Viinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
danielsin jaska on hirveeta pas .. jaskaa. mutta jim beam on semmosta että pystyy juomaan.
sitten ne hienostelevat pikkusormi pystyssä (skottilaisia) lipittelijät voi pitää suunsa kiinni tästä asiasta kun eivät siitä mitään ymmärrä kuitenkaan. :D

Viskiä ehotan miekin, kannattaa pyytää alkossa apua myyjiltä, osaavat auttaa valinnassa.

Saattaisin viedä jonkun Finlandia vodkapullonkin, jos ei tietoa, pitääkö vastaanottaja esim.viskistä tai konjakista. Tai sitten V.S.O.P. tai X.O. -konjakin, Esim. Larsen.

Vaikka päätön jo kielsi niin en ostaisi lahjaksi sekoitettua viskiä enkä sen koommin maissiviskiä vaan skottilaista single malt viskiä. Merkkiin en ota kantaa kun ovat makuasioita.

Ite en juuri perusta viskistä ja olen enempi konjakkipuolen miehiä. Lähes kaikki aidot VSOP ja XO konjakit hintaluokassa >30€ ovat hyviä.

Laphroaig:n osalta pitää tosin huomioida tosiaan tuo Islayn viskeille tyypilliset piirteet: suolaisuus ja voimakas savuisuus ja turpeisuus.Juuri nämä piirteet jakavat paljon mielipiteitä skottiviskeistä. Jotkut rakastavat islayn voimakkaita makuja, toiset taas eivät voi sietää niitä.

Toinen (turvallisempi) vaihtoehto olisi joku pehmeäaromien irlantilainen perusviski. Vaikkapa tavallinen Jameson, tai vähän erikoisempi Connemara - sitä tosin itse en ole maistanut.

Viimeksi muokattu:
Mä ostaisin jonkun maustetun tai muuten vaan "erikoisemman" pullon jotain vodkaa tai vaik giniä. Noi viskit ja konut on sellaisia, että jos niistä ei tykkää niin niitä ei saa alas edes jälkiruoissa..

35341_product.jpg

Ensimäinen ja luultavasti viimeinen konjakki, joka oli mun suuhun sopiva :p Tätä suosittelen ehdottomasti!

Yhteistyössä