Autoilu-stressiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja armoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

armoa

Vieras
Miten musta tuntuu, et kaikille muille tuo autolla ajo on niin helppoa ja kivaa! Mä olen vasta saanut kortin ja toi on ihan tuskaa. Tosin inssi meni ekalla ja kirjalliset tosi hyvin ym. Teknisesti ajan hyvn. Auto ei ikinä sammu tms. Sitäkin suurempi ongelma on auton ulottuvuuksien hahmottaminen, parkeeraus ja peruutus. Joudun tekeen edellä mainittuja ahtaissa, täysissä parkkipaikoilla ja isolla autolla...Taidan vaihtaa pyörään, koska pelkään et kohta kolahtaa :(

En tajua ihmisiä, jotka ajavat kuin "hullut", siis liian kovaa ja jotenkin varomattoman oloisesti. Enkä tarkoita nyt varsinaisia kaahareita edes, vaan ihan normaaleja (?) ihmisiä, joiden esim. kyydissä olen ollut.....Autoa ajaessani "en koskaan unohda, että käsissäni on tappoväline", erään henkilön sanoja lainatakseni...

Autoa voi oppia ajamaan vain ajamalla. Eli yritä ajaa nyt kortin saatuasi mahdollisimman paljon. Ainakin itse huomasin, että alkuun kortin saatuaan liikennettä ei pysty hahmottamaan kovin pitkälle ja tämä on yksi syy siihen miksi ajaminen tuntuu kovin vaikealta. Toisaalta se isolla autolla parkkeeraaminen ym. ei ole ole herkkua vieläkään, vaikka kortti on ollut yli 10 v.

Sitäkin suurempi ongelma on auton ulottuvuuksien hahmottaminen, parkeeraus ja peruutus. Joudun tekeen edellä mainittuja ahtaissa, täysissä parkkipaikoilla ja isolla autolla...(

Sulla on ehkä huono stereonäkö? Mulla on ko. vaiva ja on tosiaan hankala arvioida etäisyyksiä.

Täytyy vain olla varovainen sen auton kanssa. Peileistä on valtava apu kun niitä oppii hyödyntämään.

Mitä enemmän ajaa sitä helpommalta se tuntuu. Mutta mulle kävi kyllä sittten niin että kun oli ollut kortti jo 5 vuotta ja ajaminen ei enää pelottanut ajoin kolarin (ei ollut mun vika) ja jouduin aloittamaan alusta. Mutta sama juttu nyt, mitä enemmän ajan, sitä vähemmän se pelottaa.

[QUOTE="vieras";24725807]Naiset nyt vain eivät opi ajamaan autoa yhtä hyvin kuin miehet ja se tosiasia pitää vain tunnustaa ja hyväksyä.[/QUOTE]
Tuo on täyttä paskaa! Riippuu kiinnostuksesta ja ajokilometreistä.
Kyllä ne miehet osaavat olla yhtä surkeita kuskeja, kuolintilaistoissa miehet komeilee.
Viime yönäkin oli tapahtunut MIEHEN kuolon onnettomuus autolla törttöilyn takia. :kieh:

Toiset autot on tosi hankalia ahtaissa paikoissa. Meillä on kaksi autoa. Toinen on kuin unelma kaupungilla, kääntyy ahtaissa paikoissakin helposti. Toinen on tien päällä loistava, mutta ei sovi ollenkaan ahtaisiin parkkipaikkoihin. Miehellenikin, joka on hyvä auton käsittelyssä, toinen auto on hankala. Sillä ei voi tehdä esim. U-käännöksiä tuosta vaan, koska kääntösäde on reilusti isompi kuin toisella autolla.

No mä ajan aivan sujuvasti kaikki päivittäiset ajoni tällaisellä autolla, kaupungissa:

1989%20Buick%20Electra%20Estate%20Wagon.jpg

Eihän sitä ajamatta opi. Kyllä ne auton mittasuhteet tulee tutuiksi pikkuhiljaa, että mistä se mahtuu, ja vielä tärkeämpää, mistä se ei mahdu. Tosin toisille on kolmiulotteinen hahmottaminen helpompaa kuin toisille, mutta treenaamallakin pääsee pitkälle!

Yhteistyössä