mistä rahaa kulkea töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peeaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peeaa"

Vieras
Onko mitään tukea/ muuta sen tyylistä mahdollisuus hakea, josta saisi avustusta kulkea töissä. Nimittäin olen aloittamassa työt ensi viikolla hoitovapaan jälkeen. Ja kaikki tietää kuinka pieni hoitoraha on. Se hujahti heti ruokalaskuun, joten tili nollana, millä rahalla kulkea työ matka töihin? Palkka maksetaan ilmeisesti kuun lopussa =/

Mulla menee työmatkoihin julkisilla 130e/kk, että se saattaa olla isompi raha kuin "parikymppiä" mikä uupuu. Veikkaanpa, ettei sossu anna rahaa moiseen, mutta voi sitä aina kysyä.

Saahan sossusta rahaa varmaan lainaksi. Mutta sen joutuu ihan samalla lailla maksaan takaisin kun kaiken muunkin esim äitiltä lainatun satasen. Äitit vielä usein on siitä hyviä lainan antajia ettei tollasia välttist peritä takasin kuten sossun lainoja

[QUOTE="vieras";24747553]Siinä ei paljon bussikortit auta jos töihin on 40km eikä ole mitään bussiyhteyksiä![/QUOTE]

Ai mitä sitten pitäis, sossun ostaa sulle auto vai?

Olishan sulla ollut aikaa huolehtia asia, ei tainnut ihan yllärinä tulla töitten alkaminen...

Ei ole mitään sellaista varsinaisesti työmatkakuluihin tarkoitettua tukea. Paitsi työmatkavähennykset mitkä ilmoitetaan verotuksessa, mutta ne ei sua tässä vaiheessa paljoa auta.
Sossusta voit tietysti käydä kysymässä, saisitko edes lainaksi rahaa jos sulla ei ole ketään muuta keneltä lainata. Pyydä töistä palkkaennakkoa, luulisi että siellä suostutaan kun selität tilanteen.
Miten pitkä työmatka sulla on? Voisitko kulkea työmatkat pyörällä siihen asti, kun saat ekan tilin?

työmatka 25km suuntaansa, eikä julkisia ole mahdollisuus käyttää,kun niitä ei kulje =/
Kyse on noin 100-150€
Pitää kysyä varmaan sossusta, mutta jos ei muu auta niin lainarahaa kai otettava =(

[QUOTE="vieras";24747577]Ai mitä sitten pitäis, sossun ostaa sulle auto vai?

Olishan sulla ollut aikaa huolehtia asia, ei tainnut ihan yllärinä tulla töitten alkaminen...[/QUOTE]

ei tätä kerennyt kauaa suunnitella, kun viime viikon perjantaina sain tiedon =/

[QUOTE="peeaa";24747579]työmatka 25km suuntaansa, eikä julkisia ole mahdollisuus käyttää,kun niitä ei kulje =/
Kyse on noin 100-150€
Pitää kysyä varmaan sossusta, mutta jos ei muu auta niin lainarahaa kai otettava =([/QUOTE]

Lainarahaa se sossun rahakin on.

[QUOTE="peeaa";24747579]työmatka 25km suuntaansa, eikä julkisia ole mahdollisuus käyttää,kun niitä ei kulje =/
Kyse on noin 100-150€
Pitää kysyä varmaan sossusta, mutta jos ei muu auta niin lainarahaa kai otettava =([/QUOTE]

Miten aattelit päästä noin halvalla jos julkiset ei kulje? Omaa autoa tuolla rahalla tuskin saa?

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;24747623:
Miten aattelit päästä noin halvalla jos julkiset ei kulje? Omaa autoa tuolla rahalla tuskin saa?

Ehkä sillä on kuitenkin oma auto, muttei rahaa ostaa bensaa. Tuskin tollaisessa paikassa pystyisi ilman omaa autoa asumaankaan. Milläs sieltä kuljettaisiin kaupassa ja yleensäkään yhtään mihinkään, jos ei bussitkaan kulje

[QUOTE="peeaa";24747607]ei tätä kerennyt kauaa suunnitella, kun viime viikon perjantaina sain tiedon =/[/QUOTE]

Siis sait perjantaina tiedon että hoitovapaasi loppuu ens viikolla?

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;24747623:

auto on vaan se menovesi puuttuu =D
Enemmänkin kuussa menee bensoihin, mutta 1viikko on ettei kulkemista

ja se sossu ei heti tee mitään päätöksiä, niissäkin menee aikaa. Suosittelen tosiaan lainaamaan ne rahat jostain ja maksamaan palkan tullen. Ja muista varata ensi kuussa kulkemiseen.

Kulkeeko kukaan työkavereistasi samasta suunnasta töihin? Kun työt alkaa kannattais kysellä vaikka kimppakyytejä niin säästäiset edes vähän. Ja 25 kilsaa menee pyörällä aika helpostikkin. Ainakin mun mies polkeen ton matkan joka päivä töihin pyörällä ihan vaan kuntoiln vuoksi.

[QUOTE="vieras";24747655]ja se sossu ei heti tee mitään päätöksiä, niissäkin menee aikaa. Suosittelen tosiaan lainaamaan ne rahat jostain ja maksamaan palkan tullen. Ja muista varata ensi kuussa kulkemiseen.[/QUOTE]

näin on tehtävä

ja tosiaan kyllä sitten palkasta jääkin bensaan nyt kun hoitovapaalla, niin rahaa ihan eritavalla, eli ei yhtään ylimääräiseen.

Kulkeeko kukaan työkavereistasi samasta suunnasta töihin? Kun työt alkaa kannattais kysellä vaikka kimppakyytejä niin säästäiset edes vähän. Ja 25 kilsaa menee pyörällä aika helpostikkin. Ainakin mun mies polkeen ton matkan joka päivä töihin pyörällä ihan vaan kuntoiln vuoksi.

lapsien kanssako????

Pitää kysellä kimppakyytiä, mutta luulen, että silti pitää minun autolla kulkea,kun on lapsia.
Parasta etsiä jostain raha lainaksi =)

[QUOTE="vieras";24747637]Ehkä sillä on kuitenkin oma auto, muttei rahaa ostaa bensaa. Tuskin tollaisessa paikassa pystyisi ilman omaa autoa asumaankaan. Milläs sieltä kuljettaisiin kaupassa ja yleensäkään yhtään mihinkään, jos ei bussitkaan kulje[/QUOTE]

Emt, mä käyn kävellen tai pyörällä. Täältä kulkee kyllä busseja vaikka minne, mutta ei yhtään meiltä kauppaan, eikä mulla oo ajokorttia. ;) Maalla asutaan.

Omaa valmiiksi omistettua autoa en kyllä tajunnut ajatella. :) Ap vois hankkia kimppakyydin?