Miehen kommentti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan..

Vieras
Haluaisin opiskella tässä työn ohessa ( teen lyhennettyä työaikaa ) sh:ksi.
Mies sanoi että jos meinaat opiskella, niin opiskele jotain mistä edes tienaa ettei mene opiskeluaika hukkaan :P
Eli en "saa" opiskella sh:ksi vaikka se olisi mun juttu ( olen nyt lh ) :/
Onko muiden miehet näin "rajoittavia" vai onko mun miehellä järkevä peruste sanomisilleen..?
Mikähän olisi sellainen ala jossa tienaa hyvin.?

Ei miehellä ole sellaista sanavaltaa, että kieltää sulta sun juttusi. Ethän itsekään sellaista kieltäisi mieheltäsi. Jospa hän ei kuitenkaan tarkoittanut ettet saisi ikinä missään olosuhteissa opiskella sh:ksi vaan pikemmin ilmaisi mielipiteensä alan palkkauksesta turhankin voimakkaasti...

No kyllä minun mielestä rahan edelle menee se oma kiinnostus. Mitä järkeä on opiskella alaa, josta ehkä tienaa paremmin, mutta työssä ei viihdy? Tottakai kannattaa miettiä myös sitä palkkaakin osittain ja sitä millainen työtilanne on alalla (sairaanhoitajia ainakin tarvitaan), mutta pääpaino pitäisi olla siinä että opiskelee sellaisen alan, jota uskoo jaksavansa tehdä vuosia.

Voisiko sairaanhoitajaopinnoissa erikoistua jotenkin? Eli sillä tavalla palkkakin olisi mahdollisesti isompi?

[QUOTE="mellan";24839948]Sairaanhoitajaliiton sivuilta katoin ja siellä näyttäs olevan sairaanhoitajan palkka 2000-3000 euroa. Eikö se ole hyvä?[/QUOTE]

Mun mielestä ihan ok- tosin ei se tuota kolmea tonnia ole ilman lisiä.

[QUOTE="Marika";24839970]Öö... ja teet sitten miehen mielipiteen mukaan ratkaisusi? Käsittämätöntä. Otahan nyt oma elämä käsiisi ja äkkiä.[/QUOTE]

3,5 vuotta on pitkä aika opiskella jos vähän siellä ja täällä joutuu "vääntämään" ja selittelemään miehelle, se vie kuitenkin aikaa ja rahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;24839986:
3,5 vuotta on pitkä aika opiskella jos vähän siellä ja täällä joutuu "vääntämään" ja selittelemään miehelle, se vie kuitenkin aikaa ja rahaa..

Älä väännä ja selittele, vaan tee miehelle kerralla selväksi, etttä se on sinun juttusi ja ammattitoiveesi. Mä en oikein ymmärrä, miten pitkälle miehesi voi sinua ohjailla. Tosin en ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa..oma mies kun ei ole koskaan sanallakaan arvostellut opiskelujani tai työntekoani ja palkkaani.

miks sun mies päättää mitä sä saat tai haluat tehdä työkses????

Eihän hän päätäkään, mutta ilmaisi mielipiteensä aika voimakkaasti. Mulla menee mielenkiinto juttuihin jos tiedän että mies "suuttuu" niistä tai pitää niitä huonoina tai "ei järkevinä".
Monta harrastustakin olen lopettanut miehen ainaisen "nalkuttamisen" takia, en ole jaksanut perustella miksi jotain harrastusta harrastetaan koska eihän niillä nyt sellaista "järkeä" olekaan ( esim. joku eläinharrastus ).

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;24839999:
Eihän hän päätäkään, mutta ilmaisi mielipiteensä aika voimakkaasti. Mulla menee mielenkiinto juttuihin jos tiedän että mies "suuttuu" niistä tai pitää niitä huonoina tai "ei järkevinä".
Monta harrastustakin olen lopettanut miehen ainaisen "nalkuttamisen" takia, en ole jaksanut perustella miksi jotain harrastusta harrastetaan koska eihän niillä nyt sellaista "järkeä" olekaan ( esim. joku eläinharrastus ).

Oijjoi!! Nyt on kyllä jo korkea aika lopettaa toisten mieliksi eläminen!!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;24839999:

Höh, mies latistaa sua systemaattisesti. Nyt otat likka ohjat omiin käsiisi, tai saatat katua asioita joita et koskaan toteuttanut miehesi mielipiteiden vuoksi...

Älä väännä ja selittele, vaan tee miehelle kerralla selväksi, etttä se on sinun juttusi ja ammattitoiveesi. Mä en oikein ymmärrä, miten pitkälle miehesi voi sinua ohjailla. Tosin en ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa..oma mies kun ei ole koskaan sanallakaan arvostellut opiskelujani tai työntekoani ja palkkaani.

me käydään pariterapiassa monenkin jutun takia..Tilanne lähti siitä kun mies on sitä mieltä että mä en saisi käydä missään illnavietoissa ystävien kanssa ( tai siis saan toki käydä, pitää vaan ilmoittaa paljon aiemmin, tulla sovittuun aikaan kotiin ja soittaa muutamia kertoja missä olen ja mitä teen ) ja samalla sitten selvitellään muitakin asioita mitä tässä vuosien varrella on kasautunut.

Eli mä en noin vaan tee selväksi miehelle, koska hänen mielestään voisin opiskella mitä vaan muutakin..
Hän on enemmän sellainen "sitten kun" ja mä olen " nyt ja heti"- tyyppi, joten yhteentörmäyksiä tulee..

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;24840023:
me käydään pariterapiassa monenkin jutun takia..Tilanne lähti siitä kun mies on sitä mieltä että mä en saisi käydä missään illnavietoissa ystävien kanssa ( tai siis saan toki käydä, pitää vaan ilmoittaa paljon aiemmin, tulla sovittuun aikaan kotiin ja soittaa muutamia kertoja missä olen ja mitä teen ) ja samalla sitten selvitellään muitakin asioita mitä tässä vuosien varrella on kasautunut.

Eli mä en noin vaan tee selväksi miehelle, koska hänen mielestään voisin opiskella mitä vaan muutakin..
Hän on enemmän sellainen "sitten kun" ja mä olen " nyt ja heti"- tyyppi, joten yhteentörmäyksiä tulee..

Jospa mies on susta mustasukkainen ja kavahtaa mielikuvaa sisarhentovalkoisesta??? Eikä se haittaa vaikka mies ei heti ymmärräkään, että haluat opiskella sh:ksi. Mikset vaan voisi aloittaa opinnota ja suoriutua niistä kunnialla ja siten näyttää, mikä sua kiinnostaa. Ehkä hän lopulta ymmärtäisi?

Olipa vähän outo kommentti mieheltä. Mun mielestä sh-tutkinto on aika kova juttu:

-arvostettu ammatti
-työllistyy lähes varmasti
-tienaa yleensä sen mitä suomalaiset keskimäärin tienaavat

Mulla olisikin jo työpaikka valmiina- oma lh:n toimeni voidaan muuttaa sh:ksi jos ja kun joskus opiekelen ja valmistun. Esimies on luvannut mulle vapaapäiviksi opiskelupäivät, joten olisi suhteellisen helppoalkin opiskella nyt.
Kaiken lisäksi saisin suorittaa osan harjoitteluista oman työpaikan toisella osastolla palkallisena, joten sekään ei söisi rahaa kovin paljoa.

Yksityisellä lisäksi on hiukan parempi palkka kuin kunnallisella ( 100- 200e ).

Jospa mies on susta mustasukkainen ja kavahtaa mielikuvaa sisarhentovalkoisesta??? Eikä se haittaa vaikka mies ei heti ymmärräkään, että haluat opiskella sh:ksi. Mikset vaan voisi aloittaa opinnota ja suoriutua niistä kunnialla ja siten näyttää, mikä sua kiinnostaa. Ehkä hän lopulta ymmärtäisi?

Siis mähän olen jo lähihoitaja ja teen hoitotyötä, että miehen näkökulmasta tilanne ei kovinkan paljoa muuttuisi.

Tätä ketjua lukiessani tulee sellainen olo että hitto menen sinne pääsykokeisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja MÄ vaan..;24840051:
Mulla olisikin jo työpaikka valmiina- oma lh:n toimeni voidaan muuttaa sh:ksi jos ja kun joskus opiekelen ja valmistun. Esimies on luvannut mulle vapaapäiviksi opiskelupäivät, joten olisi suhteellisen helppoalkin opiskella nyt.
Kaiken lisäksi saisin suorittaa osan harjoitteluista oman työpaikan toisella osastolla palkallisena, joten sekään ei söisi rahaa kovin paljoa.

Yksityisellä lisäksi on hiukan parempi palkka kuin kunnallisella ( 100- 200e ).

Jos sun tilanne on näin hyvä niin oikeesti, eikö olekin tämä kysymys no-brainer?

Höh, mies latistaa sua systemaattisesti. Nyt otat likka ohjat omiin käsiisi, tai saatat katua asioita joita et koskaan toteuttanut miehesi mielipiteiden vuoksi...

Pariterapiassa mies selitti esim. huorittelun ( tekee sitä jos mä menen illanviettoon, pari krt./ vuodessa ) niin että oikeasti hän on vaan huolissaa turvallisuudestani kaupungilla ollessani..En tietenkään usko sitä, mutta en teidä mitä apua terapiasta on jos se on tuollaista..

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;24840078:
Pariterapiassa mies selitti esim. huorittelun ( tekee sitä jos mä menen illanviettoon, pari krt./ vuodessa ) niin että oikeasti hän on vaan huolissaa turvallisuudestani kaupungilla ollessani..En tietenkään usko sitä, mutta en teidä mitä apua terapiasta on jos se on tuollaista..

Eipä kuulosta kovin hyvältä mieheltä. Saatat joskus vielä olla katkera jos nyt kuuntelet miehesi neuvoja. Tuo suhde kun ei välttämättä jatku hamaan tulevaisuuteen.

Yhteistyössä