"Kiva" tervetulotoivotus sukuun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jia.

Vieras
Tiedossa "avautumista" :(

Menimme kesällä naimisiin, miehen perheen käytös oli mielestäni ala-arvoista. Häät olivat kaikkien tiedossa vuosi ennen h-hetkeä, kukaan miehen perheestä ei maininnut niistä mitään: ei vanhemmat eivätkä sisaret. Häistä ei puhuttu, piste. Häiden lähestyessä miehen äiti tosin vaati minua välittämän pitopalvelulle tiedon, että kahvin pitää olla Juhlamokkaa eikä mitään halpiskahvia ja kyseli mm. kuljetusvarauksista tyyliin minkä tasoisella bussilla kuljetaan - lopulta he siirtyikin sitten ihan omalla autolla..

Miehen siskot kommentoivat pukuani negatiiviseen sävyyn, samoin sormusta. Myös tiloja arvosteltiin minun kuulteni. Miehen isä vaikeni kokonaan. Valokuvissa kaikilla on pitkät naamat - tosin niissä, joita ottivat ilman minua ns. perheenä, kaikki hymyilevät juhlatamineissaan. Häiden jälkeen (jotka muuten onnistuivat yli odotusten) niistä ei koskaan enää puhuttu - kukaan miehen sukulaisista ei kiittänyt kivoista juhlista tai sanonut ylipäätään mitään.

Mieheni on pöyristynyt sukulaistensa käytöksestä, totaalisesti. Samoin minä. Hieno tervetulotoivotus "uuteen sukuun"..

Ei tervetulemista uuteen sukuun kannata pitää itsestäänselvyytenä vaan on mieluummin realisti, niin ei pety turhaan. Kaikkien kanssa ei vaan voi tulla toimeen.

Miten juhlat voivat onnistua yliodotusten jos hääväki on käyttäytynyt noin? Suvun mielestä miehen vaimonvalinta ei ole tainnut mennä ihan nappiin. Onnea kivasta anopista! :D

Mieheni on pöyristynyt sukulaistensa käytöksestä, totaalisesti.

Onneksi edes näin, ettei käynyt ilmi, että mieskin on yhtä pössö kuin sukunsa. En ole koskaan käsittänyt, miten tosi omituisisakin perheissä voi kasvaa satunnaisia helmiä, kuten vaikka nyt minun mieheni, ja toivottavasti sinunkin. :)

Onneksi sait mieleisesi häät ja puolison, yritä unohtaa se moukkakeskittymä ja muista arvistaa itseäsi, vaikka hei eivät.

Kuulostaa moukkamaiselta joukkiolta. Sen sijaan sinun tekstistäsi tulee mielikuva asiallisesta ihmisestä joka on loukkaantunut - aiheesta! Olen pahoillani puolestasi, koska tiedän mistä puhut - mikäs sen hienompaa kuin tulla toivotetuksi sydämellisesti tervetulleeksi uuteen sukuun. Voimia ja eihän tuo roskajoukko ole muuta kuin miehen menneisyyden perhe, sinä olet NYT hänen perheensä :)

Minusta on aivan epäolennaista keskittyä häihin, vaan siihen mitä nyt niiden jälkeen on. Onko syytä olla tekemisissä vai eikö ole. Olisivat ihan hyvin voineet olla kauniit hymyt naamalla häissä ja sitten paskapäitä myöhemmin. Lopputulos olisi kuitenkin sama.

No johan on... ja vielä aikuisia ihmisiä ja kehtaavat käyttäytyä noin. luulisi jo ihan kulissin takia käyttäytyvän vähän paremmin vieraiden edessä. jos eivät sinun takiasi, niin oman poikansa/veljensä takia.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista sabotoimista, ei siinä nolaa ketään muuta kuin itsensä..
Onneksi sait nautittia häistäsi ja toivottavasti miehesi kanssa omista vanhemmistaan huolimatta :)

[QUOTE="vieras";24865980]Minusta on aivan epäolennaista keskittyä häihin, vaan siihen mitä nyt niiden jälkeen on. Onko syytä olla tekemisissä vai eikö ole. Olisivat ihan hyvin voineet olla kauniit hymyt naamalla häissä ja sitten paskapäitä myöhemmin. Lopputulos olisi kuitenkin sama.[/QUOTE]
Sekin on hyvin mahdollista, että ovat hitaastilämpeäviä epäluuloisia jurrikoita ja jälkeenpäin on hyvät välit.

[QUOTE="jojo";24865945]Onneksi edes näin, ettei käynyt ilmi, että mieskin on yhtä pössö kuin sukunsa. En ole koskaan käsittänyt, miten tosi omituisisakin perheissä voi kasvaa satunnaisia helmiä, kuten vaikka nyt minun mieheni, ja toivottavasti sinunkin. :)

Onneksi sait mieleisesi häät ja puolison, yritä unohtaa se moukkakeskittymä ja muista arvistaa itseäsi, vaikka hei eivät.[/QUOTE]

Kiitos :) Kyllähän minä keskitynkin meidän perheeseen, ja yritän unohtaa sivistymättömät ihmiset ja heidän temppunsa. Silti se tavallaan loukkaa kovastikin.

Ja kyllä - samaa ihmettelen minäkin; miten moisesta joukosta löytyy tuollainen helmi kuin oma mieheni on :)

No johan on... ja vielä aikuisia ihmisiä ja kehtaavat käyttäytyä noin. luulisi jo ihan kulissin takia käyttäytyvän vähän paremmin vieraiden edessä. jos eivät sinun takiasi, niin oman poikansa/veljensä takia.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista sabotoimista, ei siinä nolaa ketään muuta kuin itsensä..
Onneksi sait nautittia häistäsi ja toivottavasti miehesi kanssa omista vanhemmistaan huolimatta :)
Minusta parempi näin päin, kuin että pidetään kulissia ja takana päin piinataan ja haukutaan. Saa edes sympatiaa ulkopuolisilta ihmisiltä.

Eipä siinä taida paljoa selvittelyä olla - he eivät siedä mieheni selänkääntämistä heille. Minä olen automaattisesti "uhka" ja aiheutan tuon selänkääntämisen.

Odotan "kauhulla" miten siellä reagoidaan vauvauutiseemme ja vaietaanko sekin kuoliaaksi..
Eikö tästä kannata sitten vetää johtopäätöksiä siitä miten on järkevää hoitaa välit myöhemmin (eli ei pidä juuri nähdä). Ei saa syyllistyä siihen, että menee vihanpitoon ja kaunaisuuteen itse mukaan. Se on viihdettä rasittavimmasta päästä. Pysyttelee vaan erossa.

Eikö mies tiedä, mikä perheessä on vialla? Luulisi, että olisi oppinut tuntemaan perheensä vai oniko hän ummistanut silmänsä perheen ongelmilta. On tietysti mahdollista, että ongelmat tulevat esille vasta sitten, kun joku ulkopuolinen eli sinä tunkeutuu perheeseen. Eläkää omaa elämäänne ja pitäkää asialliset ( = ei liian läheiset) välit miehen sukuun.

Vaikuttaa siltä, että olet mennyt naimisiin sellaisen fiksun miehen kanssa, jolle sinä olet nyt tärkein. Se on paljon, nauti siitä. Minäkin ehkä toimisin niin, että vaan "unohtaisin" miehen lähisuvun hetkeksi, voi nimittäin tosiaan olla kyse siitäkin, että ovat erittäin hitaastilämpiävää porukkaa. Älä turhaan etsi itsestäsi vikoja tai kärjistä välejäsi kyseisiin ihmisiin, voi olla, että jatkossa tilanne on ihan eri. Ja hei, jos ymmärsin oikein, niin onnea tulevasta perheenlisäyksestä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja kahvista pitävä;24866104:
Eikös tuo ole se sellainen "contradiction in terms", mitä se sitten suomeksi ilmaistaankaan...

Niin, sama pisti silmään, mikä sitten on halpiskahvia jos ei Juhlamokka... ei koskaan juoda mokomaa roskaa. Illyä sen olla pitää.

Oletpa saanut ikäviä sukulaisia. Sehän kuuluisi ihan peruskäytöstapoihin käyttäytyä toisen häissä kunnioittavasti, vaikka sitten tekohymy naamalla! Onneksi miehesi tuntuu olevan ihan järkityyppi. Tsemppiä, toivottavasti suku hyväksyy sinut tai ainakin oppii vähän käytöstapoja!

kaikki vaan ei voi pitää kaikista. Onhan se tietysti karua huomata ettei uusi suku ota avosylin vastaan. Minuakin anoppi inhosi syvästi. Tuntui epämiellyttävältä muttei mitenkään erityisen raskaalta. Minusta oli oikein, että lapsilla oli suhde kummankin vanhempiin. Hehän olivat perineet geeninsä, arvonsa ja tapansa molemmilta vanhemmiltaan joiden takana olivat taas heidän vanhempansa. Myöhemmin tuon perinnön tunteminen auttaa heitä ymmärtämään miksi he ovat sellaisia kuin ovat.

Eikai tälläinen tullut yllätyksenä sinulle?
Minusta sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan pitää hyvin paikkaansa, mistä tämä konflikti on lähtöisin?
Olitko sinä iloinen miehesi sukulaisten läsnäolosta? Miten koet muuten miehesi sukulaiset?

Yhteistyössä