viikko polttamatta ja kauhee ahistus..rv 34

  • Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti
ahdistus
Olen nyt pystynyt olemaan viikon polttamatta ja ihan kauhea ahdistus.
Mulla loppuu tekeminen kesken, jotta voisin unohtaa tupakan himon.
Tiedän jos nyt sytytän niin se maistuu ihan kauhealta.. äääh..

Mulla on niin ärsyttäviä vaivoja muutenkin tässä raskaudessa jotka ahdistaa entisestään enkä ole edes ajatellut tupakan lopettamista, paitsi nyt kun olen ollut viikon ilman kun olin flunssassa pari päivää enkä voinut polttaa.

Olen puunannut kämpän lattiasta kattoon ja touhunnut esikoisen kanssa niin paljon kun jaksan vaikka flunssa onkin.. Mut nyt alkaa olee vierotus oireita.. huh
 
"minä"
No mieti jos tupakka tekee sulla, aikuiselle ihmiselle tollaista, niin mitä se tekee silel sun mahassa kehittyvälle vauvalle? Ajattele miten se vauva meinaa tukhetua joka tupakasta, niin pystyt ehkä olemaan ilman.
 
[QUOTE="harmaa";24795541]ja nyt vasta lopetit vaikka viikkoja jo melkein täydet kasassa :O ei sitten tullut mieleen heti plussattua lopettaa ja olla saastuttamatta vauva paran keuhkoja[/QUOTE]

Parempi myöhään ko ei milloinkaan.

Ap, muista että se tupakinhimo kestää aina vain muutaman minuutin kerrallaan. Ala virkkaamaan? Tai laitteleen vauvalle paikkoja kuntoon? Lenkille, terassille syömään porkkana tai kaks :D
 
..a..p..
Johan jo kirjotin etten olut aikeissa lopettaa ollenkaan, kun olen niin vaivainen :D
Johan tässä jo 12 vuotta sauhutellut. :p
Neuvolassa sanotiin että mielummin poltat sen max 5 päivässä kun olet tuskainen ja ahdistunut..

Olen syönyt tässä kaikkea raikasta jotta ei tulisi mentyä tupakalle, kun aina purkan ja pastillien jälkeen tupakka maistuu pahalta..

Pahin aika koittaa kun esikoinen menee päiväunille, apua...

Olen juonut teetäkin koska kahvi nostaa himot vielä enemmän esille.. voi että kun pitää olla riippuvainen tollasesta moskasta..
 
Johan jo kirjotin etten olut aikeissa lopettaa ollenkaan, kun olen niin vaivainen :D
Johan tässä jo 12 vuotta sauhutellut. :p
Neuvolassa sanotiin että mielummin poltat sen max 5 päivässä kun olet tuskainen ja ahdistunut..

Olen syönyt tässä kaikkea raikasta jotta ei tulisi mentyä tupakalle, kun aina purkan ja pastillien jälkeen tupakka maistuu pahalta..

Pahin aika koittaa kun esikoinen menee päiväunille, apua...

Olen juonut teetäkin koska kahvi nostaa himot vielä enemmän esille.. voi että kun pitää olla riippuvainen tollasesta moskasta..
Pelaaks sä tietokoneella, xboxilla tms.? Sekin pitää ajatukset hyvin muualla.
 
"Vieras"
Joka kerta, kun tupakanhimo iskee, mietit että jos nyt lankeat, synnyttyään vauva joutuu kokemaan saman tupakantuskan, kun sinä koet nyt. Jos taas pysyt savuttomana loppuun saakka, saa vauva aloittaa elämän ilman nikotiinin vieroitusoireita. =) Minulla ainakin toimi (lopetin kun sain tietää raskaudesta, mutta loppuajasta jostain syystä teki usein tupakkaa mieli).
 
..a..p..
Millaisia ne vauvan vieroitus oireet ovat, kun en esikoisella sellaisia huomannut.. Tupakka lapsi sekin.
Tosin silloin pystyin olemaan polttamatta koko imetys ajan :)

En vaan osaa ajatella sitä niin että tuo vauva alkaa mahassa sätkimään kun poltan. Ihan kauheat morkkikset on välillä jos olen polttanut normaalia enemmän esim 10 tupakkaa :O

Kun esikoinen syntyi oli jotenkin helpompi ajatella se tupakan pahuus kun vauva oli siinä sylissä tissillä, niin en voinut edes ajatella meneväni tupakalle...

Tiedän kun vauva syntyy niin olen taas polttamatta ja retkahdan jossain vaiheessa..

Mutta nyt kun olen jo viikon ollut ilman ja haluaisin olla polttamatta, mut en ymmärrä miten tää himo voi olla näin kova kun se ei kuitenkaan synnytyksen jälkeen ole... voi että tuleekohan sekavaa tekstiä :)
 
"Vieras"
Tuolta voi lukea ainakin jotain tupakan haitoista, vaikka siinä tuskin mitään uutta on. Ja samalla täytyy muistaa, että kaikille lapsille ei tule kaikkia vaivoja, eikä lapsen elämä ole tuhoon tuomittu vaikka äiti polttaisikin raskausaikana. Jos lopettaminen ei onnistu, niin vähentäminen jo pienentää hurjasti haittojen riskiä.
http://www.lastentautientutkimussaatio.fi/lsvtrahasto/pdf/Tupakointi%20ja%20raskaus-Lehtonen.pdf
 
...ap..
Kyllä mä haitat tiedän, johan tässä on sauhuteltu. Ja kuunneltu aiheesta esikoisen odotuksenkin aikana.

Aloitan nyt sälekaihtimien pesemisen, sitä en olekaan vielä tehnyt :D

Mies yrittää ihan kauheesti tsempata (ei polta itse) ei tehoa..
Ja kun on RD niin ei voi oikein palkitakaan itseään herkulla tai millään... No kyl tää tästä...kääk
 
"mamma"
Oikeesti tsemppiä! Mä olin polttanu 20 vuotta askin päivässä, yrittäny lopettaa monta kertaa, mut niin vaan pystyin lopettaan ku plussasin. Mua kyllä autto hirveesti se, että voin alkuraskaudesta niin pahoin, ettei tehny mieli normaalilla lailla. Loppuraskaus ja tää imetysaika on ollu paljo vaikeempaa.

Mä aina kuvittelin, että voisinko polttaa pienessä komerossa vauvan kanssa? Se mielikuva sai mut aina olemaan sytyttämättä. Samanhan sille vauvalle sinne kohtuun aiheuttaa ku polttaa.

Yritä kovasti. Lähetän sulle tsemppejä!
 
TÄH???
Johan jo kirjotin etten olut aikeissa lopettaa ollenkaan, kun olen niin vaivainen :D
Johan tässä jo 12 vuotta sauhutellut. :p
Neuvolassa sanotiin että mielummin poltat sen max 5 päivässä kun olet tuskainen ja ahdistunut..

Olen syönyt tässä kaikkea raikasta jotta ei tulisi mentyä tupakalle, kun aina purkan ja pastillien jälkeen tupakka maistuu pahalta..

Pahin aika koittaa kun esikoinen menee päiväunille, apua...

Olen juonut teetäkin koska kahvi nostaa himot vielä enemmän esille.. voi että kun pitää olla riippuvainen tollasesta moskasta..

Mikä neuvola tuollaista uskaltaa sanoa? Taitaa olla itse tupakoitsija joka tuommoista paskaa kertoo odottavalle äidille.

Vieläkö joku oikeasti uskoo että neuvolasta annetaan lupa sauhutteluun joka on kuulemma vähemmän haitallista kuin stressi tupakan lopettamisesta?
 
"vieras"
Löytyykö jostain videota miten tupakointi vaikuttaa sikiöön ja miten se sielä kouristelee? Tarkoitus ei ole syyllistää aapeeta vaan saada itselle lisää motivaatiota, lopetin plussan jälkeen ja haluan että se kestää koko ajan.. miten sitten suuhalkio? Missä vaiheessa se muodostuu?
 
"terve"
Idiootti, miks hankkiudut paksuks kun et kerta voi olla röökaamatta, varsinki jos edellinenki pentus on myös röökilapsi? "joo ihan terve vuoden ikänen toi on"... hahaha!!! Piuhat katki sulta vaa mahd nopee
 

Yhteistyössä