Ostin lapselle osamaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morso

Vieras
Niin mulla ei ole varaa laittaa kerralla montaa sataa rahaa mihinkään, joten ostin lapsen toppavaatteet osamaksulla. Nyt sitten talvikengät plussa pisteillä cittarista. Itsellekkin olis vähä pkko jostain löytää talvitakki :/

[QUOTE="mii";24765598]Lapsilisä? On satasen ja saat sillä aika komeet vermeet vaikka et koko rahaa käyttäis... ?[/QUOTE]

Katsos kun joillekin meistä se lapsilisä ei ole mitään ylimääräistä kivaa, vaan menee ihan kädestä suuhun.

Mikä vika tässä nyt on. Hyvä niin kunhan saat erät maksettua. Keväällä voit myydä sen kirpparilla ja ostaa sitten uuden( hyvässä lykyssä löytyy) taas talveksi. Keväällä ovat halvempia. Itse ostan aina talvipuvut kirpparilta. Ollaan löydetty tosi hyviä ja paljon paljon halvemmalla kuin kaupassa.

Hyvä kuitenkin, että joku ostaa ne uusina, jotta löytävät tiensä kirppareille.

[QUOTE="vieras";24765606]Katsos kun joillekin meistä se lapsilisä ei ole mitään ylimääräistä kivaa, vaan menee ihan kädestä suuhun.[/QUOTE]

no tossa vaiheessa mä miettisin et teenkö lapsia jos en pysty niille takaan kunnon elämää... Milläs osamaksun maksat jos lapsilisäkin menee suoraan muihin menoihin?

[QUOTE="mii";24765634]no tossa vaiheessa mä miettisin et teenkö lapsia jos en pysty niille takaan kunnon elämää... Milläs osamaksun maksat jos lapsilisäkin menee suoraan muihin menoihin?[/QUOTE]

Kyllähän lapsilisä on nimenomaan tarkoitettu lapsen elättämiseen, ei huvitteluun. Monet pienituloiset on riippuvaisia lapsilisistä. Niinkuin kuuluu ollakkin, ei hyvätuloisten niitä tarttis saada...

[QUOTE="vieras";24765657]Kyllähän lapsilisä on nimenomaan tarkoitettu lapsen elättämiseen, ei huvitteluun. Monet pienituloiset on riippuvaisia lapsilisistä. Niinkuin kuuluu ollakkin, ei hyvätuloisten niitä tarttis saada...[/QUOTE]

No niin ei se raha kyllä mene huvitteluun vaan ihan koko perheen ruokkimiseen. ja kyllä pienituloiset ovat riippuvaisia lapsilisistä. Ja suurituloisilta voisi karsia lapsilisän määrää.

[QUOTE="mii";24765634]no tossa vaiheessa mä miettisin et teenkö lapsia jos en pysty niille takaan kunnon elämää... Milläs osamaksun maksat jos lapsilisäkin menee suoraan muihin menoihin?[/QUOTE]

Kuka sanoo, ettei lapsellani ole kunnon elämä? Harvoin se raha kuitenkaan onnellisuutta lapselle määrittää. Kyllä meillä kaikki perustarpeet hoidetaan, ja joskus jotain kivaakin (pientä) saadaan, mutta niinkuin tuolla jo joku kirjoittikin, olemme melko riippuvaisia lapsilisästäkin.

Yhteistyössä