Suositelkaa koirarotua lapsiperheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni on sitä mieltä että trimmattava koira on todella työläs, trimmattavan karkeakarvaisen omistajana olen täysin erimieltä. Jos ei rahasta ole kiinni, on se oikeastaan hyväkin vaihtoehto. Trimmatuista ei välttämättä lähde ollenkaan/vähän karvaa ja koira on siistin näköinen.
Onko muka vaivalloista viedä koira esim. 4 kertaa vuodessa trimmaajalle ja hakea pois? Ei.

Nojoo...

Onhan niit nyt rotuja jotka on ihan selvästi enemmän lapsiystävällisiä, ku toiset.
Jokainen koira on kuitenki yksilö, et sen mukaan sit...

Kyllähän siihen lasten kanssä pärjäämiseen vaikuttaa kasvatus, ympäristö ja juuri sen yksilön luonne enemmän kuin rotu. Aika karua, jos haluaa harrastaa koiran kanssa esim. pk-lajeja, suojelua tai agilityä ja ei voi lasten takia ottaa kun sen saakutin kultaisennoutajan tai lapinkoiran (vai mitä täällä nyt aina lapsiperheisiin tyrkytetään).

Kyllähän siihen lasten kanssä pärjäämiseen vaikuttaa kasvatus, ympäristö ja juuri sen yksilön luonne enemmän kuin rotu. Aika karua, jos haluaa harrastaa koiran kanssa esim. pk-lajeja, suojelua tai agilityä ja ei voi lasten takia ottaa kun sen saakutin kultaisennoutajan tai lapinkoiran (vai mitä täällä nyt aina lapsiperheisiin tyrkytetään).
Lapinkoiralla on käsittääkseni pk-oikeudet. :whistle:

Jotku tyrkyttää, ehkeivät oo perehtyny muihin rotuihin tarpeeksi ehdottaakseen mitään muuta.Tiedä häntä.

Onko AP:llä miten paljon kokemusta koirien kasvattamisesta/kouluttamisesta? Toiset rodut on vaativampia kuin toiset, jos homma on vähän hukassa niin kannattaa valita ns pehmeämpi rotu. Meillä saksanpaimenkoira, kuin myös minun kotona on aina ollut seeffereitä. Hyvin tultiin toimeen kun itse olin lapsi, ja tuo oma hurtta on aivan loistava lapsen kanssa. Ovat kasvaneet yhdessä ja nyt kun lapsi on muutaman vuoden ikäinen, koira kulkee lapsen perässä kuin varjo. Hermot on hyvät, joskus lätsähtää makaamaan keskelle leikkejä eikä ole moksiskaan vaikka poika huristelee pikkuautoilla pitkin kylkeä jne, esimerkkejä on paljon. Tuo rotu sopii lapsiperheeseen, mutta vaatii määrätietoisen ja jämäkän kasvatuksen.

Joka päiväkö näitä samoja aloituksia, sori mut alkaa ärsyttää. Ei muutakuin rotuja tutkimaan ja etsimään sieltä se sopivin rotu omiin käyttötarkoituksiin. Liian usein lapsiperheissä näkee niinkin vääriä rotuja kuin chihuahua, perhoskoira, toy-villakoira, kääpiöpinseri... Varsinkin ensimmäinen noista on karmiva rotu pienten lasten parissa!

Yhteistyössä