Siis millä logiikalla isät tulee vaihtamaan tyttönsä vaatteet naisten pukkariin?

• Viestiketjun aloittaja ärrärrrrrr
  • Ensimmäinen viesti
ärrärrrrrr
Oon nyt muutaman kerran törmännyt liikuntapaikoissa tällaseen, että jos on joku lasten jumppa tms ja isä tyttöään sinne tuomassa, vaatteet tullaan vaihtamaan naisten pukkariin. Joo-o, onhan se tyttö joka vaihtaa vaatteet eikä isä, mutta eikö niille isille tuu mieleen, että siellä voi olla myös muita alastomia tyttöjä tai aikuisia naisia? Pokkana kävellään vaan sisään ja sanotaan että oho, jos siellä onkin joku tissit paljaana. Kyllähän uimahallissakin ollaan aina sen aikuisen sukupuolen mukaisella puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrärrrrrr;24740349:
Oon nyt muutaman kerran törmännyt liikuntapaikoissa tällaseen, että jos on joku lasten jumppa tms ja isä tyttöään sinne tuomassa, vaatteet tullaan vaihtamaan naisten pukkariin. Joo-o, onhan se tyttö joka vaihtaa vaatteet eikä isä, mutta eikö niille isille tuu mieleen, että siellä voi olla myös muita alastomia tyttöjä tai aikuisia naisia? Pokkana kävellään vaan sisään ja sanotaan että oho, jos siellä onkin joku tissit paljaana. Kyllähän uimahallissakin ollaan aina sen aikuisen sukupuolen mukaisella puolella.
Saman olen huomannut :(

"öööö"
[QUOTE="Mamma italiana";24740362]ehkà se ei tiedà ettà pukkari on pukuhuone[/QUOTE]

Siis mitä meinaat? Että jos ne on tulossa lapsensa vaatteita vaihtamaan tilaan, jossa lukee naisten pukuhuone tai on sellainen naishahmologo, ne ei tajua että siellä ollaan alasti??

"Mamma italiana"
[QUOTE="öööö";24740371]Siis mitä meinaat? Että jos ne on tulossa lapsensa vaatteita vaihtamaan tilaan, jossa lukee naisten pukuhuone tai on sellainen naishahmologo, ne ei tajua että siellä ollaan alasti??[/QUOTE]

ihan vaan irvailin kun en olisi ilman asiayhteyttà tiennyt mikà on pukkari. ei muuten liittynyt mitenkààn varsinaiseen asiaan

No ehkä sillä logiikalla, etteivät tajua, että pukuhuoneessa on samaan aikaan muitakin, kuin se lapsen jumpparyhmä. Ja kyllä minäkin poikani sinne poikien pukuhuoneeseen veisin mieluummin kuin tyttöjen puolelle, jos en ole itse kyseiseen jumpparyhmään menossa. Tosin ei ole tällaista tilannetta oikeasti tullut vastaan, joten oikeasti varmaan delegoisin tämän homman miehelle.

"piupau"
Ehkäpä nää isit ei halua, että heidän tyttönsä riisuu miesten keskellä. Riippuu lapsen iästä, mutta varmaan tytölle kuitenkin mukavempaa vaihtaa vaatteet siellä naisten pukuhuoneessa.

"a.p"
No en minäkään vie poikaani naisten pukkariin, kun huolehdin hänet harrastukseensa. Tosin pukkarissa on vain joukkuekaverit vanhempineen, ei "ulkopuolisia".
Tää on varmaan ainoa mahdollinen selitys. Eli ne luulee, että siinä pukkarissa ei ole ketään muita, kun se jumpparyhmä tai balettiryhmä. Tosin, miksi ne ei siltikään vois viedä sitä tyttöään miesten pukkariin? Ai, ne ei halua, että vieraat miehet näkee sen tytön alasti vai? No ehkei se joukko siellä tyttöjen pukkarissa halua, että sen yhden isä on siellä kun ne kaikki pikkutytöt siellä vaihtaa vaatteitaan.

Nämä paikat, missä itse olen törmännyt miehiin naisten pukuhuoneessa on sellaisia, missä on kuntosalia ja monen moista toimintaa meneillään samaan aikaan. Eli paljon muutakin kun se lasten jumppa tms.

Musta ei ole kiva vaihtaa vaatteita ja käydä suihkussa siten, että pitää pelätä tuleeko sinne joku äijä pikkuprinsessansa kanssa just sillon.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24740430:
No ehkä sillä logiikalla, etteivät tajua, että pukuhuoneessa on samaan aikaan muitakin, kuin se lapsen jumpparyhmä. Ja kyllä minäkin poikani sinne poikien pukuhuoneeseen veisin mieluummin kuin tyttöjen puolelle, jos en ole itse kyseiseen jumpparyhmään menossa. Tosin ei ole tällaista tilannetta oikeasti tullut vastaan, joten oikeasti varmaan delegoisin tämän homman miehelle.
Ja sä luulisit, ettei niitä alastomia miehiä siellä pukkarissa haittaisi, jos sä siellä olisit vai? Parempi ehkä, että delegoit sen homman sitten miehellesi...

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
[QUOTE="a.p";24740464]
Musta ei ole kiva vaihtaa vaatteita ja käydä suihkussa siten, että pitää pelätä tuleeko sinne joku äijä pikkuprinsessansa kanssa just sillon.[/QUOTE]

No voi että.

Aikunen akka olet sentään. Kyllä sä nyt ton kestät. Pahempi ajatus minusta on vieraat aikuiset äijät pikkutyttöjen kanssa samassa pukuhuoneessa, olkoonkin isi mukana mutta silti!

"vieras"
[QUOTE="a.p";24740472]Ja sä luulisit, ettei niitä alastomia miehiä siellä pukkarissa haittaisi, jos sä siellä olisit vai? Parempi ehkä, että delegoit sen homman sitten miehellesi...[/QUOTE]

Ehkä sä olet tavallista estoisempi aikuinen? Oikeesti, mietipä niiden LASTEN kannalta asiaa, äläkä syynää vaan omaa napaas.

[QUOTE="vieras";24740478]No voi että.

Aikunen akka olet sentään. Kyllä sä nyt ton kestät. Pahempi ajatus minusta on vieraat aikuiset äijät pikkutyttöjen kanssa samassa pukuhuoneessa, olkoonkin isi mukana mutta silti![/QUOTE]

niin, ihmettelin viime kesàistà uimakoulua suomessa, kaikki lapset olivat miesten puolella, ilman omaa isàà tai àitià

"a.p"
[QUOTE="vieras";24740478]No voi että.

Aikunen akka olet sentään. Kyllä sä nyt ton kestät. Pahempi ajatus minusta on vieraat aikuiset äijät pikkutyttöjen kanssa samassa pukuhuoneessa, olkoonkin isi mukana mutta silti![/QUOTE]

Siis uskomatonta! Todella itsekäs ajatus. Eihän sillä miehellä ole mitään oikeutta tulla naisten pukkariin. Mä yhdessä paikassa kävin sanomassa asiasta, ne isukit ohjattiin sitten erilliseen tilaan tyttöjensä kanssa. Se taitaa olla kaikista paras järjestely.

Kyllä, mä olen aikuinen akka, joo-o, mutta haluan suihkutella rauhassa ilman vieraiden miehen läsnäoloa.

Etkö tajua, että se jonkun isä on vieras aikuinen äijä niille kaikille muille tytöille? Ja hui että. Kyllä mun tyttö ainakin käy uimahallissa miesten puolella, mikäli mä en ole uimahallissa mukana. Pitäisköhän sanoa tolle mun ukolle, että ens kerralla ne voiskin sit mennä naisten puolelle, ettei "vieraat aikuiset äijät" näe mun tyttöäni alasti.

Tää ajatuksen juoksu on ihan absurdi. Se on n-a-i-s-t-e-n pukuhuone, naisten suihku, naisten tila.

Joo, mua kiehuttaa tää.

[QUOTE="a.p";24740472]Ja sä luulisit, ettei niitä alastomia miehiä siellä pukkarissa haittaisi, jos sä siellä olisit vai? Parempi ehkä, että delegoit sen homman sitten miehellesi...[/QUOTE]

Niin siis samaa tarkoitin, kuin tuo toinenkin vastaaja, eli olettaisin, ettei pukkarissa ole silloin muita ryhmiä.

Minkähän ikäisistä tytöistä tässä on kyse? Eikait ne miehet siellä miestenpukkarissa mitään hulluja seksipetoja ole, joita kiinnostaisi piirun vertaa joku alaston 5v tyttö? Jos taas kyseessä esim. jo kouluikäinen tytsy, niin kai se nyt jo osaa mennä ihan yksin sinne pukkariin? Ei kouluikäinen tarvite vanhempia pukemiseen ja riisumiseen. Voihan sitä myös pyytää jotain jumppakaverin äitiä vähän katsomaan sen lapsen perään, jos ei yksin uskalla mennä.

"mä"
Mitä ne siivojanaiset sitten miesten pesu- ja pukutiloissa sitten tekevät samaan aikaan, kun siellä on alastomia miehiä. Eikö miehillä ole oikeutta yksityisyyteen?

Katsohan aloittaja peiliin.

"a.p"
[QUOTE="vieras";24740485]Ehkä sä olet tavallista estoisempi aikuinen? Oikeesti, mietipä niiden LASTEN kannalta asiaa, äläkä syynää vaan omaa napaas.[/QUOTE]

No mietin oman lapseni kannalta. En halua, että ne oudot miehet on siellä naisten pukkarissa, kun mun tyttö vaihtaa vaatteita. Tajusitko pointin? Sen lisäksi en välitä suihkutella itseäni siellä joidenkin äijien nähden.

Ne isät voi keksiä jonkun muun ratkaisun, mutta ei ne voi naisten pukkariin tulla. Voisko vaikka vaihtaa vaatteet jo kotona ja riisua vaan päällysvaatteet ennen kun tulee sinne jumppaan? Tai niin kun tuolla yhdessä paikassa tehtiin, että heille löytyikin oma tila. Vois isukki vaikka kysästä jostain infosta, että mitenkäs kannattaisi toimia. Mutta mun mielestä on aika itsekästä marssia vaan sisään välittämättä siitä porukasta, jolle se pukuhuone on oikeasti tarkoitettu.

"vieras"
[QUOTE="a.p";24740538]NoSen lisäksi en välitä suihkutella itseäni siellä joidenkin äijien nähden.

Voisko vaikka vaihtaa vaatteet jo kotona ja riisua vaan päällysvaatteet ennen kun tulee sinne jumppaan? [/QUOTE]

No sinne suihkuunkinko ne miehet tulee? Enpä usko.

Mitä jos itse tekisit noin, ja kävisit kotona vasta suihkussa?

"a.p"
[QUOTE="mä";24740535]Mitä ne siivojanaiset sitten miesten pesu- ja pukutiloissa sitten tekevät samaan aikaan, kun siellä on alastomia miehiä. Eikö miehillä ole oikeutta yksityisyyteen?

Katsohan aloittaja peiliin.[/QUOTE]

Ei mun mielestä siivojanaisten kuulukaan olla jossain miesten pukkarissa sillon kun siellä niitä miehiä on. Oonko mä jossakin väittäny niin? Ja johan mä tuossa valitin tuolle yhdelle mammalle, joka sanoi että menisi poikansa kanssa ennemmin miesten pukkariin kun naisten pukkariin.

Ja kyllä tykkään kattella peiliin. Tässä asiassa kyllä koen olevani oikeassa, että eri sukupuolille tarkoitetut pukeutumistilat vois pysyä sellaisina. Tai sittenhän voisi olla sellaisia unisex-tiloja, kaikki sekasin vaan...

[QUOTE="mä";24740535]Mitä ne siivojanaiset sitten miesten pesu- ja pukutiloissa sitten tekevät samaan aikaan, kun siellä on alastomia miehiä. Eikö miehillä ole oikeutta yksityisyyteen?

Katsohan aloittaja peiliin.[/QUOTE]

Eh, tekevät työtään? Onko hei HIUKAN eri asia...

Mä olen ap:n kanssa ihan samoilla linjoilla; ärsyttää jo ajatuskin, että vieras ukko tulisi naisten pukkariin, jossa olisin vaihtamassa vaatteita.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Tästä aiheesta on vähän hankalaa keskustella, koska on niin erilaisia käytäntöjä, ryhmiä ja liikuntapaikkoja. Uimahallissahan homma on ihan selvä, koska siellä on ne pukuhuoneet erikseen merkitty ja siellä on aina ihmiset alasti ja useimmiten muitakin kuin se yksi ryhmä. Meillä päin kaikissa liikuntapaikoissa ei ole pukuhuoneita erikseen merkitty miehille tai naisille, vaan ne menee ryhmien mukaan. Esimerkiksi tytön jumpparyhmässä sinne liikuntatilaan pääsee vain sen yhden pukuhuoneen kautta ja ryhmä siis kokoontuu sinne aluksi ja esim vanhempien infojutut hoidetaan siellä.

"a.p"
[QUOTE="vieras";24740566]No sinne suihkuunkinko ne miehet tulee? Enpä usko.

Mitä jos itse tekisit noin, ja kävisit kotona vasta suihkussa?[/QUOTE]

Ai kun kiva, sitten täällä olis alotus siitä, että "nainen haisi pahalta bussissa/töissä/kaupassa". Haluaisitko itse jonkun hikitreenin jälkeen olla käymättä suihkussa, etenkin jos et mene suoraan kotiin?

Mitä varten sä luulet, että ne suihkut siellä on? Ei täällä ainakaan ole mitään erillisiä koppeja, vaan ihan suora näkymä pukkariin tuosta suihkusta. Ei ovea ei sermiä, lasia, ei mitään.

Mutta sun mielestä siis miehillä on suurempi oikeus tulla naisten pukkariin kun naisella käydä suihkussa ilman vieraita miehiä samassa tilassa?

Yhteistyössä