Hiuksia vaaleemmaksi tästä, vinkkejä! *Sis. kuvan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluksi_Blondiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli luonnostaan tällaset pitkät, vahvat, tummat vähän kiharaiset hiukset:

Menin vaalentamaan ja sain niistä vaaleet, mutta harmi vaan tällaiset:

Värjäsin ne taas tummiksi ja oon yrittäny saada niitä KOLME VUOTTA elpymään, mutta nyt ne on kutakuinkin tällaset, lyhyet, hauraat ja rumat, eivätkä kasva ollenkaan:

Suosittelen miettimään 2, 3, 4 kertaa ennenkun vaaleennat tuosta enempää sun hiuksia. Näyttävät pitkiltä ja ihanilta, suorilta ja kauniilta tummilta hiuksilta.
Älä tee sitä! :D Jos vielä voit perua. Tiiän, että nyt kun on alottanu niin on melkeen pakottava tunne saada ne vaaleeks. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin 4 vuotta, niin en blondaisi hiuksiani.
Nyt on 3 vuotta yritetty kasvattaa takasin pitkää tummaa tukkaa, mut täysin tuloksetta. Edellisestä blondauksesta on jo niin kauan ja tukka on yhä kuin "purkkaa"
Tukka on väkisinkin leikattu lyhyeksi koska se meni niin hampuusiksi, eikä toiveitakaan että olisin koskaan voinut saada pitkiä vaaleita hiuksia, kampaaja tyrmäsi sen idean heti tykkänään. Hiukset katkeili muutenkin. Ja sen jälkeen kun ne leikattiin, niin eivät ole kasvaneet varmaan milliäkään. KOLMEEN VUOTEEN. Tottakai sillontällön pitää pätkästä sentti latvasta, sen toivossa että ne kasvais ja elpyis viimeinkin..mutta ei.....

Kerronpas oman tarinani hiusten vaalentamisesta,
eli olen aikaisemminkin ollut lähes blondi, mutta (yllätys yllätys) kyllästyin vaaleisiin ja päätin vetää tummanruskean ja siitä taas mustaksi.

Lähtökohta: (kuvan otosta noin puolitoistavuotta aikaa)
Aijaa.com - 8829370.jpg

Seuraava vaihe: Aijaa.com - 8829371.jpg

Ja sitten: Aijaa.com - 8829372.jpg

Ja hiukseni eivät kärsineet tästä itseni mielestä yhtään. Ei joutunut lyhentämään hiuksia, tietenkin säännöllisesti käyn latvoja vähän pätkimässä mutta ei muuten..

Ehkä mun hiukset on sitten vaan vähän vahvempaa kamaa.. :)

Kerronpas oman tarinani hiusten vaalentamisesta,
eli olen aikaisemminkin ollut lähes blondi, mutta (yllätys yllätys) kyllästyin vaaleisiin ja päätin vetää tummanruskean ja siitä taas mustaksi.

Lähtökohta: (kuvan otosta noin puolitoistavuotta aikaa)
Aijaa.com - 8829370.jpg

Seuraava vaihe: Aijaa.com - 8829371.jpg

Ja sitten: Aijaa.com - 8829372.jpg

Ja hiukseni eivät kärsineet tästä itseni mielestä yhtään. Ei joutunut lyhentämään hiuksia, tietenkin säännöllisesti käyn latvoja vähän pätkimässä mutta ei muuten..

Ehkä mun hiukset on sitten vaan vähän vahvempaa kamaa.. :)

Niinhän sitä oikeesti luulee niinhän mäkin luulin, mut kun sä oot vielä suorahiuksinen. Mulle sano kampaajatkin et tää mun tukka on vahvaa kuin hevosen harja ja luonnonkihara vielä, oikeen vahva ja itsepäinen tukka. Mut näin vaan purkkaantu mun hiukset.
En usko ollenkaan et tätä toista blondausta tulee sun hiukset kestämään, mut en mä nyt toisten asioihin puutu. Kerroin vaan tarinani.

Niinhän sitä oikeesti luulee niinhän mäkin luulin, mut kun sä oot vielä suorahiuksinen. Mulle sano kampaajatkin et tää mun tukka on vahvaa kuin hevosen harja ja luonnonkihara vielä, oikeen vahva ja itsepäinen tukka. Mut näin vaan purkkaantu mun hiukset.
En usko ollenkaan et tätä toista blondausta tulee sun hiukset kestämään, mut en mä nyt toisten asioihin puutu. Kerroin vaan tarinani.

Mulla on todella vahva luonnonkihara, kuvissa vain olen suoristanut hiuksiani, suoristan lähes päivittäin.
Kuka nyt menisikään kerta laakista vaalentamaan hiuksensa myrkyillä, kyllähän sen hölmökin tietää että jos vedät muutamat värinpoistot mustaan hiukseen ja heti päälle joku blondi , niin eihän se tukka siitä tykkää.

Mutta tarkotus onkin hillitysti vaalentaa, juuri esimerkiksi raitaväreillä, ohuita blondeja raitoja päähän. Ensin kuitenkin kokeilen sitä ainetta taakse hiuksiin ja katson lopputuloksen, jos näyttää hyvältä vedetään niitä raitoja pää täyteen.. :) ja hopea hoitsikkaa päälle, avot, toivottavasti tulee hyvä lopputulos... :D

Mä en käyttäisi niitä vahvoja raitavärejä, vaan raidoittaisin miedommalla vaalennusaineella ja pitemmällä vaikutusajalla. Toisin kuin usein luullaan, kampaamoissa käytetään usein miedompaa vaalennusainetta kuin niissä markettien raita-aineissa, jotka on oikesti ihan mielettömän tujuja. Mahdollisimman ohutta raitaa reilusti 2-3 kuukauden välein. Kun pituudet alkaa olla riittävän vaaleat yleisilmeeltään, tyvikasvua voi alkaa vaalentaa. On pitkä prosessi, mutta suosittelen mielummin sitä kuin värinpoistoja, joilla voi saada paljon isomman vahingon aikaan jos ei tiedä mitä tekee.

Löysinpäs tän ketjun vielä!
Eli eilen laitettiin tukkaan kaks paketillista blondi raitaväriä, ja lopputulos on tosi hyvä, vaikka ois pitänyt ostaa enemmän tota väriä. Ei kaks meinannut riittää tähän mun paksuun pitkään tukkaan, niin vähän väriä on nimittäin yhdessä paketissa. Mutta ihan kertakaikkiaan blondit raidat tuli noihin tummimpiinkin kohtiin!!
Schwarzkopf:in blonde raitaväri, SUOSITTELEN!! :)
Ja laitoin vielä päälle hopeashampoo sekä hoitoaine, joten ei ole ollenkaan keltainen.

Kuvaa voin laittaa myöhemmin tulemaan jos ketään kiinnostaa täällä kummastella mun hiuksia.. :D

Kielsit sanomasta, että mene kampaajalle, mutta ei tähän voi muuta sanoa kuin että mene kampaajalle. Tukka näyttää jo valmiiksi siltä, että oot ite tunkenu siihen vähän sitä sun tätä. Heräsi kyllä kysymys, että kannattaako tuollaista hamppua lähteä enää edes vaalentamaan. Aika huonossa kunnossa minusta sun hiukset, eikä vaalentaminen ainakaan asiaa paranna...

Sama tuli minulla mieleen. Sinuna leikkaisin hiukset lyhyiks ja lähtisin kasvattamaan tervettä hiusta, elä ihmeessä ainakaan ite yritä vaalentaa pilaa sun hiukset ihan lopullisesti. Todella hamputtuneet hiukset sulla !

masuilija: huvittavaa kun ihmiset kertovat minulle täällä kuinka huonossa kunnossa ja hamputtuneet mun hiukseni ovat. Kiitos mutta hiukseni voivat aivan hyvin. :)

Sama tuli minulla mieleen. Sinuna leikkaisin hiukset lyhyiks ja lähtisin kasvattamaan tervettä hiusta, elä ihmeessä ainakaan ite yritä vaalentaa pilaa sun hiukset ihan lopullisesti. Todella hamputtuneet hiukset sulla !

Miksi minä en nähnyt että ap:n hiukset olisivat hamputtuneet? Ja vaalennus ei AINA pilaa hiusta, ja kaikilla suomalaisilla EI OLE hamputtuneet, ohuen ohuet liirut päässään.

Miksi minä en nähnyt että ap:n hiukset olisivat hamputtuneet? Ja vaalennus ei AINA pilaa hiusta, ja kaikilla suomalaisilla EI OLE hamputtuneet, ohuen ohuet liirut päässään.

Samaa ihmettelen minä. Mielestäni ei yhtään huonokuntoiset.
Tosin totuutta ei voine tietää, jos ap aina suoristaa ja jos käyttää suoristusaineita, niin todella huonosta hiuspehkostakin saa hyvännäköisen.

Itseasiassa kiharoilla hiukseni näyttävät parempikuntoisilta, suoristan ehkä liiankin paljon hiuksia, mutta käytän kuitenkin aina suojaavaa ainetta mikä on tarkoitettu hiusten suoristamiseen.
Mutta en voi muuta kun suositella tuota raitaväriä, tosi onnistunut tulos, kunhan vielä laittaa lisää raitoja ja niin tässähän ollaan kohta ihan blondi. :)

Ite laitoin värinpoiston, ja tein sen vielä toisenkin kerran. Tuloksena kirkkaan keltainen tukka! Sitten hätäpäissäni juoksin kampaajalle, jossa sen korjasivat. Joku violetti väri siihen päälle ja hyvin blondeja raitoja. Hieno tuli, mutta olis pitäny mennä jo suoraan kampaajalle, kuitenkin maksoi sen verran. Minä en ainakaan kotona onnistunut blondaamaan. :D

Heei nyt laitan sen kuvan minkä lupasinkin.. jos ketään täällä kiinnostaa mun tukkakuvat.. laitan nyt kuitekin.
Aijaa.com - 8902905.jpg

Eli niillä raitaväreillä saatu aikaiseksi tuo tulos. Nyt annan tukan olla ja todennäköisesti seuraava keikka menee taas kampaajalle, on hyvä käydä välillä kampaajalla kuuntelemassa ammattilaisen neuvoja, nimittäin mua ainakin häiritsee toi punaisuus mun tukassa, ja siitä on kuulema aika hankala itse päästä eroon. :)

Jep, meikäläinen kans on ostanut hopea shampoon sekä hoitoaineen. :) Kampaajakin sanoi että hopea hoitoaine on vielä tehokkaampi kuin shampoo.
Tarkoitus ois vielä ostaa semmoisia öljytippoja mitkä on tarkoitettu hiusten latvoille, pakoltihan nämä rupeavat kuivumaan ja tukka tulee karhemmaksi. :D Ainakin helpompi muotoilla tukkaa kun ei oo niin liukas. :)

oi tostahan tuli tosi kiva! Hyvä että laitoit kuvaa, kun itelläni kans vaalennus projekti suunnitelmissa, eikä oikein tiedä mistä alottais... Kun ei viittis ihan kaikkia rahoja pistää kampaajalle, että jos kotona sais tehtyä jotain niin se ois hyvä.. :)

Kiva että tykkäät. Suosittelen ensimmäistä kertaa menemään kampaajalle, tai ainakin jos on ihan musta tukka, niinkuin mulla oli. Siitä oli sitten helppo alkaa ite pistämään raitoja kun oli jo ruskee tukka. :)

Kampaajallehan aina kannattaisi mennä, mutta ite halusin tehdä myös kotona kun oli kaveri apuna, tuli paljon halvemmaksi, ja tuntuu että kampaajat vaalentavat aina niin pikkuriikkisen kerrallaan, tietenkin vain varjellakseen asiakkaan tukkaa, mutta kun mä haluaisin ainakin ite mahd. nopeita tuloksia, varsinkin jos pistän rahaa kampaajaan. :P

Cybershopilla on tosi vahva vaalennusaine, se on siis oikeasti paljon vahvempi kuin yksikään perus markettien möhnät, jos ei pelkää että tukka tippuu päästä niin kannattaa kokeilla :)

Yhteistyössä