Etupyllyttelijät, kysymys! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2v:n ja 1v:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2v:n ja 1v:n äiti

Vieras
Eli siis ne jotka nimittää pimppaa, lapsen tai omaa, niin etupyllyksi. Käytättekö useinkin asioille aivan eri nimiä? Eli kerrotte esim. nenästä, että se on kolmas korva? Tai varpaasta, minisormet? Tai joku traktori, prumprumauto, koska sana "traktori" sorahtaa ikävästi?
Mulla on 2v tyttö ja tänään kysyi ekan kerran saunassa mikä äitillä on. Sanoin että se on äitin pimppi. Sitten hän kysyi, että mikä hänellä on. Vastaus oli, että se on sinun pimppi. Hän kysi myös, mikä isillä on, ja pikkuveikalla.

olisikohan mun pitänyt vastata että äitillä ja sulla on etupylly, veikalla ja isillä putket.Kerhossa joku täti on puhunut tytölle etupyllystä. Kysyi multa, missä on etupylly. Sanoin ettei ole olemassa etupyllyä. Tyttö kommentoi, että "eieiei" :)

Ja siis. Miksi te kutsutte sitä etupyllyksi? Näettekö siinä jotain hyötyä? Kertokaa oikeesti. Mua kiinnostaa ihmisten näkemykset eri asioista.

No se ei ole minusta sopiva sana minkään ikäselle. Meiän 11v tuli joskus pari viikkoa sitten koulusta, ja kysyi mikä on pimppa. Minä sanoin että en kyllä tiedä, sellaista ei ole olemassa.

Sitten minulla on eskarilainen, viisivuotias ja kolmivuotias, joista yksi poika. Niilläkin on vaan ne etupyllyt.

Ei oikeesti, käyttääkö joku tuollaista termiä. Voiko olla ällömpää nimeä eihän sillä ole pyllyn kanssa mitään tekemistä. Miksei voi asioista puhua niiden oikeilla nimillä. Ei kai sukupuolielimen nimi nyt mikään kirosana ole vaan ihan yhtä luonnollinen sana kuin vaikka "nenä".

En käytä etupyllyä tai mitään muutakaan sukupuolielimiä kuvaavia nimiä. En todellakaan ala kuuntelemaan sitä nöyryyttävää "pimppipimppipimppi"- tai "pippelipippelipippeli"-hokemista. Eiväthän ihmiset käy ihan pienille lapsille seksistä tai vaikka orgasmeistakaan puhumaan juuri siksi, koska lapsen ymmärrys ei riitä.

pojilla on "pippulit", tytöillä ei. selvis kun oli talvella saunomassa isin ja sen kavereiden kanssa ja huuti vannasta saunan lattialta ett xxxx:llä ja xxxx:llä ja isilläkkii on piini piini pippuli. :D en tiiä mistä moisen termin on oppinu. :) ikinä ei oo kysyny ett mikä äitillä on. neitillä ikää 2,5v..

[QUOTE="vieras";24735932]En käytä etupyllyä tai mitään muutakaan sukupuolielimiä kuvaavia nimiä. En todellakaan ala kuuntelemaan sitä nöyryyttävää "pimppipimppipimppi"- tai "pippelipippelipippeli"-hokemista. Eiväthän ihmiset käy ihan pienille lapsille seksistä tai vaikka orgasmeistakaan puhumaan juuri siksi, koska lapsen ymmärrys ei riitä.[/QUOTE]

Kyllä pimpillä ja pippelillä on elämässä paljon muutakin käyttöä kuin seksi. Eikö ole ihan luonnolista puhua esim. pippelistä jo ihan pienelle lapselle kun käy vaikka pissalla?

Voi taivas! Kyllä meillä on puhuttu asioista asioiden oikeilla nimillä. Pimppi ja pippeli ovat nämä termit mitä meillä on käytetty. Poikani hoki 4v ollessaan vittu-sanaa aikansa. Mulle alkoi riittämään ja tokaisin, että nyt mulle riittää. Perään selitin, että vittu on naisen pimpin haukkumasana. Siihen jäi tältä pojalta vitun huutelut aika pitkäksi aikaa.

[QUOTE="vieras";24735932]En käytä etupyllyä tai mitään muutakaan sukupuolielimiä kuvaavia nimiä. En todellakaan ala kuuntelemaan sitä nöyryyttävää "pimppipimppipimppi"- tai "pippelipippelipippeli"-hokemista. Eiväthän ihmiset käy ihan pienille lapsille seksistä tai vaikka orgasmeistakaan puhumaan juuri siksi, koska lapsen ymmärrys ei riitä.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta kysyn että varmaankin olet kertonut lapselle nämä tavalliset sormet, varpaat korvat ym. Mutta miten nämä alakainalon värkit on nimetty? Vai ovatko ne nimeltään "asiat joista ei puhuta"? Tuota ei lapsi ainakaan pysty hokemaan. Jotenkin tuntuu kierolta ihmiseltä joka heti sotkee lapsen alapään anatomian seksiin.

Tarviiko oikeasti kysyä miksi joku käyttää kiertoilmauksia? Miksi niitä kiertoilmauksia käytetään? Meilläkin puhutaan pimpasta, muttei se sen virallisempi nimi ole kuin etupeppu/-pyllykään.

Jos mietit asiaa toiselta kannalta: Jos pimppa on ruumiinosa siinä missä korava tai sormi tai varvas, niin annatko lapsen kesällä juoksennella peppu ja pimppa paljaana? Jos on vaikka edes mekko päällä, niin mihin siinä pikkareita enää helteellä tarvii?

Ihan mielenkiinnosta kysyn että varmaankin olet kertonut lapselle nämä tavalliset sormet, varpaat korvat ym. Mutta miten nämä alakainalon värkit on nimetty? Vai ovatko ne nimeltään "asiat joista ei puhuta"? Tuota ei lapsi ainakaan pysty hokemaan. Jotenkin tuntuu kierolta ihmiseltä joka heti sotkee lapsen alapään anatomian seksiin.

Sukupuolettomasti vain alapää ja takapuoli, jokaisella ihmisellä. Ei ole tullut lisäkysymyksiä tai tuota päätöntä hokemista.

[QUOTE="vieras";24736201]Sukupuolettomasti vain alapää ja takapuoli, jokaisella ihmisellä. Ei ole tullut lisäkysymyksiä tai tuota päätöntä hokemista.[/QUOTE]

Vieläkään en ymmärrä miksi lapselle ei voi kertoa kysyttäessä tästä ihmisen aika perustavaa laatua olevasta erosta. Minusta sitä että itsestä tuntuu vaivaantuneelta puhua näistä "alapään" asioista ei pitäisi siirtää lapselle. Tuo "päätön hokeminen" tuntuu aika kaukaa haetulta. Hokeehan se lapsi jos vanhemmat siitä tekee jonkun erikoisen asian. Vai kulkeeko lapsenne koko ajan "silmäsilmäsilmänenänenänenäjalkajalkajalka"?

Kyllä mun pojat juoksentelee kesällä pitkin kotimarkkia ilkosen alasti. Toki asumme maalla. Sisätiloissa ovat välillä talvisinkin alasti. Ainakin näillä vanhimmilla lapsillani on ollut jopa kausia, että vaatteet ahdistaa eivätkä tahdo pysyä päällä. Ja itse asiassa monesti pitkien housujen alta puuttuu alushousut, jos ovat itse pukeneet.

[QUOTE="vieras";24736101]Tarviiko oikeasti kysyä miksi joku käyttää kiertoilmauksia? Miksi niitä kiertoilmauksia käytetään? Meilläkin puhutaan pimpasta, muttei se sen virallisempi nimi ole kuin etupeppu/-pyllykään.

Jos mietit asiaa toiselta kannalta: Jos pimppa on ruumiinosa siinä missä korava tai sormi tai varvas, niin annatko lapsen kesällä juoksennella peppu ja pimppa paljaana? Jos on vaikka edes mekko päällä, niin mihin siinä pikkareita enää helteellä tarvii?[/QUOTE]

Heh. meillä kyllä sai tyttö aika pitkälti viime kesän juoksennella ilman alkkareita mekon kanssa :)

Ei meillä kyllä mitään ylenmääräistä hokemista ole esiintynyt pimppi ja pippeli
-sanoista. Joskus ovat kysyneet minulta lähipiirin ihmisistä, että kumpiko sillä ja sillä on. Siinä ovat sitten samalla sisäistäneet sukupuolien välisen eron.

Ruokapöydässä 4v mainitsi äidillä olevan pienen pippelin ja minä korjasin, ettei minulla ole pippeliä, mutta teillä kaikilla lapsilla meidän perheessä on. Kysyin vielä, että mitä te sitten olettekaan, kun teillä on pippelit. 2v poika lusikoi ruokaa suuhunsa ja siinä välissä vastasi, että munamiehiä. Siihen se keskustelu sitten niiltä osin jäi.

Mun äiti käytti ja käyttää edelleen tota etupylly-sanaa :D En aiemmin edes hoksannut sen olevan hassu sana kunnes opin (senkin asian) täältä. Ja nyt se sitten kuullosta minustakin hassulta.

Meillä on tyttärillä pimpsat. Pimppi-sana ei oikein tuntunut mun suuhun sopivalta sanalta, en tiedä miksi.

haloo onko pimppi ja pippeli ihan oikeat nimet sukupuolielimille?? nekin ovat keksittyjä ihan niinkuin etupyllykin. nää etupylly ihmettelijät ovat noin kaksivuotiaan tasolta, kun pyllyjutut niin kovasti kiinnostaa.kutsukoon kukin ihan millä nimellä vaan, mitä väliä...

Vieläkään en ymmärrä miksi lapselle ei voi kertoa kysyttäessä tästä ihmisen aika perustavaa laatua olevasta erosta. Minusta sitä että itsestä tuntuu vaivaantuneelta puhua näistä "alapään" asioista ei pitäisi siirtää lapselle. Tuo "päätön hokeminen" tuntuu aika kaukaa haetulta. Hokeehan se lapsi jos vanhemmat siitä tekee jonkun erikoisen asian. Vai kulkeeko lapsenne koko ajan "silmäsilmäsilmänenänenänenäjalkajalkajalka"?

No kuinkahan moni käyttää naisen sukupuolielimestä nimeä emätin ja miehen sukupuolielimestä nimeä penis, sillä nehän ne niiden oikeat nimet ovat. Kaikki pimpit ja pippelit ovat samalla tavoin lempinimiä kuin paljon parjaamanne etupylly. Pimpit ja pippelit ovat myös yhtä vääriä nimikkeitä kuin alapääkin. Mielestäni väärempiäkin.

Mä muistutin eilen 9-vuotiasta saunassa pesemään pimpin ja pyllyn. "Äiti, älä sano pimppi, se on niin vauvamaista" sanoi tyttö. Kysyin että mitä mä sitten sanon. Pimppa, kuulemma. Mikä musta kuulostaa sopimattomalta. Sanoin, että mä sanon pimppi niin sano sä sitten pimppa jos haluat.

En tiedä mistä on sanan kuullut, kavereiltaan kai. Mutta eipä tuostakaan mitään suurempaa juttua tullut. Eikä meillä lapset ole ikinä hokeneet noita pippeli-ja pimppi -juttuja, ihan on vauvasta asti nimetty lasten alapäät näin eikä siitä ole tullut mitään ihmeellistä asiaa.

Yhteistyössä