Huomenia! oho,
lily-rose puhaltele tota tarmoa tännekin, mulla ihan vetämätön olo vaik oon ollu jo monta tuntia hereillä.. Mut kiva kuulla että teillä pidemmällä olevilla on monella jo tosi kivakin olo :heart:
Tässä jalkinevinkki kevättä ajatellen, kyseessä siis Wibram fivefingers- paljasjalkakengät joilla askellus on luonnollista, jalkojen verenkierto ja pienet lihakset kuntoutuu huimasti ja jopa minä, jolla ihan hirveät suonikohjukivut, skolioosi ja välilevyvaivaa (jalat menee välillä alta ja kävelykyky pariks päiväks) on saanut elämäänsä ihan valtavan avun.. Ovat myös jalkojen turvotusta ajatellen huippumukavat ja hengittävät, meidän pinkalla kun varmaan kaikilla on keväällä enemmän ja vähemmän jalat turvoksissa
koitan siis laittaa linkin, sori jos en onnistu :ashamed:
Vibram FiveFingers
hommasin viime keväänä noi Speedit, kun juoksentelen kävelyn lisäksi ja kuljen metsissä. Muita kenkiä en sit melki puoleen vuoteen pahemmin käyttänytkän ja nyt kun on kylmät sateet tullu, oon ollu ihan hämmentyny "normikenkien" kanssa kun niillä jalat on semmoset passiiviset pötkylät hi hi. kesällä menin ilamn sukkia, syksyn tullen oon pitäny varvassukkia noissa. Jos kävisin viel juoksulenkillä, noi menis pakkasiin asti ihan hyvin kun jalat lämpenee (veri kiertää ihan erilailla kun normikengissä) mut kävellessä ei enää lämmitysteho riitä kun on liikettä vähempi.
tulipahan taas hehkutusta, he he sooori...
Lisäravinteista joku kyseli, en syö muuta kuin 1 kapselin kalaöljyä (ei lisättyjä vitamiineja) ja 20 mikrogrammaa D-vitamiinia. Nyt tarttis löytää kalsiumlisä jossa ei oo makeutusaineita.
vaikka oon tosi pahasti maha-suolivammanen ja ruokaajoitteinen, pienellä vaivalla saan kuitenkin pidettyä ruokavalion keskivertoo monipuolisempana eikä kalliille pissalle ole tarvetta. Jos voisin syödä kalaa ja maitotuotteitta normaalisti ja asuisin tropiikissa, en söis mitään lisäravinteita
mutta siis turhaan ei todellakaan kannata vetää, yllättävän helposti erilaiset multivitamiinipillerit aiheuttaa epäsuhtaa vitamiineissa, kivennäi- ym aineissa ja sitten seuraakin puutostiloja kun jotain toista ainetta onkin liikaa.. Äh, taas mä pulputan..
Tiuhti84 kai niitä pikku pulputuksia voi jo viikolla 12 tuntea, kehon koostumuskin vissiin vaikuttaa, eli jos ei vatsaontelossa ole hirveästi rasvaa niin tuntuu kai herkemmin + kohtu tulossa jo esiin lantiosta jne. Mutta nautiskele vaan ajatuksesta että pikkuinen siellä pulisee vaikka neuvolasta sanottaisiin ettei se sitä voi olla
ne joilla maha jo näkyy!!! Piti jo aiemmin kysyä että minkä mittaisia olette? itse olen 175cm pitkä, normipainon rajoissa ja leveä lantio, pitkä selkä eli periaatteessa jos mulla ei olis tota rasvamakkaraa mahalla, vois vauvamaha olla vaikka kuinka pitkään piilossa.. Mä siis elättelen toivo että tänkin mittasella maha vois kohta lkaa näkyyn eikä vaan toi rasva ja suolenturvotus
Isä mukaan synnytykseen Kyllä tulee ja mielellään. Meillä on vissiin vaihtoehtona isolle sairaalalle pieni sairaala jossa perhe- ja vauvamyönteinen kodinomaisempi tunnelma ja oon haaveillu siitä kun siellä olis hyvät mahkut saada perhehuone ja isä asustaan sit mun ja vauvan kans sinne niin pitkäks aikaa kun ollaan. isoon sairaalaan matkaa motaria pitkin reilu 50km ajassa n 30min, tonne pienempään motaria + pikatietä vajaa 100km ja matka-aika kesänopeuksilla 1 tunti 5 minuuttia. Saa nähä mihin päästään..
T Syli84 ja Hemmo 9+3
Tiuhti_ taidetaan toistaseks mennä samoilla luvuilla ja olikohan joku muukin jonka viikot vaikutti tutulta hi hii