Aina vaaditaan lisää rahaa esim. opetukseen, vanhusten hoitoon jne., mutta mistä sitä rahaa voitaisiin mielestäsi ottaa?

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Minun mielestäni virikehoitoa ei tulisi maksaa veromarkoista (euroista) vaan virikehoitolasten vanhempien tulisi itse maksaa kaikki lapsensa hoidosta aiheutuneet kustannukset.
 
Aijaa.
Mun mielestä parempi vois olla sekin, että ministerit summuut vois matkata työreissunsa ulkomaille ihan normaalisti finnairilla tms. tavis lentoyhtiöllä joka lentää mentävään kohteeseen, kun että pitää aina tilaa se yksityiskone kaikilla herkuilla.

Tai se taxikortti vois ottaa kans pois, luulis niillä palkoilla olevan varaa omaan autoon, tai sitten käyttäis julkisia niinkuin muutkin? Eihän kansanedustajat nyt kuitenkaan mitään kuninkaita ole.

Ja ja.. Olishan näitä paljon muitakin turhempia kohteita, kun se virikehoito.
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
---
Aijaa.
Mun mielestä parempi vois olla sekin, että ministerit summuut vois matkata työreissunsa ulkomaille ihan normaalisti finnairilla tms. tavis lentoyhtiöllä joka lentää mentävään kohteeseen, kun että pitää aina tilaa se yksityiskone kaikilla herkuilla.

Tai se taxikortti vois ottaa kans pois, luulis niillä palkoilla olevan varaa omaan autoon, tai sitten käyttäis julkisia niinkuin muutkin? Eihän kansanedustajat nyt kuitenkaan mitään kuninkaita ole.

Ja ja.. Olishan näitä paljon muitakin turhempia kohteita, kun se virikehoito.
Näistä olen hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta itse ajattelin lähinnä tätä kansan tasolta. Eli mistä palveluista olisin itse valmis luopumaan jne.

ap
 
Minä olisin varmaankin valmis luopumaan jäähalleista ja ooppera- ja musiikkitaloista ja sen sellaisista. Ei siis kaikista, mutta ei ne nyt niin mahdottoman tärkeitä ole, etteikö vähemmälläkin pärjäisi.
 
Vankeinhoidosta, Suomessa vangit saa luksushoitoa, luksusruokaa jne ainakin jos lehdistöön on uskominen.

Ministereiltä ja kansanedustajilta juuri edellämainittuja etuuksia pois yms tyhjää.

Maahanmuuttajilta, ikävä kyllä olen kuullut linja-autonkuljettajalta kuinka maahanmuuttajat lentokentällä jo osaavat kysyä kaikkia heille kuuluvia etuuksia kännyköitä, rahaa ym ym
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
"vieras"
Järkeä rahankäyttöön. Esimerkiksi kunnissa toimitaan joustamattomasti ja järjettömästi. Meille esimerkiksi annettiin noin 10 vuotta sitten käyttöön hoitaja, josta kunnalle tuli kuluja yli 200 euroa vuorokausi. Kunnalle ei käynyt, että olisimme käyttäneet omaa tuttua hoitajaa, joka olisi tehnyt saman tyon 50 eurolla. Samantyylistä toimintaa on muutenkin. Vaikka asiat voisi hoitaa edullisesti vähällä vaivalla, niin ne tehdään kalliimman kautta.
 
"vieras"
Kehitysapua maksetaan Afrikkaan kaiken lääke-, ruoka- ja vaateavustusten lisäksi miljardi euroa vuosittain (1,000,000,000,00 euroa), että vaikkapa ens lähtöön siitä.
 
7thHeaven
Turhanpäiväisten haahuilijoiden ylimääräiset avustukset pois. Eli siis mm. "taiteilijoiden" ja näiden 30 vuotta väitöskirjaa pakertavien. Esim. mieheni täti saa vuosittain jotain tukirahaa, jonkin jo vuosia kestäneen taideopiskeluväitöskirjan vuoksi, vaikka miehensä tienaa sen 3000-5000e/kk.

Nettona 4000-5000e/kk tienaavilta perheiltä lapsilisät poies.

Terveyskeskus ja lääkäripalveluista laskutettava päiväsakkotyylisesti kuitenkin tiettyyn ylärajaan, eli pienituloisilta summa on naurettavan vähän ja normaalisti tienaaviltakin ~8-14e kerta..
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
Suomessa on väkilukuun verrattuna eniten sinfoniaorkestereja maailmassa. Paljokohan säästettäisiin, jos niistä pari lopetettais?

Keksin kyllä paljon järkevämpiäkin asioita mistä säästää, mutta jos piti nyt valita palveluista yms.
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
7thHeaven
+ jo mainittu vankeinhoito, haloo eikö sinne pitäs mennä miettimään tekojaan ja ottamaan opikseen, ei pelaamaan pleikkaria puoliluksushotelliin?
Ministerien ja muiden kansanedustajien ylimääräiset humputukset. Mites nää 200 000e hallitusneuvottelutarjoilut.. Taksikulutkin sais maksaa omasta pussistaan, kerta palkka on hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: "kultakutri"
Muutamia ehdotuksia
Oopperan voisi lakkauttaa tai ainakin kaikki tukiaiset sille lopettaa.

Kansanedustajien ylimääräiset etuudet palkan päälle tulikin jo, samoin vankilat. Kehitysmaa-apu, joo, KIINALLE maksetaan kehitysmaa-apua...

Työttömyyskorvauksiin sun muut sosiaalilusmuilijoiden tukiin tiukat ehdot. Työnteon pitäisi olla joka tilanteessa parempi vaihtoehto kuin työttömyys. Ellei muuta niin työllistetään vanhainkoteihin ulkoiluttamaan vanhuksia.

"Vapaat taiteilijat" ja sen sellaiset voisivat hommata itse omat työtilansa kuten muutkin. Sama että turhaan sellaisille tuhertelijoille mitään tukia maksetaan. Ellei kukaan halua heidän tekeleitään ostaa, pitäisikö siitä vetää jonkilaisia johtopäätöksiä ja mennä töihin? Harrastaa voi vapaa-aikanakin. Sama niitten koulutus pitäisi supistaa minimiin.

Puoluetuet menee myös kastiin turhuus.

Ylen toiminnasta voisi karsia suoraan ainakin 60%.

Nostetaan edelleen alkoholi- ja tupakkaveroa.

Byrokratian keventäminen joka tasolla.
 

Yhteistyössä