Jättäisitkö miehesi tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kun tää mun tuntema on syntynyt vuonna -82. On siis nykyään 29 vuotias.
Siis mikäli puhui edes siitä asiasta totta, eihän sitä osaa varmaksi sanoa.

Entäs piia, minä vuonna se sun tuntema mies olis syntynyt`?

Laita itsellesi luottokielto, onnistuu Suomen Asiakastieto Oy:n kautta. Ei saa enää lainaa kukaan otettua sun nimissäs. Tätä käytetään mm. jos on henkkarit hävinneet tai pöllitty. Sitten teet sen rikosilmotuksen (tärkeää ettei sun luottotiedot mene -> elämä hankaloituisi hurjasti ja sulla on kohta myös pieni lapsi). Harkitsisin myös lukkojen vaihtoa, samoin pankkikortin suljet ja tosiaan ne nettipankkitunnukset hoidat kuntoon. Sulje myös se puhelinliittymä tai laita sinne ainakin jotkut rajoitukset ettei se saa sulle miljoonalaskua aikaan.

Jahka mies palaa, niin puhut sen kanssa asiasta. Riippuen täysin siitä, mitä se puhuu, niin pohtisin suhteen jatkamista. Mutta jonkinmoista asioiden hoitoa hän kaipaa, terapiaa, velkaneuvontaa yms. Tsemppiä!

Olet katsonut asiaa sormien läpi, koska miehelläs oli rankka lapsuus? Hohhoijaa..

Kyllä kannattais antaa kenkää. Viimestään ennenkun lapsi syntyy. Usko pois, et jaksa holhota lapsen lisäks viellä miestäskin. Tässä maailmassa on vaikka kuinka monta miestä, jotka rakastais sua ja tulevaa lasta ihan kipeenä, ja joka tekis kaikkensa, jotta olisitte onnellisia. Sinuna tosiaan miettisin, että millasen alun lapses elämään annat.

Tekisin rikosilmoituksen ja kaiken mahdollisen, jotta saisin tuollaisen ihmisen pois elämästäni.
Tuossa tapauksessa harkitsisin myös kovasti yksinhuoltajuutta eli ei isyydentunnustamista.

Tekisin rikosilmoituksen ja kaiken mahdollisen, jotta saisin tuollaisen ihmisen pois elämästäni.
Tuossa tapauksessa harkitsisin myös kovasti yksinhuoltajuutta eli ei isyydentunnustamista.

Eikö joku viranomainen vaadi isyydentunnustamista? Ihan kun olisin joskus kuullut. Eihän se tarkoita huoltajuutta. Oman lapseni isä tunnusti lapsensa, mutta minusta tuli ainoa huoltaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24762054:
Ja eikös miehelläkin ole nykyään jonkinmoiset oikeudet vaatia isyystestiä?

On toki oikeudet vaatia. Lähtisikö tuollainen ihminen oikeasti vaatimaan?

Voin toki olla väärässäkin, mutta voihan sitä väittää, että ei muista kenen kanssa tuli sillon harrastettua seksiä?
Äärimmäisen harvoin ajattelen tällä tavalla, mutta nyt tuli ensimmäistä kertaa tunne etten tunnustuttaisi isyyttä.

• Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="minävain";24760258]Aivan uskomatontoa kuinka sitä on vaikeaa nähdä lähelleen, kaksisuuntaisen merkit ovat aivan päivän selvät. Koko siitä oireiden kirjoista löytyy vain yksi, mitä hän ei (ainakaan tällähetkellä) täytä. Olen itsekin hoitanut psykiatrisessa hoidossa olevia potilaita, miten ihmeessä en ole tajunnut että oma avomiehi on 99% varmuudella sairas.

Jos lääkäri tämän hänellä toteaa, olisi ehkä "reilua" miettiä uudelleen. Vaan miten voin enää luottaa?[/QUOTE]

Jep, lähelle on yllättävän vaikea nähdä :) et ole mitenkään sokea tai tyhmä!!
Jatko varmasti riippuu paljon siitä minkä diagnoosin mies saa ja kuinka hoito lähtee toimimaan. Jos miehellä kuitenkin on taustalla persoonallisuushäiriötä, ehkä paras ettet jää suhteeseen, kuten varmaan tiedät, sillon ei paljoa ole tehtävissä. Siihen loukkuun ei sinun kannata lapsesi kanssa jäädä.

Jos diagnoosi on kaksisuuntainen mielialahäiriö, hoidot voivat tehotakin. Mies ja sinä voitte lisäksi saada apua esim. manian ensioireiden tunnistamiseen ja voitte sopia turvajärjestelyistä(tärkeimpänä varmaan tuo rahankäytön rajoittaminen, toki muukin vahingollinen toiminta).
Tietääkseni ihan toimivia ihmissuhteita on onnistuttu rakentaa näin kun hoitotasapaino on hyvä. Vaatii tietysti sen että mies on sairaudentuntoinen, hoitomyöntyväinen ja että oikea lääkitys löytyy..
Tässä tapauksessa miestä varmaankin auttaisi jos jaksaisit pysyä hänen rinnallaan. Etusijalle tietysti menee lapsesi, jonka turvallisuudesta ja mahdollisimman tasapainoisesta kasvuympäristöstä sinun tulee huolehtia miehesi tarpeiden yli. Mutta jos mies saadaan hoidoilla tasapainoon en näe että ero olisi ihan ehdottomasti väistämätön.

Luottamuksen löytyminen on varmasti vaikeaa aluksi. Toki auttaa jos järjestätte asiat niin ettei hänellä ole mahdollisuutta petokseen. Ja luottamusta varmasti lisää myös jos itse näet että hoidot alkavat toimia. Vielä voisit katsoa jos paikkakunnalta löytyisi esim. vertaistukiryhmiä?

Valitettavasti (?) tässä sun tilanteessa ei nyt ole rakkaudesta kyse. Siis vaikka rakkautta olisikin. Kyse on sun luottotiedoista. Eli koskee myös syntymättömän lapsen taloudellista tilannetta.

Ellet tee rikosilmoitusta, sulla menee luottotiedot, etkä saa enää mistään mitään, missä tarvitaan luottotietoja. Lisäksi - koska jäät äitiyslomalle eikä tuloja ole - kaikki maksut keräävät korkoa ja maksupino senkun kasvaa.

Kyse ei nyt siis ole siitä jätätkö tämän miehen vai et, vaan kyse on paljon isommasta asiasta.

Plus, kai tajuat, että tuo suisidaalisuudella uhkailu on isointa toisen henkistä alistamista. Vaikka taustalla suisidaalisuutta, tai oikeastaan etenkin siksi. Mies yrittää, että olet niin helpottunut kun hän on hengissä, ettet viitsi enää "pienistä" urputtaa, kuten että saat tuomiot maksukyvyttömyydestä ja saat vuosien velkakierteen ja maksut jotka kasvaa vaan.

Jos nyt teet rikosilmoituksen, voit vielä selvitä ilman, että joudut kaikkia laskuja maksamaan. Miehen jättämistä voit miettiä myöhemminkin. LApsen isä hän on kuitenkin. Hoida nyt itsesi kuiville. Mies on tietoisesti, tahallaan käyttänyt sua hyväksi. Muista se.

Luitko tän, AP? Oletko tehnyt rikosilmoituksen? Tajuatko, että sulle tulee todella suuret laskut joista et äitiyslomalaisena mitenkään selviä! Siinä menee luottotiedot ehkä loppuelämäksi. Tee se rikosilmoitus, niin voit selvitä veloista. Se onnistuu vain nyt, muut ne todella jää sulle maksettavaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja YMMÄRRÄTKÖ!;24763195:
Luitko tän, AP? Oletko tehnyt rikosilmoituksen? Tajuatko, että sulle tulee todella suuret laskut joista et äitiyslomalaisena mitenkään selviä! Siinä menee luottotiedot ehkä loppuelämäksi. Tee se rikosilmoitus, niin voit selvitä veloista. Se onnistuu vain nyt, muut ne todella jää sulle maksettavaksi!

Älä lietso paniikkia, luottotiedot eivät voi mennä loppuelämäksi. Eiköhän AP jo tajunnut pointin ja tekee sen rikosilmoituksen ellei tehnyt jo.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
En tiedä jättäisinkö jos rakastaisin kovasti mut tekisin sen rikosilmoituksen ja muuttaisin kaikki korttini uusiin ja nettipankkitunnukset myös ettei mies pääse käsiksi niihin. Muuttaisin myös eri osoitteisiin ja olisi sitten miehen valinta haluaako vielä yrittää ja muuttaa käytöstään. Masennus on vakava sairaus ja mulla on kokemusta siitä et oma sisko sitä sairastaa mutta en koe että mun pitää kärisä siskoni vuoksi ja hän myös sen sanonut että se on sen sairaus ja muiden ei tulisi kärsiä sen oikuttelujen vuoksi. Mutta pointtina se et mulle luottotietojen menetys olis yhtä kun vankilaan meno ja sun elämä vaikeutuu todella paljon jos annat niiden mennä.

Tsemppiä elämääsi. Pärjäät kyl yksin lapsesi kanssa jos tarve tulee :hug:

No sun on ajateltava jo tätä tulevaa vauvaa. Onko noin "tasapainoinen" ihminen valmis isäksi? Tai roolimalliksi?

Mutta sun on ajateltava myös itseäsi. Jaksatko tollasen miehen kanssa? Jatkuvaa pelkoa missä mies on ja mitä tapahtuu?

Voittehan te jatkaa yhteistä elämäänne jos mies suostuu hakeutumaan hoitoon. Siis oikein osastolle että saavat siellä terapiat rullaamaan ja lääkityksiä kohalleen. Mutta omasta kokemuksesta sanon; tie ei tule olemaan helppo psyykkisesti sairaan puolison kanssa.

Jaksamista sulle, tee päätös esisijaisesti itsesi ja lapsesi kannalta :hug:

Älä lietso paniikkia, luottotiedot eivät voi mennä loppuelämäksi. Eiköhän AP jo tajunnut pointin ja tekee sen rikosilmoituksen ellei tehnyt jo.

Eli sun mielestä OK että suostuu makselemaan toisen nimellään ottamia pikavippejä, jotka kasvaa huimaa korkoa?!? Ei tässä paniikkia lietsota, mutta mäkin ihmettelen miten AP:n ja muiden naisten (toki mäkin olen nainen) mielestä tärkeintä tässä on nyt pohtia jättääkö ja rakastaako ja mites tästä suhteesta nyt selvitään! Kun loppuelämän kannalta oleellista on juuri nyt tehdä se rikosilomoitus. Eihän luottotieot toki mene kuin 5 vuodeksi kerrallaan, mutta eipä ole YH:lla ja lapsellaan häävi tulevaisuus, jos ei nyt tee mitään eli joutuu makselemaan toisen velkoja loppuelämän. Ne on AP:n nimissä ne velat. Siitä tulee tosi iso potti maksettavaksi ja se on pois lapsenkin hyvinvoinnista.

Kai AP nyt jo on tajunnut, ettei voi tuon miehen kanssa jatkaa. Nyt on tärkeää turvata tulevaisuus ja saada poliisi tajuamaan että ne ei ole AP:n luvalla tehtyjä laskuja.

Eli sun mielestä OK että suostuu makselemaan toisen nimellään ottamia pikavippejä, jotka kasvaa huimaa korkoa?!?

No huh, mistä tuollaista keksit. Olen monta kertaa jo sanonut, että tee se rikosilmoitus, vaihda pankkitiedot ja tee oma luottokieltoilmoitus. Mun mielestä ei vaan ole mitään järkeä puhua palturia ihmiselle, joka on varmasti muutenkin jo ihan tarpeeksi allapäin.

Ottaisin ehdottomasti. Mies ei muutu, jos sinä et muutu. Päin vastoin, hän voi jatkaa rikollista toimintaansa (koska tuohan on aivan sama kuin hän varastaisi sinulta rahaa) niin kauan kun sinä "ymmärrät" ja annat omat luottotietosi hänen käyttöönsä. Pian sinulla on kymmeniä tuhansia velkaa, luottotiedot menneet ja rahat loppu vuosiksi eteenpäin vaikka et ole itse käyttänyt rahoja.

Mikä olisi se syy, että haluaisit jatkaa liittoa miehen kanssa, joka varastaa, valehtelee ja uhkailee sinua? Lapsesi saa todella raskaat lähtökohdat suhteessa, jossa poliisi jahtaa isää ja sinä kannat vastuun kaikesta.

Ota välittömästi yhteyttä poliisiin ja velkaneuvontaan.

Miehen uhkailu itsemurhalla on lapsellista ja hyvin epäreilua käytöstä, koska sinä et ole vastuussa hänen onnellisuudestaan etkä toilailuistaan. Inhimillisesti katsoien on ymmärrettävää, että tämä huolestuttaa sinua, mutta sinä et voi estää miehesi itsetuhoisuutta, ikävä kyllä. Hän on psykiatrisen avun tarpeessa, mutta sinne ei voi ketään vastoin tahtoaan viedä.

Tee itsellesi ja lapsellesi palvelus ja lopeta suhde.

Soitin poliisille, menen huomen aamulla tekemään rikosilmoituksen ja kuulemma kuulustelevat minut samalla.

Ja puhelinliittymää en voi sulkea, sillä poliisit koittavat jäljittää sitä!!!

Tänään tuli jälleen yksi lasku eräästä nettikaupasta, minun nimelläni mies on tilannut itsellen yli 100e:n takin. Soitin paikkaan ja selvisi, että mies on mm tehnyt jopa tekaistun sähköpostin, jossa on minun sukunimeni sekä syntymävuoteni. Ihokarvat nousivat pystyyn. Miten joku voi keksiäkään sellaista?! En taida tuntea häntä YHTÄÄN. No, siellä onneksi pistivät eston, ettei minun tiedoillani pysty enää mitään sieltä tilaamaan. Ja heillä on kuulemma joku henkilö, joka hoitaa rikosasioita, hän ottaa kuulemma minuun yhteyttä.

Alkoi oikeasti pelottaa mihin kaikkeen hän pystyy :S Onneksi ystävättäreni on tulossa tänne minun tueksi ja avuksi!

Niin, toivottavasti nyt ymmärrät että ihminen, joka käyttäytyy noin, ei rakasta sua. Täällä kun nää jotkut on ehdottaneet että anna mahdollisuus... Ei kannata. Jos ihminen voi tehdä noin toiselle, se on tunteeton ja muutenkin kusipää joka ei välitä toisesta eikä hänen tulevaisuudestaan yhtään.

Yhteistyössä