Teema lautaset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RangaTanga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RangaTanga

Aktiivinen jäsen
20.05.2006
3 402
0
36
Tietäiskö joku koska on lopetettu niiden 23cm kokoisten Teema lautasten valmistus? Onnistuin hajottamaan yhden valkoisen lautasen ja yritin kaupasta etsiä uutta tilalle, mutta olikin enää 26cm mittaisia myynnissä. Onkohan enää missään saatavilla niitä pienempiä..

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No ei kai niitä oo lopetettu, riippuu tietysti väristä.
Mees nettisivuille kattoo.

Se myyjä ainakin sanoi, että on lopetettu, että se 26cm korvaa aiemman 23cm kokosen :/

Ei auta muu, kuin joko rikkoa kaikki edelliset tai yrittää kutistaa isompi , jos noin on.

Hitto mä löysinkin jonkun tiedotteen sieltä, että "uudistuksen myötä Teemasta poistettiin 23 ja 19 cm:n lautaset, koska kuluttajat ovat selkeästi halunneet suurempia lautaskokoja". Ja näköjään jo 2006 vuonna tehty uudistus! Pitääköhän mun uusia koko sarja sitten :D

Minä myös mielellään ostaisin sinulta valkoiset 23 cm lautaset jos aiot uusia kaikki.
Se on just sopivan kokoinen meidän käyttöön ja tarvisin niitä lisää.
Jos satut päätymään että uusit ne ja haluat vanhasta koosta eroon niin ota yhteyttä
eimava@luukku.com

Nyt näyttäis taas nettisivujen mukaan olevan valmistuksessa 23 cm valkosia matalia lautasia. http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf/secVb1lJalZaVk/?ObjectPath=/Shops/iittala/Products/A007245

Tiedän, tämä tulee vuosia alkuperäisen kyselyn jälkeen. Mutta jos joku sattuu näkemään, niin tiedoksi, että tällä hetkellä valkoisia 23 cm -lautasia on saatavilla alennettuun hintaan Arabian tehtaanmyymälässä Helsingissä (Hämeentie). Sieltä sanottiin, että koko on toistaiseksi pois tuotannosta, koska isommat lautaset on "trendikkäämpiä". Saattavat kuulemma tulla takas joskus, mutta tiedä häntä... Itse olen etsinyt samaa kokoa (eri väriä tosin), mutta siksi eksyin tänne keskusteluun..

[QUOTE="vieras";24824375]Tiedän, tämä tulee vuosia alkuperäisen kyselyn jälkeen. Mutta jos joku sattuu näkemään, niin tiedoksi, että tällä hetkellä valkoisia 23 cm -lautasia on saatavilla alennettuun hintaan Arabian tehtaanmyymälässä Helsingissä (Hämeentie). Sieltä sanottiin, että koko on toistaiseksi pois tuotannosta, koska isommat lautaset on "trendikkäämpiä". Saattavat kuulemma tulla takas joskus, mutta tiedä häntä... Itse olen etsinyt samaa kokoa (eri väriä tosin), mutta siksi eksyin tänne keskusteluun..[/QUOTE]Mitä väriä etsiskelet?

[QUOTE="vieras";24824428]23cm:n lautaset tulivat virallisesti takaisin, mutta onko nyt sitten taas lopetettu tekemästä. Outoa vekslaamista.[/QUOTE]
Näköjään sivujen mukaan on. Voihan p-ska.

[QUOTE="vieras";24824375]Tiedän, tämä tulee vuosia alkuperäisen kyselyn jälkeen. Mutta jos joku sattuu näkemään, niin tiedoksi, että tällä hetkellä valkoisia 23 cm -lautasia on saatavilla alennettuun hintaan Arabian tehtaanmyymälässä Helsingissä (Hämeentie). Sieltä sanottiin, että koko on toistaiseksi pois tuotannosta, koska isommat lautaset on "trendikkäämpiä". Saattavat kuulemma tulla takas joskus, mutta tiedä häntä... Itse olen etsinyt samaa kokoa (eri väriä tosin), mutta siksi eksyin tänne keskusteluun..[/QUOTE]

Ihanko totta, onko tosiaan vaan väliaikaista? Ihanaa, ois todella tarvetta mustaan 23 cm lautaseen, valkoset kaikki on ja oon nyt alkanu kerään mustaa, mut onko yhtään mitään tietoo, millonkahan sitä 23 cm taas saa?

iittala pilasi hyvän sarjan ja poisti ison osan koista ja väreistä. Ilmeisesti tarkoitus on että joka vuosi uusitaan osa astiastosta, kun niin nopeaan tahtiin poistavat ja muuttavat osia. Meillä oli Teemaa sinisenä ja juurikin tuota 23 cm lautasia. Tulihan niitä uustuotantoon erä, mutta ei tietenkään niitä sinisiä. Toisena meillä oli harmaata ja ehdin jo innostua, kun harmaa palasi tuotantoon. Kappas vain, kun sävy ei olekaan sama kuin se vanha, eikä käykkään yhteen.

iittala pilasi hyvän sarjan ja poisti ison osan koista ja väreistä. Ilmeisesti tarkoitus on että joka vuosi uusitaan osa astiastosta, kun niin nopeaan tahtiin poistavat ja muuttavat osia. Meillä oli Teemaa sinisenä ja juurikin tuota 23 cm lautasia. Tulihan niitä uustuotantoon erä, mutta ei tietenkään niitä sinisiä. Toisena meillä oli harmaata ja ehdin jo innostua, kun harmaa palasi tuotantoon. Kappas vain, kun sävy ei olekaan sama kuin se vanha, eikä käykkään yhteen.

Olen ihmetellyt myös, että ihan kun koko Iittala ois jotenkin hukassa ja pilalla. Kaikki kauneimmat sarjat lopetettu, Illusia, Bottna ja moni muu, sitten nuo älyttömät lautaskoot Teemassa: se 21 cm lähinnä jokin alkupala-salaattilautanen, mutta kuka tarvitsee sitä 26 cm? Siihenhän väkisinkin lappaa ruokaa kauheat määrät, että täyttyis edes vähän ja paino nousee. Tuntuu, että ihan kun Iittalassa ois kaikki luovuus ja energia keskitetty siihen, että minkäs väristä Teemaa me seuraavaks alettas tekeen. Ei niitä trendivärejä kukaan jaksa kauaa katsella ja miten niitä kerkiää kerään, kun kohta jo väri loppuu ja taas tulee tilalle uusi, oisivat vaan pysyneet niissä perinteisissä, keltainen, sininen, valkoinen ja musta. Mutta elän toivossa, että tää on jokin välivaihe ja kohta taas palattais niihin hyviin vanhoihin malleihin ja kokoihin.

Tampereen Stockmannilta löyty Teeman 23 cm kokoista lautasta mustana ja valkosena! Oli kuulemma jääny Hulluilta päiviltä ja myyjä kertoi, että Hulluille päiville tulee usein juuri näitä, mitkä on lopetettu ja mitä ei enää normaalituotannossa ole, että kannattaa käydä katsomassa, jos jokin vanhempi juttu kiinnostaa. Tämmöinen tieto kaikille. Mulle ainakin toi 23 cm lautanen oli pelastus ja suuri helpotus, kun tätä kokoahan ei näytä olevan enää ees missään halpissarjoissakaan.

Terve,

Sinistä matalaa Teema-lautasta löytyy ainakin Kuopion Carlssonilta. Tänään oli ainakin vielä ihan reippaasti jälellä.

Minulla on sarjaa mustana ja onnistuin rikkomaan yhden 19cm lautasen. Hyvällä tuurilla sattui tuttu Joensuussa paikalle kun jossain marketissa oli erä ko. kokoa myynnissä, toi sitten useamman kerralla. Minusta tuo on hyvä koko kun käy kulhoille kanneksi.

Yhteistyössä