Onko muilla tutteli??

aiheuttanut vauvalle oksennusta melkosittain joka syötön jälkeen? Vihreän kakan takia vaihettiin väliaikasesti nan1:stä tutteliin ja kakan väri korjaantu, mutta oksentelu alko. Nan1 taas käytössä ja ihan kuin pojalla olisi vatsanpuruja. Huoh, mitä muita korvikemerkkejä on markkinoilla?? Apu kelpaisi..

Meillä on ollu nan 1 käytössä ja kakan väri muuttui jossain vaiheessa (ehkä n.1-2kk iässä) sellaseksi vihreäksi saveksi ja haisi tosi pahalle. Nyt kun vauva on 3kk ni kakka on taas keltaisen ruskeaa, eli muuttui yhtäkkiä. Mietin kanssa jos vaihtaisi korvikemerkin nannista tutteliin, mutta en tiedä uskallanko kokeilla et jos tulee pulauttelua/vatsan väänteitä. Itseä vähän kauhistutti kun huomasin et nanni valmistetaan Espanjassa..

Meillä on tuo tutteli. poika pian 8viikkoa. Ainut ongelma siinä oli että pulautteli tosi paljon, mutta joku tuolla huhtikuisten palstalla vinkkas sellasesta korvikkeen sakeuttajasta, merkkiä en just nyt muista, mutta apteekista saa kun kysyy vauvalle korvikkeen sakeuttajaa ! toiminut todella hyvin pulautuksia tulee enää harvakseltaan ja ei kovin kallistakaan oo 4.90e sellanen rasia :) tuota saa valmiiksi sakeutettunakin kaupasta, mutta meillä oli tuota tuttelia kaapit täynnä niin kokeiltiin tuota ja toiminu hyvin niin pysytään sit siinä. Valmiiks sakeutettuna se on sellanen vaaleansininen purkki. Merkkiä en tosin muista :confused:

Hei!

Testasimme vauvallemme pari kertaa Tuttelia ja hän oksensi sen jälkeen monta kertaa kaaressa. Normaalisti vauvamme ei siis edes pulauttele ja siksipä en pitäisi normaalina oksentelua Tuttelin syönnin jälkeen. Itse en ainakaan enää ikinä syötä Tuttelia vauvalleni. Tutteli on kait jotenkin niin "vahvaa" että jotkut vauvat eivät noin vaan pysty sulattamaan Tuttelia. Meidän vauva on siis nyt 3 kk.

Ihan varoituksena: jos Tutteli ei sopinut korvikkeeksi, kannattaa varovasti aikanaan kokeilla Muksun ruokia, jossa on ns. maitoa. Meidän esikoinen sai aikanaan purkin Tuttelia (ja purkin Nania), joka suihkusi ulos. Ja saman tekivät kaikki Muksun purkkiruuat, jos niissä oli maitoa. Muiden valmistajien ruuat kävivät. Valmispuuroja en uskaltanu edes kokeilla.

Ihan pakko oli tulla tänne kommentoimaan. Eli EI tuttelille!

Meillä esikoinen joutui kärsimään ihan turhaan kaksi kertaa sairaalassa ollessaan vauva, kun epäiltiin vaikka mitä. Tuttelin annon jälkeen siis oksenteli reilusti ja meni ihan veteläksi. Tajusin itse sitten mitä yhtäläisyyttä näillä oireilla. Sitten sanoivatkin sairaalasta, että Tutteli ei sovi monelle vauvalle ja aiheuttaa juuri näitä oireita. En ymmärrä miksi sitten koko tuttelia on kaupanhyllyllä. Itselle jäi ainakin tosi kurja fiilis :( pikkunen kun joutui silloin kärsimään vaikka mitä ihan turhaan. Nyt toiselle lapsella olen tarjonnut vain NANnia tarpeen vaatiessa.

Figaroo, Joko löysitte sopivamman korvikkeen kuin Tuttelin? Olen kuullut, että kaupan valmiskorvikkeista Baby Semp olisi melko vatsaystävällinen. Kannattaisi ehkä harkita sitä. Tai sitten kokeilla ehkä jopa jauhekorviketta... Jostain syystä jauhekorvike olisi paremmin siedetty kuin valmis liuos? Tietty onhan siinä oma "askartelunsa" sen kanssa, mutta kyllä siihenkin tottuu...

Baby Semp on täällä sopinut hyvin, vaikka herkkävatsaisia tuntuu tämä kakkonenkin olevan! Meillä kyllä muksut ovat pulautelleet runsaasti korvikemerkistä riippumatta, mutta tuo Semp on vähiten vatsavaivoja aiheuttanut. Kannattaa kokeilla!

Meillä kaksoset juo tuttelia, syntyivät keskosina joten sairaalassa kysyivät kumpaa haluan sitten antaa; tuttelia vai nania ja valitsin tuttelin. Ihan hyvin on mennyt, ja sopii kyllä minun pojille. Toisella tosin oli jossain vaiheessa aika paljon pulauttelua, mutta ostin apteekista nutrilonin nutriton jauhemaista ruoan sakeuttajaa, pulauttelu loppui, nyt ei olla pariin kk sakeutettu maitoa ja pulauttelua ei ole ollut. :)

Meillä kaksoset juo tuttelia, syntyivät keskosina joten sairaalassa kysyivät kumpaa haluan sitten antaa; tuttelia vai nania ja valitsin tuttelin. Ihan hyvin on mennyt, ja sopii kyllä minun pojille. Toisella tosin oli jossain vaiheessa aika paljon pulauttelua, mutta ostin apteekista nutrilonin nutriton jauhemaista ruoan sakeuttajaa, pulauttelu loppui, nyt ei olla pariin kk sakeutettu maitoa ja pulauttelua ei ole ollut. :)
Meillä kanssa toi sakeuttaja käytössä ja tänään pitkästä aikaa kokeiltiin pysyykö maito sisällä, meillä poika siis 5kk. Viimeks noin 3kk iässä kun kokeiltiin niin vielä tuli takasin. Tänään ei ainakaan tullut ylös josko ruvettais antaa ilman sakeuttajaa :)

Yhteistyössä