Mitäs teillä ruokalistalla tänään

  • Viestiketjun aloittaja kolmen lapsen kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kolmen lapsen kotiäiti
aamupalalla oli puuroa+mansikkasosetta, ruisleipää+lisukkeineen, kahvia, kaakaota, punaherukkamehua.
Ruualla on lihakeittoa ja eilistä lasagnea, jälkkäriksi karviaismarjakiisseliä+kermaa.
Iltapäivällä teen lappapuuroa.
Iltapalaksi lappapuuroa tai leipää ja teetä, miten kukin haluaa.
 
Aamulla oli minulla ja tytöllä puuro mustikkakeitolla, pojat söivät leipää/jogurttia. Äsken lämmitin eilistä makkarakeittoa lapsille ja itse oottelen lohen kypsymistä uunista, sen kanssa perunat ja kermaviilikastike. (piti olla muusia, mutta perunat ei riitä)
 
Aamupala oli kupillinen kahvia, lounaalla oli täytettyt croisantit ja maitoa.
Päivälliseksi tehään makaronimössöä ja salaattia.
Iltapalasta en tiiä.
 
..
lounaalla oli eilisten täytepaprikoiden ylijäämätäyte nuudeleiden kera Wokattuna ja illal on laiskan lapsiperheen roskaruoka eli kalapuikkoja ja keskihintaisia ranskalaisia perunoita .
 
"Piika-äiti"
Aamupäivällä eilisen perunasose-jauhelihalaatikon jämät ja puuroa+soppaa, kuka mitäkin tahtoi ottaa.

Iltapäivällä broileripihvit aurajuustoisen suppilovahveromuhennoksen kanssa, pinaattiriisiä, salaattia ja mustaherukkahilloa. Minulle salaattia ja suppilovahveromuhennoksella täytetty munakas.

Illaksi pyysivät uuniomenia, taas, eli kai minä niitä suostun tekemään.
 
meillä
Hirvenliha pihvit kera pippurikastikkeen, oman maan perunoita paistettuna, oman maan porkkanoita hunajalla marinoituna, itse tehtyä karpalohyytelöä.

Illasta paistetaan rahkapannaria.
 
"vii"
Aamupala: teetä, tuoremehua, ohraleipää, juustoa

Kahvitarjoilu, kun tulee vieraita: kinkku-emmental-hyrriä, kirsikkatomaatti-basilika-paprika-coctailtikkuja, toscakakkua

päivällinen: valkoviinillä höystettyä nakkipastaa

iltanapostelu: sipsejä
 
halipupu harmaana
Aamupalaksi oli ohrapuuroa, maitoa ja leipää

Päiväruuaksi makarionia ja lihamureketta

Iltaruuaoksi tortilloja tai jotain muuta jämäruokaa tai vaikka pakastepizzaa.

Iltapalaksi lupasin tehdä riisipuuroa
 
Aamupalaksi oli sämpylöitä, leikkeileitä , juustoa, vihanneksia, kahvia, mehuja jne.

Lounaaksi poronkäristystä ja perunamuusia tykötarpeineen.
Jölkiruoaksi jäätelökakku kahvin kanssa.

Parhaillaan napsivat lapset hedelmiä välipalaksi.

Illalla lihapiirakkaa kebabtäytteellä niille, joille moinen maistuu.
 
Aamupäivän puolella oli perunaleipäsiä, jotka tein eilen jääneistä perunoista, jogurttia, kahvia ja appelsiinimehua.

Päivällisellä on pastaa lohikastikkeella ja salaattia. Jälkiruoaksi pakastimesta mansikkajäädyke, joka vienyt siellä tilaa jo jonkun aikaa.
 
Rollolainen
Lounaalla oli hernekeittoa :p Ai että kun oli hyvää, kun oli kauan haudutettu.
En tiedä mitä tuo isäntä kehittää tuolla keittiössä nyt päivälliseksi, jotain hän on ainkin paistanut. Poika 16v meni kaverinsa kanssa pizzalle
 
"kolmen äiti"
Aamupalaksi oli mannapuuroa ja mustikkasoppaa
Lounaaksi oli keitettyjä perunoita ja kananmunakastiketta
Välipalaksi oli banaania, omenaa ja hapankorppua
Päivälliseksi uunissa kinkkukiusaus
Iltapalalla usein jugurttia ja leipää
 
Nopsaan rempan ohessa laitoin äsken makkarasopan kiehumaan. Muuten menty nyt ihan leipä/jugurtti/mikrohamppari linjalla tämä päivä.

Minulla ei meinaan ole tällä hetkellä käytännössä keittiötä. Sen verran sähköhellan saan vielä pitää, että tuo soppa valmistuu.
Nooh..kohta minulla on sitten uusi ja hieno keittiö. :)
 
"Anne"
Miehen kanssa tehtiin eilisestä kebabista kebableivät lounas+päivälliseksi :D
Tenavalle tein lohkoperunoita, nakkia, pippurikastiketta ja keitettyjä kasviksia. Edellä mainittujen aineksista väsäsin miehelle huomiset eväät, lohkoperunoita, kebabbia, keitettyjä kasviksia ja pippurikastiketta.
 
"Sisi"
Aamulla oli leipää, tuoremehua, juustoo, kurkkua, hedelmiä. Lounaaksi saarioisten kermainen kanaruukku, salaattia, maito. Välipalana rahkaa ja vadelmia, hedelmiä. Päivälliseksi valkosipulikermaperunoita, salaattia, pihviä. Iltapalaksi leipää tai rahkaa.
 

Yhteistyössä