Miehen vapaapäivät vs. mun vapaat. Vähän on hernettä nenässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivittäkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivittäkää

Vieras
Mies tekee 3-vuorotyötä, joten hänellä on usein vapaapäiviä viikolla. Silloin saa mennä ja harrastaa ihan rauhassa, lapsetkin koulussa. Viikonloppuisin jos ei ole töissä, on metsästysreissulla :kieh:

Mä teen pääasiassa päivätyötä ma-pe. Viikonloput on vapaat. Mutta minne minä pääsen? En juuri minnekään, koska on ne lapset joista täytyy huolehtia! Kuunnella kiukuttelut, vahtia läksyt, laittaa ruokaa jne.

Älkää käsittäkö väärin, rakastan lapsiani tottakai. Mutta ottaa vaan päähän, että mun harrastusmahikset on minimissä ja herra voi mennä ihan miten vaan. Arki-illat menee lapsia harrastuksiin kuskatessa ja eipä sitä iltaa töiden jälkeen niin paljon edes olekaan, verrattuna miehen KOKO päivän kestävään omaan aikaan.

Joka syksy mua korpee tää sama asia.

Mites olis molemmilla juttelun paikka miehen kanssa, miksi pitää kerätä katkeruutta sisäänsä ja valittaa täällä!!!! Voi hyvinkin olla, ettei miehenne ole mitään ajatusten lukijoita, ilmaiskaa tarpeenne heille selvästi! Silloin voi suhdekin paremmin kun sanoo missä mättää!

• Tykkää
Reactions: soja
Sulle noh voin kertoa että sellainen mies joka on saanut mennä metsästys harrastuksen parissa koko ikänsä ja harjoittaa koiriansa siihen, niin ei ymmärrä naisen omasta vapaa-ajasta mitään! Vaikka siitä keskusteltaisiin... Voitko uskoa mutta luulenpa että vaikka koivuhalolla sitä yrittäisi (en ole kokeillu ) niin tuskin ymmärtäisikään. Ja nurinat on nurinoita, muuten hyvä ja rakastava mies, ainut miinus on tuo metsästys.

[QUOTE="Noh";24831100]Mites olis molemmilla juttelun paikka miehen kanssa, miksi pitää kerätä katkeruutta sisäänsä ja valittaa täällä!!!! Voi hyvinkin olla, ettei miehenne ole mitään ajatusten lukijoita, ilmaiskaa tarpeenne heille selvästi! Silloin voi suhdekin paremmin kun sanoo missä mättää![/QUOTE]

Ai? Eipä ole tullut mieleenkään... tietysti olen asiasta puhunut!
Se vaan ei tajua. Heittäytyy marttyyriksi, että on se kumma ettei hän saa harrastaa, että pannaan sit pyssyt myyntiin jne. Ihan turhaa yrittää saada jotain rakentavaa keskustelua aikaiseksi, se vaan ei tajua tilannetta mun kannalta.

Ai? Eipä ole tullut mieleenkään... tietysti olen asiasta puhunut!
Se vaan ei tajua. Heittäytyy marttyyriksi, että on se kumma ettei hän saa harrastaa, että pannaan sit pyssyt myyntiin jne. Ihan turhaa yrittää saada jotain rakentavaa keskustelua aikaiseksi, se vaan ei tajua tilannetta mun kannalta.

Kehottaisin minäkin keskustelemaan vielä uudelleen. Sovitte vaikka vuoroviikonloput, jolloin toinen saa mennä mihin haluaa. Reilua ja helppoa, eikä kukaan voi tuollaisesta järjestelystä kieltäytyä.

Sano miehelles, että mä pidän nyt oman viikonlopun ilman lapsia ja sua! Menen miten haluan tämän viikonlopun välittämättä teidän aikatauluista. Sä hoidat lapset ja sillä siisti. Jos et siihen kykene, niin viet heidät hoitoon.

Jos kaikki tarvittava on siis keskusteltu, eikä enää kannata yrittääkään jutella, niin sitten lienee valitus ei muuta kuin katkeroita mieltä. Myös lastenhoitajia on rahalla mahdollista ostaa, vaikka pari tuntia kerran viikkoon harrastusta varten. Se lasku sit ukolle, jos ei muuten ymmärrä! Vaihtoehtoja yleensä on, jos on valmis niitä miettimään. Myös kavereiden kesken lapsenvahti vuorot toimii, jos on valmis sellaisia järjestämään! Ei pidä heittäytyä marttyyriksi!!!!

[QUOTE="hih";24831165]Hei ap. Onko meillä sama mies? =D Niin tuttuja keskusteluja meillä ja etenkin näin syksyllä! :)[/QUOTE]

Oliskin, voitais keskenämme vaihdella vapaita viikonloppuja ja toinen aina katsois muksut :D

Itse näen asian niin, että kun on vain yksi elämä, olisi tuo ihan valtava ongelma!
Vaikka olisi muuten kuinka hyvä mies tahansa, niin en voisi jatkaa, jos ei minun kantiltani osaisi tilannetta tarkastella( ->empatiakyvyn ja rakkauden puute)

Oliskin, voitais keskenämme vaihdella vapaita viikonloppuja ja toinen aina katsois muksut :D

:D Kannatetaan, ja asiasta kukkaruukkuun, mietin jo kesällä josko itse alkais harrastamaan metsästystä... Mitenköhän sitten suu laitettaisiin, kun olishan mun toki päästävä metsälle... Jäisköhän mies muksujen kanssa kotiin koska koirat ottaisin minä mukaan... ;)

[QUOTE="hih";24831261]:D Kannatetaan, ja asiasta kukkaruukkuun, mietin jo kesällä josko itse alkais harrastamaan metsästystä... Mitenköhän sitten suu laitettaisiin, kun olishan mun toki päästävä metsälle... Jäisköhän mies muksujen kanssa kotiin koska koirat ottaisin minä mukaan... ;)[/QUOTE]

Mä en ikipäivänä vois metsästää, ampua viattomia eläimiä :( Osoittelisin varmaan sillä tusarilla muita metsästäjiä, että varokin ampumasta!! :D

Ymmärrän, että esim. hirvikantoja täytyy pitää kurissa, mutta minusta siihen ei ole.

Jos mies ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) puhetta, niin pidä vaikka kuukausi kirjaa kummankin todellisesta vapaa-ajasta. Näytä sitten kirjanpito miehelle ja yritä uudelleen.

[QUOTE="Vierailija";24831383]Jos mies ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) puhetta, niin pidä vaikka kuukausi kirjaa kummankin todellisesta vapaa-ajasta. Näytä sitten kirjanpito miehelle ja yritä uudelleen.[/QUOTE]

Hyvä idea, laitetaan harkintaan :) Vaan mahtaisko ukko sitäkin katsoa, että "olihan sulla tossa vapaata" tms. Sen mielestä kun kaupassa yksin käyntikin on omaa aikaa... Juu, varsinaista laatuaikaa.

Mun exä sanoi, että on sairasta jos äiti tahtoo lapsistaan vapaata <3 Sekin harrastaa metsästystä... Noilla metsästjillä taitaa olla ihan omanlainen käsitys perheasioista.

[QUOTE="Sirkkeli";24831423]Noilla metsästjillä taitaa olla ihan omanlainen käsitys perheasioista.[/QUOTE]

Mahtaako niillä olla käsitystä mistään muusta kuin siitä korvessa rypemisestä.

:kieh:

Meilläkkn ukko ramppaa jossain saatanan hirviporukoissa ja pilkkikisoissa kesät talvet. Ympäripäissään paskat pilkkihaalarissa palailee reissuiltaan jos muistaa. Navetassa pyörii humalassa ja uhkailee juoppohulluksissaan lehmiä. Välillä menee liiteriin naru kaulassa tappamaan itseään ja tulee sieltä parin päivän päästä juovuksissa uuninpankolle nukkumaan. Joskus tippuu lietealtaaseen ja pitää naapurin isännän traktorin vinssillä hinata ylös. Ei suostu peseytymään vaan makaa lietteisissä vaateissa aviovuoteessa ja vaatii seksiä. Eipä ole paljoa minulla harrastus mahollisuuksia. Oma vika kun suostuin maalaismiehen vaimoksi.

Ai niinku...

Studio Julmahuvi - Roudasta Rospuuttoon w/ English subtitles - YouTube

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö maalta;24831447:
Meilläkkn ukko ramppaa jossain saatanan hirviporukoissa ja pilkkikisoissa kesät talvet. Ympäripäissään paskat pilkkihaalarissa palailee reissuiltaan jos muistaa. Navetassa pyörii humalassa ja uhkailee juoppohulluksissaan lehmiä. Välillä menee liiteriin naru kaulassa tappamaan itseään ja tulee sieltä parin päivän päästä juovuksissa uuninpankolle nukkumaan. Joskus tippuu lietealtaaseen ja pitää naapurin isännän traktorin vinssillä hinata ylös. Ei suostu peseytymään vaan makaa lietteisissä vaateissa aviovuoteessa ja vaatii seksiä. Eipä ole paljoa minulla harrastus mahollisuuksia. Oma vika kun suostuin maalaismiehen vaimoksi.

Yhteistyössä