Mikä vikana kun näytöllä hiiri pomppii minne sattuu ja klikkailee itekseen mitä sattuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";24782279]Katso Windowsin ohjauspaneelista hiiren asetuksista, ovatko ne oikein. Esim. hiiren liikkumisnopeus jne.[/QUOTE]
Tai siis, on siellä omat asetuksensa myös kannettavan kosketuslevylle.

[QUOTE="sama";24782282]Tai siis, on siellä omat asetuksensa myös kannettavan kosketuslevylle.[/QUOTE]

Kävin tarkistamassa, asetuksissa ei ollut mitään ihmeellistä.

oikeasti en tiedä.

Mutta välillä kun mulla kone jumittaa, niin tulee nakutettua hiirtä joku 100 kertaa... Ja sit se "muistaa" kaikki napautukset ja skrollaukset ja tekee ne hetken päästä...
Tätä tapahtuu töissä (firefox) ja kotona (opera/chrome).

Meillä on tossa kosketuslevyn vieressä nappula, siitä kun painaa niin levy ei ole käytössä ja loppuu hyppiminen. Mä siis käytän mielummin hiirtä kun tota levyä, ja yks syy on toi kursorin pomppiminen minne sattuu.

Mut on ainakin opetettu siihen että jos kone jumittaa niin ÄLÄ KOSKE! :D Oon välillä niin kärsimätön et nakuttelin kans hiirtä kun kone jummas ja sit se teki ihme juttuja kun se normalusoitui. Tuli klikattua vähän sinne ja tänne. Nyt oon vihdoin oppinu et klikkaan vaan johonkin mistä nään milloin jumitus loppuu.

Ja tosiaan. Meidänkin läppärin hiiri heittelee. Ja usein ongelma on myös se, että kun kirjoittaa tekstiä niin peukalo osuu vahingossa siihen hiirilevylle ja kursori heittää taas johonkin...

Meillä ongelma oli noissa viruksissa, oli pesineet koneeseen. :kieh: Auttoi kun latasi kunnon poistoohjelman ja putsas koneen.

Ja siis muut, ns. itsestä johtuvat ongelmat olisin osannutkin hoitaa, mutta tässä siis hiiri pomppi näytöllä vaikka itse ei edes koskenut koko koneeseen. Ihan kuin joku toinen olisi siis konetta käyttänyt.

Vaikka jotkut järjenjättiläiset täällä huutelee heti, että joku käyttää sinun konettasi, niin asia ei näin ole. Tai jos on niin se selviää niinkin yksinkertaisella testillä, että laitat netin hetkeksi pois käytöstä ja katsot jatkuuko hiiren holtin heiluminen, jos ei niin joku todella käyttää konetta (tuskin) ja jos heiluu, niin kyse on ylikuormituksesta. Silloin, kun buuttaat koneen ja käynnistät uudelleen on asia korjaantunut. Myös sivuhistoria kannattaa tyhjentää, se vähentää kuormitusta.

meillä etäkäytön näkee noin että hiiri heiluu toisen näytöllä. Joskus töistä katson mitä muksut touhuu ja tietävät että me voidaan tsekata heidän konetta ja välillä suljetaan sivuja jos ne meidän mielestä sellasia heille sopimattomia tms.

On siellä estotkin mutta parempi valvoa myös näin!

Yhteistyössä