv.

Yhteistyössä