Ei vauvan talkkia tai hoitoöljyä hoitohuoneiden/invavessojen lattioille, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "evita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"evita"

Vieras
Olen kuullut tästä useasti valitusta raihnaiselta pyörätuolissa olevalta isoäidiltäni ja tänään sain sen myös itse kokea. Isoäidilläni on jo osteoporoosia, joten kaatuminen on hänelle vaarallista, ja ei se kaatuminen kovalle lattialle lapsillekkaan hyvää tee, mutta toki vaarallisuusaste on aivan toista isoäitini kohdalla hänen luustonsa vuoksi. Isoäitini siis on usein kertonut pelästyneensä sydänjuuriaan myöten, kun hän on meinannut kaatua hoitohuoneiden/invavessojen lattioilla olleiden vauvan talkkien ja hoitoöljyjen vuoksi. Niiden takia lattia on kuin luistinrata.

Tänään sain itsekkin kokea nuo niiden peitossa olevat lattiat. Toinen lapsistani löi kasvonsa lattiaan ikävästi. Onneksi sairaalareissua siitä ei kumminkaan tullut, pieni ruhje vain. Olisi varmasti voinut käydä pahemminkin. Suututtaa niin vietävästi tuollainen talkin ja vauvaöljyn julkisten vessojen lattioille lonuaminen. Miettikää nyt oikeasti vammaisia ihmisiä edes, kun useimmiten heille ei ole omaa erillistä wc:tä.:(

Luuletteko tosiaan että joku on niitä sinne tahallaan lorottanut? Itse en käytä kyseisiä tuotteita, mutta vaikea uskoa, että kukaan niitä sinne lattialle tahallaan heittää, ja pahahan se on alkaa öljyä siivoamaan ilman kunnon puhdistusaineita, eli kun vahinko on tapahtunut, niin et sitä voi edes korjata. Yleisissä vessoissa kun harvemmin on siivouskaappia. Huoh mitä valitusta.

vali vali, siivotkoon jos häiritsee

Tiedätkös miten vaikea on saada vauvaöljy tai talkki lattiasta irti ilman kunnon pesuaineita? Ja jos käsisaippualla alat sitä pesemään, on pian lattia saippuasta/niistä talkki- tai öljyjäämistä liukkaana. Kyllä moinen ehkä suurella vaivalla vielä terveeltä onnistuisi, vaikkakin vaatisi paljon ponnistelua, mutta monelta vammaiselta tuskin ei! Enemmän siis isoäitiäni ja muita liikuntarajoitteisia tässä suren kuin terveitä äitejä lapsineen. Toki ikävää se on heillekkin. Loppujen lopuksi, kun se itse ongelmakin on lapsiperheistä lähtöisin. Mahtaa liikuntarajoitteisia ärsyttää, koska heillä ei ole miltei koskaan omia wc-tiloja.

[QUOTE="vieras";24780822]Luuletteko tosiaan että joku on niitä sinne tahallaan lorottanut? Itse en käytä kyseisiä tuotteita, mutta vaikea uskoa, että kukaan niitä sinne lattialle tahallaan heittää, ja pahahan se on alkaa öljyä siivoamaan ilman kunnon puhdistusaineita, eli kun vahinko on tapahtunut, niin et sitä voi edes korjata. Yleisissä vessoissa kun harvemmin on siivouskaappia. Huoh mitä valitusta.[/QUOTE]

Eikös yleensä pitäisi korjata se minkä rikkoo tai se minkä sotkee? Etenkin yleisissä tiloissa. Paras ratkaisu varmasti olisikin olla oikeasti varovainen niiden öljyjen ja talkkien kanssa TIEDOSTAEN miten liukkaaksi vessan lattia niistä todella tulee.

Yhteistyössä